Flytta med mig till London i December?

10 sep. 2014 10:15
Visningar: 324
Hej! Jag vill flytta till London i December och hade varit roligt att göra det med någon. Jag vill inget mer än flytta ifrån Sverige och London tyckte jag verkade vara ett roligt ställe att flytta till. Är väldigt glad och pratsam, skulle nog säga att jag är ganska enkel. Är dock öppen för förslag om andra länder eller städer.
Av Lisa93
21 sep. 2014 15:14
Hej Felicia!

Jag är också sugen på att flytta till London någon gång runt årsskiftet!(Går i skolan till mitten av december) Det skulle både vara en trygghet och jäkligt kul att åka dit tillsammans med någon. Om man hittar boende och jobb och kan stanna några månader, ett halvår eller längre så skulle det vara perfekt! Är också intresserad av att resa runt lite inom landet om man har tid och pengar för det :)
21 sep. 2014 16:59
Hej Lisa!

Jasså det gör jag faktiskt också.
Visst? tycker också de, det känns lite läskigt att komma själv till den "Stora staden" och inte ha någon man har åkt det med. Det är ju både kul och bra att åka två.
Det skulle vara perfekt, ja! Jag tänkte att jag ville vara där till höstterminen 2015 börjar, och som man hör och ser verkar det där med jobb inte vara så svårt att fixa!
Av Lisa93
21 sep. 2014 17:35
Svenska ungdomar verkar ju ha relativt lätt för att hitta jobb där verkar det som(speciellt om man jämför med här i sverige haha!). Vet du vart du skulle vilja bo och jobba/vilka områden som är bra? Jag har själv inte så stor koll på allt det där. Har varit i London två gånger men då var det mest för shopping och turistande.
21 sep. 2014 20:08
Ja men precis! Jag hade ju velat bo så centralt som möjligt med det är ju himla dyrt. Ja, jag gick i skolan ett halv år i London i gymnasiet så vet lite vilka områden som är bra och dåliga. Men kan liksom inte lista dem riktigt. Men jag tänker mig så centralt som möjligt men ändå så man har råd. Kanske Hammersmith.. dom har bra förbindelser också!
Av Lisa93
22 sep. 2014 00:36
jo det är ju tyvärr det.. Jaha vad kul(och bra) då har du lite koll över London och vilka områden som är vettiga! :)
28 sep. 2014 20:37
Hej! Vill också fly landet och dra till London, mitt plugg håller dock på till mitten av januari, så kommer antagligen inte kunna åka förrän i slutet av den månaden...men hade varit både skönt och roligt att dela boende och sånt med någon/några andra :)
5 okt. 2014 17:51
Hej Felicia!
Jag ska till London! Anmäld till en kort kurs med start i januari men mitt jobbkontakt på jobbet här hemma går ut i november så funderar på att flytta redan i december. Efter kursen tänkte jag skaffa mig ett jobb och stanna kvar till iaf maj/juni, ev ännu längre. Vill, som du också, bo så centralt som möjligt till en rimlig hyra.
Lite om mig är att jag är en 20årig tjej från lund, gillar välkryddad mat, dansa på klubb och spontana dagsturer. Letar efter en eller flera roomies. Lägg gärna till mig på fb! Gabriela Labour
6 nov. 2014 15:09
Hej! Jag är 19 år och har bott i London i drygt två månader. Har kontrakt på mitt nuvarande rum November ut, men måste sedan flytta. Skulle va skitkul att hitta något ställe med andra Svenska tjejer, och har också funderat på Hammersmith!
Medlemmen har tagit bort svaret
Diskussionen är stängd för nya svar