Från Boracay till Manila

Av Niko87
3 juni 2014 23:29
Visningar: 406
Hej! jag ochmin flickvän tänkte åka en Asien resa som bland annat kommer innehålla ett besök i Boracay.
Finns det fler alternativ att ta sig till Manila i efterhand förutom med flyg? Då vi tänkte flyga därifrån till Singapore som avslut på resan sen.
Av Emh87
6 juni 2014 18:00
Varför ska ni till Boracay? Jag undrar bara då jag var där i vintras och skulle kanske välja annat om jag åkte ditåt igen.

cebupacific flyger överallt.
Av Lawrenz
30 sep. 2014 17:02
Ska också till Boracay nu i vinter. Varför skulle du välja något annat? Ser ju ut som ett paradis :)
Vad upplevde du som gör att du inte vill tillbaka?
Av Emh87
1 okt. 2014 13:08
Hejsan,

För det första måste man fråga, varför åker du dit? Vem är du?
Smekmånad, kompisar, familjen etc.

För det andra, ja det ser grymt på bilder och google etc. Men det gör en random strand på Öland också.

Jag avskyr inte Boracay, men det levde inte upp till de höga förväntningar jag hade. "Paradis ö med världens bästa strand" etc.
Det är rätt mycket folk på stan och på stranden. Det är rätt mycket försäljning. Mycket festande ungdomar osv. Därav, bland annat, blev jag mindre nöjd. Jag var där 1 vecka med min sambo och hade nog siktat på El Nido på Palawan istället, eller kanske Bohol eller Malapascua. Men det är har ju som sagt med att göra vad man är ute efter och jag tycker inte Boracay gav mig det där genuina.
Av Lawrenz
1 okt. 2014 20:56
Vem jag är? Vad menar du? Vilken typ av resor jag gillar? Gillar allt från att åka dubbelsvarta pister till att ligga helt stilla på en strand.
Jag och min flickvän ska dit, 9 nätter. Innan vi anländer till boracay kommer vi ha varit på Borneo 4 nätter.

Fick tipet att åka till boracay av en kollega på mitt jobb som rest väldigt väldigt mycket, det är i precis det enda han lägger pengar på. Av det jag läst mig till på nätet av andras erfarenheter så ska boracay vara riktigt fint, typ en paradisö.

Det är redan bokat och betalt så vi får väl hoppas att det lever upp till våra förväntningar.
Av Emh87
2 okt. 2014 11:46
Ja precis det jag menade. Boracay kan säkert uppfattas olika om man är själv, singel, sambo, familjefar etc.

Vi kom till Boracay efter en lugn dykvecka på Cebu samt en än lugnare vecka på Koh Lipe, och det i kombination med mina höga förväntningar blev ett mindre bakslag. Men Boracay är ju ändå fint osv. Stranden är ju härlig. Men det hela var lite för kommersiellt för mig, samt exploaterat.

Hoppas ni får det bra! Skriv gärna en rad sen om hur ni uppfattad det! Det hade varit roligt.
Av Lawrenz
2 okt. 2014 16:01
Hehe okej, ah jag får återkomma med vad vi tyckte =)

Tack så mycket! Ha det gött