Förvaringsboxar Kastrup

Av Katrinl
2 nov. 2012 21:15
Visningar: 3897
Är det någon som vet om det finns förvaringsboxar på Kastrup där man kan förvara vinterkläder i tre veckor och vad kostar det i så fall?
Jag hittar ingen tydlig info o detta så nu hoppas jag på er hjälp:)
3 nov. 2012 11:31
Det fanns en garderob men den har nyligen stängts. Vet inte om de tänkt ersätta den längre fram. Just nu finns skåp i P-huset men dem kan man endast använda i 72 timmar tyvärr. Tror alltså inte det finns någonting längre som ni kan använda vilket ju är ganska dåligt.
Av Katrinl
13 nov. 2012 21:24
Precis det har jag också kommit fram till. Får väl skicka ett mejl ifall de har någon ny info om detta.
Tack!
Av Katrinl
7 dec. 2012 21:07
Svarar i min egen tråd ifall det är någon som undrar.
Kastrup svarade på mejl att de inte har någon typ av längre förvaring. Max tre dagar i förvaringsbox.
Men vi ska bo på hotel på flygplatsen natten innan och de på hotellet har lovat att förvara våra ytterjackor. Kanon tycker jag iallafall!
Av Annl
9 dec. 2012 12:08
Vilket hotell ska ni bo på? Kan ju vara bra att veta att där finns service i alla fall.

Dåligt att det inte finns förvaringsboxar kan jag tycka. Vi ska också flyga från Kastrup men kommer att åka bil dit så jackorna får väl bli kvar i kofferten.
Citerat från katrinl:
Svarar i min egen tråd ifall det är någon som undrar.
Kastrup svarade på mejl att de inte har någon typ av längre förvaring. Max tre dagar i förvaringsbox.
Men vi ska bo på hotel på flygplatsen natten innan och de på hotellet har lovat att förvara våra ytterjackor. Kanon tycker jag iallafall!
Av Katrinl
24 jan. 2013 21:18
Lite sent svar men hotellet heter Copenhagen GO hotel. Hämtade ut vår väska med jackor efter tre veckor helt utan kostnad! Kan man kalla service :)
Av Hawaii
25 jan. 2013 06:28
Förvaringsboxar (rent i allmänhet) har tydligen försvunnit från alla flygplatser, vad jag vet. Har visst skett efter "Nine Eleven" eftersom en bomb lätt kan placeras i en förvaringsbox.
Av Annl
29 jan. 2013 22:21
Intressant - och naturligtvis är det ju så. Borde man ju ha förstått om man tänkt ett steg längre. Tack Hawaii!
Citerat från hawaii:
Förvaringsboxar (rent i allmänhet) har tydligen försvunnit från alla flygplatser, vad jag vet. Har visst skett efter "Nine Eleven" eftersom en bomb lätt kan placeras i en förvaringsbox.
29 jan. 2013 22:30
Jo, men förvaringsboxar innanför säkerhetskontrollen har väl inte större bombrisk än flygplanen och man kunde ju ha en garderob med betjäning där man även kunde kontrollera bagaget som lämnades...
Av Annl
29 jan. 2013 22:48
Det hade inte varit dumt.

Det skulle vara kul att designa den perfekta flygplatsen - med alla beståndsdelar som man tycker att den borde innehålla.

Finns ju förvisso listor för bästa flygplatserna i världen men personligen tycker jag att mycket saknas. Tex fick flygplatsen i Singapore en topplacering för något år sedan men de saknade trådlöst gratis wifi. Tycker jag borde vara en självklarhet.
Citerat från floridasidan:
Jo, men förvaringsboxar innanför säkerhetskontrollen har väl inte större bombrisk än flygplanen och man kunde ju ha en garderob med betjäning där man även kunde kontrollera bagaget som lämnades...
29 jan. 2013 22:54
Citerat från annl:
Det hade inte varit dumt.

Det skulle vara kul att designa den perfekta flygplatsen - med alla beståndsdelar som man tycker att den borde innehålla.

Finns ju förvisso listor för bästa flygplatserna i världen men personligen tycker jag att mycket saknas. Tex fick flygplatsen i Singapore en topplacering för något år sedan men de saknade trådlöst gratis wifi. Tycker jag borde vara en självklarhet.
Citerat från floridasidan:
Jo, men förvaringsboxar innanför säkerhetskontrollen har väl inte större bombrisk än flygplanen och man kunde ju ha en garderob med betjäning där man även kunde kontrollera bagaget som lämnades...
Ja, se på Berlins "nya" flygplats, där skulle de behövt dig ;-)
Av Annl
29 jan. 2013 22:56
Har missat detta - har bara läst att de är försenade...

Och jag som har massa önskningar på min topplista och inte bara wifi....
Citerat från floridasidan:
Citerat från annl:
Det hade inte varit dumt.

Det skulle vara kul att designa den perfekta flygplatsen - med alla beståndsdelar som man tycker att den borde innehålla.

Finns ju förvisso listor för bästa flygplatserna i världen men personligen tycker jag att mycket saknas. Tex fick flygplatsen i Singapore en topplacering för något år sedan men de saknade trådlöst gratis wifi. Tycker jag borde vara en självklarhet.
Citerat från floridasidan:
Jo, men förvaringsboxar innanför säkerhetskontrollen har väl inte större bombrisk än flygplanen och man kunde ju ha en garderob med betjäning där man även kunde kontrollera bagaget som lämnades...
Ja, se på Berlins "nya" flygplats, där skulle de behövt dig ;-)
29 jan. 2013 23:07
Citerat från annl:
Har missat detta - har bara läst att de är försenade...

Och jag som har massa önskningar på min topplista och inte bara wifi....
Den är tydligen så misslyckad att de haft förslag om att jämna den med marken igen. De sate en låg budget för att få anslag men pengarna räckte sen inte till för att bygga ordentligt, moment 22...