Förlänga turistvisum i Colombo?!

Av Malmat
31 aug. 2015 19:58
Visningar: 613
Någon som har erfarenhet av att förlänga turistvisum (ETA 30 dagar) i Colombo? Har försökt finkamma nätet men inte blivit klokare...

Undrar om man kan ansöka direkt när man kommer till landet? Hur lång tid det tar att få visumet och allt praktiskt som kan vara bra att veta om!

Tacksam för snabba svar!
16 sep. 2015 11:30
Varför inte söka visum på Sri Lanka ambassad i Stockholm? Då slipper ni stöket på immigration i Colombo.
Ha en fin resa i Sri Lanka!
26 sep. 2015 11:09
Jag har förlängt mitt visum ett antal gånger de senaste åren och har aldrig haft några problem. Du får åka till Immigration department i Borella, inte de roligaste stället i Colombo men helt ok. Ha med ett passfoto med dig, eller ett foto av ditt ansikte, (det finns ett ställe att ta kort i bygnaden) . Be om en blankett när du kommer upp till våningen där du ansöker om turistvisum. Fyll i blanketten, klistra på fotot (obs ha med penna, det finns INGEN penna i hela byggnaden att låna) Lämna tillbaka blanketten där du tog den. Du får en nr. Vänta på din tur för "intervju" du blir inkallad i ett rum. Dom frågar hur länge du ska stanna i landet, Du säger ditt datum. säg att du vill förlänga med 3 månader.
Du lämnar ifrån dig ditt pass.
Sätt dig utanför och vänta på att ditt nr ropas upp i högtalaren. Gå och hämta ditt kvitto. Gå till kassan och betala ( 3700 rs) sätt dig och vänta igen på att du får ditt pass.
allt som allt tar det mellan 2-4 timmar. Kul..nej, men det går relativt smidigt :)

Lycka till
Mvh/ Sofia
27 nov. 2015 12:45
Hej!
Planerar att åka till Sri Lanka i januari och stanna i ca 6 veckor. Har också finkammat nätet efter info om att förlänga visum. Tack för utförlig info Travelreseach! Det funkar ju att göra så, men om man vill ansöka om förlängt visum i förväg, någon som vet? Har kollat på ambassadens hemsida, men infot där är bristfälligt, rörigt eller så har jag missat det. Ambassaden svarar inte på mail heller. Har varit i Indien ett flertal gånger och de visumansökningarna är ganska omfattande men indiska ambassaden har utförliga logiska beskrivningar hur ska gå tillväga.

Vore tacksam för svar!