Göteborg, lunchställe utanför Universeum?

12 juni 2014 13:42
Visningar: 1063
Hej!
Är det någon som vet något bra lunchställe i närheten av Universeum? Gärna med uteservering. Vi ska dit i sommar med 3 barn, 7-13 år. Det brukar vara så mycket folk på matstället inne på Universeum, och är inte heller så jättemysigt.
Andra tips på barnvänliga aktiviteter och ställen?
12 juni 2014 18:16
Hej,

Incontro hade ju varit en ide men de har stängt under sommaren för lunch.

Det finns ju enstaka fik långs Södra Vägen resp Skånegatan (kolla karta) och restauranger - men de är ju en bit bort - SoupnBagel t ex. Det samma gäller längs Mölndalsvägen - åt andra hållet från Universeum sett. Åt ytterligare ett håll och om möjligt för långt bort finns ju även stadsdelen Gårda med matställen och ICA Focus restaurang. (ok men kanske inte mysig)

Det beror lite på hur långt ni kan tänka er att gå. Kolla street view i google maps så kan du promenera och se ni var de ligger.

Annars är ju min spontana tanke att Liseberg finns vägg i vägg. Har ni tänkt er dit? Inte samma dag kanske och inte heller köpa säsongskort?
12 juni 2014 19:30
Tack för tipsen, Nisse! Jag ska kolla kartan. Liseberg ska vi på, men som du skrev, inte samma dag. (Det är så himla häftigt, på den här sidan kan man alltid lita på att få svar, även på udda frågor!)
13 juni 2014 14:44
Världskulturmuseet är bra, men har dock inte uteservering. Där borde det vara mycket mindre folk på sommaren.

Annars får ni nog ta er upp till Götaplatsen där finns en stor uteservering och man ser ner över hela Avenyn, det är inte så långt att gå upp dit från Universeum. Finns lite fik och restauranger på Södra vägen på väg till Götaplatsen från Universeum också, men eftersom spårvägen går där blir det ganska bullrigt. Jag föreslår en liten promenad, kanske hittar ni något mysigt på vägen...