Annons:
Annons:
- Bli medlem och få fullmatat nyhetsbrev, tävla, träffa vänner, ladda upp bilder, diskutera, blogga och mycket mer
2012-03-22 13:29

Giltigt maskinläsbart pass

Hej! Mitt pass är från början av 2004, då fick man ha passen 10 år och det går alltså ut i början av 2014.
Nu när vi ska åka till USA så står det ju en massa om maskinläsbart pass, vad avses?
Måste man ha biometrisk information med i passet? Jag har ju rader med en massa tecken på sidan med kortet, men kortet är ju inte taget hos passenheten hos polisen och finns inte lagrad.
Hur vet man att man har ett giltigt maskinläsbart pass?
Tack på förhand!
    2012-03-22 13:38
    Alla giltiga Svenska pass är maskinläsbara vad jag vet. Titta på sidan med personuppgifterna och fotot.
    Har Du två rader längst ner typ.
    "
    PASSNUMMER
    Då är det maskinläsbart.

Hmmm Reseguiden gör visst något konstigt när man skriver dessa tecken men det är en massa "vänsterpilar bland de andra tecknen där får se om cituationstecken hjälper...
    2012-03-22 13:40
    2012-03-22 13:43
    Citerat från floridasidan:
    Alla giltiga Svenska pass är maskinläsbara vad jag vet. Titta på sidan med personuppgifterna och fotot.
    Har Du två rader längst ner typ.
    P SWEEFTERNAMN FOERNAMN FOERNAMN
    PASSNUMMER osv.......
    Då är det maskinläsbart.

Hmmm Reseguiden gör visst något konstigt när man skriver dessa tecken men det är en massa "vänsterpilar bland de andra tecknen där får se om cituationstecken hjälper... Nej det gjorde det inte...
    2012-03-22 23:29
    Jag har ett 10-årspass från 2002 (går ut nu i september) och det har inte varit något problem med det (mer än att jag fått klistra ihop ryggen lite).
    /PeterO
    2012-03-22 23:33
    Citerat från peter_o:
    Jag har ett 10-årspass från 2002 (går ut nu i september) och det har inte varit något problem med det (mer än att jag fått klistra ihop ryggen lite).
    /PeterO

Du lever "on the edge2 Peter_o ;-) Har man otur så är det stopp vid gränsen med ett pass som är det minsta trasigt :-( Hade aldrig vågat använda det, feg som jag är...
    2012-03-23 17:11
    Citerat från floridasidan:
    Citerat från peter_o:
    /PeterO

Du lever "on the edge2 Peter_o ;-) Har man otur så är det stopp vid gränsen med ett pass som är det minsta trasigt :-( Hade aldrig vågat använda det, feg som jag är...

Ja, ser dom att man lagat passet kanske det inte blir så kul, men det finns ju bra lim numera.

/PeterO
Visningar: 2850  |  Dela med andra:    
Annons:
Fort Myers Beach – den perfekta utgångspunkten
av Soffiiaa, 30 apr 2013
Här har du nära till allt Fort Myers Beach vid Gulfkusten är perfekt att utgå ifrån om man vill få ut det mesta från sin semester i Florida. Här tipsar Reseguidens medlem Sofia, ...
The American dream – go west young (wo)man, go west
av Rolf_52, 30 apr 2013
Det stora äventyret i väst Serietidningar med Kapten Miki, Davy Crocket och Kit Carson väckte drömmen om det stora äventyret i väst redan innan vi fick TV. Här berättar ...
“Welcome to Miami, bienvenido a Miami”…
av Aniika, 30 apr 2013
… så sjunger han, Will Smith, runtglidande i en cab tillsammans med ett gäng lättklädda partypinglor. Och visst ger solglasprydda Will och hans partytjejer en ganska talande bild ...
Äventyr i Kaliforniens nationalparker
av Gunillad, 30 apr 2013
Här börjar äventyret En roadtrip i Kalifornien är det klassiska äventyret. Ett lika skiftande som dramatiskt landskap väntar där bergskedjor, skog, öken, hav och oändliga ...
Relaterade sökningar

maskinläsbart pass usa

,

pass usa giltighetstid

,

pass till usa

,

giltighetstid pass

Erbjudanden från reseföretag

Kryssning

Kryssningpaket Karibien för endast 13995 SEK

Just Go Travel AB

Kryssningpaket Karibien för endast 13995 SEK
Fantastisk kryssning i Karibien från Miami inkl. flyg och 2 nätter på hotell. Boka även extra nätter i Florida till förmånliga priser! Dricks och helpension på kryssningen ingår.

Just Go Travel AB

Backpacking

Flyg med flera stopp i USA fr. 6 495 kr

STA Travel

Flyg med flera stopp i USA fr. 6 495 kr
Flyg Köpenhamn - San Francisco // Los Angeles - Miami - New York - Köpenhamn. Pris fr. 6 495 kr. // avser resa på egen hand. Pris gäller studenter och ungdomar och är inkl. skatter och avgifter.

STA Travel

Kultur & Historia

The Real America

Escape Travel

The Real America
Nationalparker, vilda västern och indianernas liv då och nu. Fyra fantastiska nationalparker, två nationalmonument, den mäktiga prärien, djupa skogar, enorma bergsmassiv, oändliga landskap, brusande floder och vilda djur. Allt i en resa!

Escape Travel

Inför resan

ICA Banken - Vi gör din resa lite bättre

ICA Banken

ICA Banken - Vi gör din resa lite bättre
När du köper en resa med ICA Bankens kort ingår reseförsäkring och avbeställningsskydd. Vi tar inte ut något valutaväxlingspåslag eller några avgifter när du tar ut pengar utomlands. Bli kund hos oss du också!

ICA Banken