Första gången london

1 nov. 2014 22:39
Visningar: 1339
Ska till London för första gången i mitt liv, vad vill jag inte missa utan att betala alldeles för mycket pengar? redan bestämt att jag ska kolla på fotboll. Kommer vara där i minst en vecka från 27 december och framåt och sedan åka vidare.
2 nov. 2014 00:42
Om du letar här på just London så får du många tips i forumet men en sak som verkligen är bra tyckte vi, var att hoppa på en sån där hop-on och hop-off bus där man åker runt och ser de flesta sevärdheter med hörlurar i öronen. Bekvämt och bra och prisvärt!
Sen får man ju inte missa Camden området med sina coola affärer och pubar.
Harrods är ju en pärla att bara besöka även om man inte vill shoppa.
Likaså Madam T får man ju inte heller missa.
Mycket finns att se där.
Mvh
2 nov. 2014 10:25
Hejsan!
Jag vill absolut tipsa dej om puben Duke of Kendal. Gå dit en söndagskväll och du får en rolig upplevelse. Då är det en 90 årig dam som spelar piano och en 85 årig herre som sjunger. Det är fullsmockat, lokalbefolkning, turister, unga, gamla och hur härligt som helst. Skulle kunna åka till London bara för att gå dit igen! Googla så hittar du den
/Anette
2 nov. 2014 18:22
Tack för svaren, kommer kolla upp båda kommer vara där i minst 2 veckor
Av Bergabo
2 nov. 2014 19:18
Någon nämnde Harrods och kan inte låta bli att berätta om mitt första besök där:
Tidpunkten var samma som Du är i London - vi åkte tunnelbana till stationen, Knightsbridge -
proppfull vagn - tåget stannar - alla går av - alla svänger åt samma håll i alla vägskäl - alla skulle till Harrods januarirea ! Ett äventyr som härdade prisjägare älskar, andra hatar ! Ta detta som ett tips eller varning !

The Harrods Winter Sale officially begins on Boxing Day and with huge discounts - sometimes up to 75 per cent off - hopeful customers are not ashamed to queue overnight to snap up the first bargains
Holiday Opening Hours
Boxing Day (First day of the Winter Sale) 10 am - 8pm
5 nov. 2014 11:15
Du kommer mitt i rean och eftersom du gillar fotboll så rekommenderar jag kedjan Sports Direct med stor butik på Piccadilly Circus. För övrig shopping rekommenderar jag Westfields köpcenter i Stratford så slipper man trängseln på Oxford Street.

Madam Tussauds är för mig bara en turistfälla men London Eye eller The Shard i skymningen hade jag satsat på.

British Museum med mumifierade katter samt Museum of London är nog mina favoritmuséer.

Båttur till Greenwich där du strosar runt rekommenderar jag alltid för du får se mycket på vägen.

Marknader. Borough Market för underbar mat, Camden för udda grejer och Spitalfields för lite av varje.

Har du något specialintresse utöver fotboll? Du kan ju också göra dagsturer.