Flytt till Edinburgh 2016

Av Emaly
1 nov. 2015 12:53
Visningar: 119
Hej!

Är en tjej på snart 20 som har planer på att flytta till Edinburgh inom den närmsta framtiden. Tanken just nu är att ta mig iväg i början av januari nästa år du mitt nuvarande jobbvikariat tagit slut. Därför skulle de vara guld värt att komma i kontakt med någon som antingen bor där, har varit där eller som precis som jag funderar på att flytta dit. Helt enkelt någon som kan dela med sig av sina erfarenheter av staden och Skottland rent i allmänhet eller bara precis som jag behöver någon att bolla sina tankar med. Det jag tänkt att göra är att försöka hitta jobb och bostad, och förhoppningsvis stanna kvar ett bra tag framöver.

23 nov. 2015 08:26
Hej, jag funderar också på att flytta till Edinburgh i Januari! Har tänkt på det här mycket men tyvärr inte planerat speciellt mkt. Min tanke var att åka dit, söka jobb och bo i någon trevlig flatshare! Har som du skrev ingen Edinburgh erfarenhet men bollar jättegärna idéer :)
Av Emaly
23 nov. 2015 18:59
Hej, så kul! Då låter det som att vi går i ungefär samma tankar. Skulle inte heller säga att jag planerat så mycket ännu, inga biljetter och datum bokade eller så men är fortfarande inne på att ta mig iväg i januari nästa år. Att bolla lite idéer låter jättebra, skicka gärna ett meddelande till mig på Facebook så kan vi prata mer. Emmy Maly heter jag där :)
23 nov. 2015 19:11
Hur ser det ut med jobb och bostadsmöjligheter i Edinburgh? :)
Av Emaly
23 nov. 2015 19:54
Som jag i alla fall förstått så ska det ändå vara ganska gott om båda. När det gäller jobb så är det större rörlighet på arbetsmarknaden än här, så det är enklare på det sättet. Dock brukar man ofta få minimilön i de jobb som är enklast att få, till exempel butiks- och kaffejobb, men jag tror inte att det är något problem då skatten är lägre än här i Sverige så det jämnar nog ut sig. Bostad tror jag inte heller ska vara svårt att skaffa men räkna med att man kommer att dela med andra, så kallad flatshare. Det är både enklare att få och billigare än att hyra en helt egen lägenhet. Hoppas att det räcker som svar!
23 nov. 2015 19:59
Ja absolut. Har kollat bilder på google och staden ser fantastisk ut
8 dec. 2015 21:10
Hej!

Jag har varit i Edinburgh och blev otroligt kär! Sedan jag var där har jag gärna velat åka tillbaka, möjligtvis inte flytta på grund av andra drömmar haha, men får du chansen tycker jag absolut du ska ta den och flytta dit! Människorna är supertrevliga och staden är såsåså mysig!