Flytta till England (London? Edinburgh? Annan fin stad?)

Av Royal
9 jan. 2015 18:36
Visningar: 415
Hej!

Jag är en tjej på snart 20 som länge varit sugen på att flytta utomlands, gärna till England för att fila på engelskan. Jag vill jobba och tjäna lite pengar, men framförallt ha kul och uppleva nya saker!

Jag har funderat lite på att åka via någon organisationen, Studin tex, för att förhoppningsvis ha lite lättare att få jobb. Det kostar ju dock en del, så jag är väl inte helt övertygad...

Nåja, någon som har liknande planer? Hade varit superintressant att pratas vid lite. Allt från bollande av idéer och tips och råd till någon att bo/resa med är av intresse, så tveka inte att höra av dig!
Av Royal
12 jan. 2015 11:09
Även tips på fina resmål i England hade varit toppen!
13 jan. 2015 22:30
Hej! Jag har funderat lite på samma sak under en period nu. Jag hade i så fall tänkt flytta till London efter studenten, dvs i början på juni, för att sedan stanna där i några månader. Eftersom inga av mina kompisar har samma planer som mig så söker jag någon/några att resa dit med samt dela boende med. Under vilken period hade du tänkt flytta dit isåfall, samt vart i England? :)
Av Royal
15 jan. 2015 09:10
Hej!
Vad kul!
Jag är fortfarande lite osäker på vart i England jag vill, men London är väldigt lockande! Dock tänkte jag nog komma iväg lite tidigare än juni, planen är att jag flyttar i februari och stannar 6-12 månader.
Om jag är i London i juni hade det varit kul att träffas :)
19 jan. 2015 13:43
Hej! jag har också precis som du tänkt flytta till England för att jobba och ha kul, mest troligt London. Tänkte åka slutet av februari/ början av mars och söker folk att bo/resa med, skulle det vara intressant kanske vi kan höras vid mer på typ facebook! :)
Av Royal
19 jan. 2015 21:56
Hej!
Låter som en bra plan!
Själv åker jag redan nästa vecka, det blev London :) Bestämmer du dig också för London hade det kanske varit kul att träffas där? :)
29 jan. 2015 23:51
Hej hej allihopa!
Mitt namn är Jasmina och jag flyttade till England år 2012 på egen hand med min son. Nu har jag ett hem här, jobb och underbara vänner! Helt enkelt har jag byggt upp ett nytt liv här.
Trevligt att höra att ni planerar att flytta till England!
Vad jag gör är, jag hjälper dom som vill flytta till England och hjälper dom hur dom ska gå till vägas som tex att registrera sig, få ett "engelsk person nr" , boende, id, Job och massa anat trassel här och där.
Jätte gärna om ni hade kunnat höra av er till mig :-)
Här är min epost (Logga in för att se e-postadress)