Gran Canaria i mars - vart?

18 jan. 2016 13:07
Visningar: 1048
Jag och min sambo tänkte åka på en veckas semester runt 5-6 mars, har kollat på resor och läst länge utan att komma fram till vart vi ska åka. Vi har för det mesta varit inne på Teneriffa men har börjat fundera på något annat alternativ på Gran Canaria. Ingen av oss har varit i denna del av Spaniel förut, så vi har inte särskilt mycket att gå på. Det vi vill åt är självfallet värme och fint väder, sevärdheter samt nöjen. Vi är i 20 och 30 års-åldern, ej barn. Är ute efter att koppla av men ändå ha nära till lite uteliv. Det jag undrar över är alltså: Vart på Gran Canaria ska vi åka för att uppleva punkterna ovan? Är tacksam för alla tips och råd vi kan få! Platser, hotell, osv. Tack på förhand.
18 jan. 2016 13:14
Citerat från Helsve10:
Jag och min sambo tänkte åka på en veckas semester runt 5-6 mars. Har kollat på resor och läst länge nu, har dock inte kommit fram till vart vi ska åka! Vi har för det mesta varit inne på Teneriffa men har börjat fundera på något annat alternativ på Gran Canaria. Ingen av oss har varit i denna del av Spaniel förut, så vi har inte särskilt mycket att gå på. Det vi vill åt är självfallet värme och fint väder, sevärdheter och nöjen. Vi är i 20-30 års åldern, ej barn. Är ute efter att koppla av men ändå ha nära till lite uteliv. Det jag undrar över är alltså: Vart på Gran Canaria ska vi åka för att uppleva punkterna ovan? Är tacksam för alla tips och råd vi kan få! Platser, hotell, osv. Tack på förhand.
Titta på Las Palmas, riktigt fin strand mitt i en riktig stad med massor att göra även om vädret skulle vara lite sämre. Bäst tycker jag det är att bo nära stranden (Las Canteras) och sen utforska stan därifrån, Gamla stan är en bit att promenera men det går buss (och taxi så klart) om man är lite lat.
Vi åker själv dit igen i Feb-Mar. Vill ni sen se er om finns bra bussförbindelser, eller hyr en bil och checka av hela ön, ännu bättre.