Full moon koh phangan 5 mars samt dykcert

1 feb. 2015 13:49
Visningar: 134
Tjenare! Jag åker ner till Thai den 17feb med en kompis. Han stannar i två veckor o drar alltså den 3 mars, själv är jag kvar i en eller två veckor till. Tänkte ta mig till koh tao den 3 mars för att ta dykcert och för att ta mig över till phangan den 5 mars på full moon.
Är det någon som är där samtidigt eller sugen på att hänka är det bara att höra av sej här eller i PM :)
2 feb. 2015 21:19
Fint. Är själv sugen på koh phangan runt den 5e, men man ska helst vara där dagarna innan säger dom..:)
Lät som snabba ryck å ta dykcert 2dagar samt besöka koh phangang men kanske inte riktigt spikat för dig :)
3 feb. 2015 18:26
Hej! Jag är jättesugen på att dra iväg till Thailand i början av mars. Koh phanang är givet. Åker ensam men vore självklart kul om man fick lite sällskap. :)
4 feb. 2015 00:33
Tänkte bo på koh tao och ta dykcert under en vecka och åka över till phangan under full moon natten. Eller så är jag på phangan först o sen på koh tao, får se hur det blir :)
4 feb. 2015 09:25
Min rekommendation är att ni är på Koh Phangan kring 3e mars, och bokar minst 3 nätter.
Det är ofta fullbokat på alla populära boenden 5 mars. Även om ni bor utanför staden Haad Rin där festen är så går det taxi i skytteltrafik hela tiden och kostar 100 baht per person oavsett om man bara skall åka 2 minuter eller 30 minuter.
Efter ni festat på FMP så åk gärna till Koh Tao. Se till att boka färjan bara dagen innan. Ofta kan man få hjälp där man bor med sådant.
Ni som tänkte köra moppe ta det lugnt för är ofta en del dödsolyckor kring FMP. Annars drick ej för mycket och ha så kul =)
4 feb. 2015 16:28
Låter som en bra plan! Tack för tipsen :)