Annons:
Annons:
Annons:
Annons:
Diskutera USA
2012-03-22 13:29

Giltigt maskinläsbart pass

Hej! Mitt pass är från början av 2004, då fick man ha passen 10 år och det går alltså ut i början av 2014.
Nu när vi ska åka till USA så står det ju en massa om maskinläsbart pass, vad avses?
Måste man ha biometrisk information med i passet? Jag har ju rader med en massa tecken på sidan med kortet, men kortet är ju inte taget hos passenheten hos polisen och finns inte lagrad.
Hur vet man att man har ett giltigt maskinläsbart pass?
Tack på förhand!
2012-03-22 13:38
Alla giltiga Svenska pass är maskinläsbara vad jag vet. Titta på sidan med personuppgifterna och fotot.
Har Du två rader längst ner typ.
"
PASSNUMMER
Då är det maskinläsbart.

Hmmm Reseguiden gör visst något konstigt när man skriver dessa tecken men det är en massa "vänsterpilar bland de andra tecknen där får se om cituationstecken hjälper...
2012-03-22 13:40
2012-03-22 13:43
Citerat från floridasidan:
Alla giltiga Svenska pass är maskinläsbara vad jag vet. Titta på sidan med personuppgifterna och fotot.
Har Du två rader längst ner typ.
P SWEEFTERNAMN FOERNAMN FOERNAMN
PASSNUMMER osv.......
Då är det maskinläsbart.

Hmmm Reseguiden gör visst något konstigt när man skriver dessa tecken men det är en massa "vänsterpilar bland de andra tecknen där får se om cituationstecken hjälper... Nej det gjorde det inte...
2012-03-22 23:29
Jag har ett 10-årspass från 2002 (går ut nu i september) och det har inte varit något problem med det (mer än att jag fått klistra ihop ryggen lite).
/PeterO
2012-03-22 23:33
Citerat från peter_o:
Jag har ett 10-årspass från 2002 (går ut nu i september) och det har inte varit något problem med det (mer än att jag fått klistra ihop ryggen lite).
/PeterO

Du lever "on the edge2 Peter_o ;-) Har man otur så är det stopp vid gränsen med ett pass som är det minsta trasigt :-( Hade aldrig vågat använda det, feg som jag är...
2012-03-23 17:11
Citerat från floridasidan:
Citerat från peter_o:
/PeterO

Du lever "on the edge2 Peter_o ;-) Har man otur så är det stopp vid gränsen med ett pass som är det minsta trasigt :-( Hade aldrig vågat använda det, feg som jag är...

Ja, ser dom att man lagat passet kanske det inte blir så kul, men det finns ju bra lim numera.

/PeterO
Skriv svar
Visningar: 6421  |  Dela med andra:    
Annons:
Weekend i New York - Här kan allt hända
Weekend i New York - Här kan allt hända
av Paulina, 16 sep 2014
Plocka ut godbitarna ur staden som aldrig sover - I New York finns det alltid saker att göra och njuta av. Oavsett om du är här i tre dygn eller i tre veckor. Även om du bara är ...
Best of Las Vegas
Best of Las Vegas
av Stine, 3 sep 2014
Våra bästa tips till den spännande storstaden - Har du inte varit i Las Vegas så måste du åka hit, för då har du faktiskt missat något. Och ordspråket "What happens in Vegas, ...
Experternas tips till New York
Experternas tips till New York
av Paulina, 2 sep 2014
Det här får du inte missa när du åker till staden som aldrig sover - New York är mångas favoritstad och en stad som passar både som weekendresmål och för en längre semester. Det ...
Här bor du bäst på hotell i San Francisco
Här bor du bäst på hotell i San Francisco
av Paulina, 2 sep 2014
Guide till San Franciscos områden - Mysiga San Francisco i Kalifornien har en relativt kompakt citykärna. Staden har många sevärdheter, häftiga kvarter och massor av shopping och ...
Relaterade sökningar

giltigt pass usa

,

pass till usa

,

maskinläsbart pass usa

,

giltighetstid pass

Erbjudanden från reseföretag