Annons:
Annons:
- Bli medlem och få fullmatat nyhetsbrev, tävla, träffa vänner, ladda upp bilder, diskutera, blogga och mycket mer
2011-12-13 19:11

Fräschaste landet/ inget vaccin

Vill resa i Januari men om man saknar vaccin för hepatit a/b är sprut rädd, förstår att det kan förekomma i europa lika väl som utomlands men om man vill vara lite försiktig med vad man äter var är bästa resmålet? sol/bad ska det va.
  • 2011-12-13 22:09
    Jag tror att det inte finns något svar på den frågan, då man kan ha otur överallt. T.o.m Sverige kan vara farligt. Jag reste många år utan att vara vaccinerad, tänkte inte på faran och var då både på Bali, i Karibien, Thailand, Oman, Mexiko, Gran Canaria, Spanien, Italien, Tyskland, Österrike, USA m.fl. länder. Jag hade nog tur och drabbades inte av hepatit a/b, men vaccinerade mig 2009.
  • 2011-12-14 09:25
    Kan nog sätta mej i samma fålla som Birgitta..Har aldrig föjt rekomendationerna utan alltid bara rest på..Idag har jag mer av en händelse stelkramp o ev..? ett fungerande hepatitskydd.(vet ej)
    Åker i morgon till sydamerika(venezuela m.m) Ivissa av länderna har det varit ett tvång o utan kommer man inte in i landet,då har jag tagit vad som behövs.dessa doser av vaccin är ofta tidsbegränsade men dessa datum har jag dålig koll på..Till thailand behövs inga vacciner i min värld.
    Malariaprofylax är skit enl mej, det finns c:a 700 olika myggor i välden och vaccinen som säljs skyddar bara mot ett antal av dom..? vilka biter dej?
    sen är det ju en ekonomisk fråga, företagen som utför o säljer vacinen vill tjäna pengar på folks rädslor.Ofta mår man bara sämre av vaccinen.
    Jag är sparsam i mina val av vacciner.ta bara vid tvång..tror på ödet,om jag drabbas så är det snarare av trafiken eller dyl.Carpe diem..
    Mvh/Joakimn
Visningar: 753  |  Dela med andra:    
3 svar
Vaccinering i Krabi?
10 veckor sedan av Jonna_m
Jag är väldigt, väldigt sent ute och kommer inte kunna vaccinera mig innan jag åker till Krabi på tisdag morgon. Är orolig för att få Hepatit A och undrar om någon vet om det finns någon mottagning i Krabi dit jag kan vända mig vid ankomst och ta ...3
5 svar
Vaccin
13 veckor sedan av Miakristina
Vad ska jag vaccinera mej mot innan jag åker till Kambodja och sedan vidare med båt på Mekongfloden till Vietnam? Har fått recept på Dukoral Malarone och Vivotif mot tyfid. Har tagit Vaccin mot Hepatit A och B. Hille2: Vad jag vet så ...5
3 svar
Vaccinationer?
30 veckor sedan av Hugobaloo
Hej vi åker på en 20 dgrs resa till Filippinerna nu i nov, börjar i Cebu via iloilo vidare till Boracay 15 nätter ( bröllopsresa ). Vidare via iloilo till Cebu, vi har 3 nätter innan vidare rutt hemåt Sverige. En viktig fråga, behövs vaccin? Vi har ...3
27 svar
... dom bra eller slöseri? (Vaccin)
32 veckor sedan av Thorisson
Hej... Var hos läkaren och tog lite vaccin precis... Tagit hepatit à+b nu så det håller 25+år.. Och typhoid - sanofi pasteur MSD typhim vi... Som håller 3 år sen tog jag japanese encephalitis - intercell ixiaro... Och rabies - sanofi pasteur MSD ...27
3 svar
När kan man senast vaccinera sig ...
33 veckor sedan av Mirella3
Jag ska åka till filippinerna om ungefär 2-3 veckor och jag har ännu inte vaccinerat mig! Vet ni vad det är för sprutor man ska ta och hur länge innan man måste ta dom? Vad ska jag göra fall det är försent att ta dom??! Annl: Uppsök en ...3
Bo mitt på stranden
av Khaki, 25 jun 2013
Här är fem perfekta beachhotell vid Medelhavet Det har säkert hänt att du bokat en solresa och först när du kommit fram upptäckt att hotellet låg flera kilometer från vattnet. Men ...
Guide till Joniska öarna
av Stine, 20 jun 2013
Här visar sig Grekland från sin bästa sida På Greklands västkust ligger en av landets vackraste ögrupper, Joniska öarna. Här är vattnet klarare än på någon annan plats i Grekland ...
Storstadsfavoriten Sydney
av Stine, 5 jun 2013
Vi guidar dig till en av världens vackraste städer Sydney är en storstad som har allt – stränder, shopping, restauranger och massor med häftiga upplevelser. Här kan du spatsera på ...
Gotland för nybörjare
av Khaki, 30 maj 2013
Guide med 10 tips till Sveriges största ö Här hittar du mil efter mil med sandstränder, unik matkultur och massor av sevärdheterna. Och du behöver inte ens åka utomlands, till ...
Relaterade sökningar

vaccination gran canaria

,

vaccin mexico

,

vaccination grand canaria

,

behövs vaccination till kanarieöarna

,

hepatitskydd

Erbjudanden från reseföretag

Spa & Hälsa

Hotell Havsbaden, hotell med spa i skärgården

Hotell Havsbaden i Grisslehamn

Hotell Havsbaden, hotell med spa i skärgården
På ena sidan hotellet finns havet och fiskehamnen. På andra sidan hotellet breder den svenska urskogen ut sig. De skiftande omgivningarna kring Hotell Havsbaden ger alla gäster chansen att känna ro och harmoni. Perfekt för en romantisk weekend!

Hotell Havsbaden i Grisslehamn

Spa & Hälsa

Webberbjudande: Bo 3 nätter, betala för 2

Copperhill Mountain Lodge

Webberbjudande: Bo 3 nätter, betala för 2
I boendepriset ingår frukostbuffé och entré till vårt prisbelönta spa Level Spa & Health Club. Gäller för boende 24 juni–11 augusti 2013, går endast att boka på webben och minimum tre nätter.

Copperhill Mountain Lodge

Spa & Hälsa

Lilla energikicken på Hotel Skansen

Hotel Skansen

Lilla energikicken på Hotel Skansen
Ge helgen ett skönt och avslappnat inslag hos oss. I Vinterträdgården dukar vi på eftermiddagen upp afternoon tea med massa godsaker. Ni njuter fritt av SPA och Kallbadhus innan kvällens 3r middag serveras i Restaurang Sand. 1795kr/pers i dubbelrum

Hotel Skansen

Spa & Hälsa

Asia Spa Midsommarpaket, 1 590:-/person

Best Western Varbergs Stadshotel...

Asia Spa Midsommarpaket, 1 590:-/person
FIRA MIDSOMMAR I STADEN VID HAVET! Paketet innehåller: • Övernattning, del i dubbelrum & stor frukostbuffé • Välkomstpaket med mousserande vin & choklad • 4-rätters Midsommarsupé i vår restaurang • Tillgång till Asia Spa • Spakit med Yukata

Best Western Varbergs Stadshotell & Asia Spa