Göteborg lunch och middag med barn

26 juli 2014 23:39
Visningar: 4586
Vill gärna ha tips om restauranger för lunch och middag i Gbg, vi kommer bo på hotell 11 och post. Har en 8-åring och en 7-månaders bebis så gärna restauranger där man inte tittar snett på en barnvagn! 8-åringen äter från vanliga menyerna, vi brukar aldrig erbjuda honom barnmenyn med korv, pannkakor och köttbullar.... ;)
27 juli 2014 21:16
Hej!
Kul att ni ska bo på Hotel 11, Eriksberg är riktigt fint. Det finns två restauranger jag kommer å tänka på nästan direkt som ligger mer eller mindre vägg i vägg med Hotell 11 dessutom.

Faro, som har både bar och restaurang. Jag skulle väl säga att maten är lite över genomsnittet. Det ligger snett rakt fram åt höger om man står utanför Hotell 11 och tittar ner mot älven. Man kan beskriva det som en lite mer "fancy kvarterskrog".

Sen har du Café Villan som ligger till vänster om Blå Hallen, som ligger precis till vänster om Hotell 11. Café Villan är billigare och i min mening inte lika trevligt som Faros men det går att dinera där med. De har dessutom lunch.

Bor man på Post så bor man ju mitt i centrum. Då kan man antingen äta på Post vilket iofs är ganska dyrt men nog så trevligt.

Känner man för lite spatserande på stan och avenyyyyn kanske Lilla London vid Valand passar bra? Det är hyfsade priser för bra mat, väldigt blandat med gäster.

Nära Brunnsparken utmed södra Hamngatan ligger The Golden Days, de öppnar tidigt och serverar bra mat till bra priser med. De har dessutom ett generöst utbud av öl och vin om sådant smakar.

Linnegatan erbjuder rätt mycket, men noterbart är väl kanske Karlssons Garage, Rumpan Bar och Linnéterassen. Finns flera restauranger där men jag är så sällan i de krokarna.

Det är vad jag kan komma på sådär på rak arm. Lunch var det ja. Ta er till Kungsportsplatsen och gå ett varv runt Saluhallen, det finns massor med ställen där som erbjuder lunch. Café du Nord har legendariska köttbullemackor som kan vara väl värda att äta om man är sugen på en riktig arbetarlunch någon gång! :)

Hoppas ni hittar något! :)
28 juli 2014 08:46
Hej

Tycker att "Ixploretheworldcoms" förslag om resa till Eriksberg är alldeles utmärkt om ni vill kombinera en vacker tur på Göta Älv med ett restaurangbesök. Ni tar färjan från Lilla Bommen (Älvsnabben) och åker till Eriksberg.

Precis som "Ixploretheworldcoms" rekommenderar jag besök på Faro före Villan. Observera att Faro inte öppnar förrän kl 17 Då jag bor vägg i vägg med Faro rekommenderar jag dig att gå in på deras hemsida och boka bord. Det brukar vara fullt redan 17.15. Maten är bra med priser i överkant på det normala men det kompenseras över den underbara utsikt man har över båtlivet på älven.

Skeppet "Ostindiefararen" ligger lite längre bort på kajen och ni ser skeppet från Faro,

Hela innerstaden är ful med lunchrestauranger, prova gärna någon i direkt anslutning till Saluhallen på Kungstorget.

S