För hett?

Av Minnap
22 apr. 2016 09:20
Visningar: 58
Hej!
Åker i mitten av juni till Florida för drygt 3 v. Ska vi skippa parkerna i Orlando för att det kan bli för hett?
22 apr. 2016 09:50
Ja det är varmt men mitt svar är ändå:
de får man inte missa.
Räkna med mycket folk bara.
Av Birgere
22 apr. 2016 10:06
Konceptet är ju gjort för att kunna hantera alla årstider.
Det är kanske 2 miljoner människor som besöker parkerna i juni så ni ska nog klara det :-)
Ska ni till Universal så är ju expresspassen en bra grej.
Räkna även med en kort eftermiddagsskur som brukar svalka gott.
29 apr. 2016 03:44
Nej, absolut inte! Välj att bo på ett av On site Hotellen, gäller Universal. (om ni har möjlighet) som erbjuder Unlimited Expresspass, det kanske verkar dyrt men ni har ett underbart poolområde, slipper alla (nästan) köer, och har tidigt inträde. Många rides är inomhus och överallt kan ni söka svalka. Ta en fika inomhus, eller ställ er i en av många små ställen som sprutar ut sval ånga, jag vet att det låter konstigt men det är faktiskt riktigt bra. Ta en paus mitt på dagen och åk tillbaka till hotellet med vattenbåten, det tar ca 5 minuter, ta nån timme eller två vid poolen och ta båten tillbaka till parken så har ni hela kvällen där, då är det svalare och färre besökare. Avstå inte för värmen, tänk till bara. Vi har varit där så många gånger med barn i alla åldrar och aldrig haft något problem. Drick mycket och ta pauser inomhus, njut och ha kul. Om någon har en benägenhet att bli åksjuk av karuseller så ta en Postafen innan.( Åksjuketablett) På måndag är vi på Universal, idag var det 36 grader här i Florida, varmt men underbart som vanligt. Ha en härlig resa!