Frågor om Pythagorion

Av Zahide
26 apr. 2008 19:24
Visningar: 1976
Jag ska resa till Samos i början av juli med mina två döttrar som är 8 och 15 år. Den äldre kommer också att ha sin kompis med. Med tanke på att jag har två tonåringar som antagligen vill röra sig lite på egen hand på kvällstid skulle det kännas tryggare att bo inne i Pythagorion, men barnen ville ha hotell med pool så det blev Fito Bay som ligger 1km utanför.

Hurudant kvälls/nattliv är det i Pythagorion? Hoppas det inte är alltför vilt, men inte heller för lugnt så de blir uttråkade.

Finns det någon som har bott på Fito Bay, är det ett bra hotell? Jag tycker inte rummen ser så bra ut på bild.

Tonåringarna undrar om där är bra shopping?
Kanske utbudet är bättre i Samos stad än i Pythagorion?

Hinner man se hela Samos på en dag om man hyr bil?
Av Sugus
1 maj 2008 10:55
Hej!

Pythagorion är en mysig stad med små gränder och trevliga tavernor. Dock relativt lugnt så jag skulle inte känna mig orolig att låta mina döttrar röra sig på egen hand. Beträffande shopping (berfoende på vad man är ute efter) så är den ganska begränsad både i P och Samos Stad. Ni henner inte se hela Samos på en dag dock kan det räcka långt ändå (aldrig trevligt att rusa igenom en ö), utan trevligt med lite stopp på tavernor och badvikar.

Ha det så trevligt, Samos är en av mina favoriter i Grekland!
Av Sierra
1 maj 2008 11:06
Jag håller med Sugus. Samos och Pythagorion är fint och lagom....
Vi var i Pythagorion 2006 och bodde inne i själva byn och det var hur trevligt som helst och vi var glada för att vi inte bodde offside utanför. Det är som sagt inga problem med kvällslivet. Mysiga krogar på hamnpromenaden och lite trevligare kvartersrestauranger inne i gränderna där det dessutom är lite billigare.