Flysajter med multistop bokning?

Av Ap65
19 sep. 2014 21:24
Visningar: 1248
Hej!
Ska sommaren 2015 åka till Kalifornien med familjen. Letar flyg. Men vi vill åka till San Fransisco och hem från Las Vegas. Alla söksajter har bara tur o retur inte multistop. Tips??

När i tiden är bäst tid att boka flyg för resa i juli? Man vill ju ha flyget bokat innan man bokar resten.

Alla tips tas tacksamt emot.
Av Malinst
19 sep. 2014 21:48
Kolla flygresor.se och momondo.se
Båda har multicitysökning.
Lycka till!
Av Zara73
19 sep. 2014 21:53
Med Flygresor.se kan man boka multistop. Även mrjet, de har då haft det tidigare.
Vi har hittat de billigaste biljetterna ca 8 månader före resa, men i tidigare trådar på detta forum finns flera diskussioner om just bästa tid för bokning.
20 sep. 2014 14:12
Travelmarket.se
expedia.se
allaflygbiljetter.se
Av Peter_o
20 sep. 2014 18:10
Det går bra att boka hemresa från annan ort på sas.se men troligen inte med mobilversionen av sajten.
PeterO
21 sep. 2014 10:46
Även Resfeber.se har "rundresa" på sin nya hemsida.
25 sep. 2014 09:18
Jag skulle vilja påstå att alla stora flygbolag (BA, SAS, Lufthansa, United, KLM, AIr France etc) har "multi-city" sökning på sina bokningssidor.

Det är väl en ganska väletablerad uppfattning bland vana resenärer att det blir minst problem att boka direkt hos respektive flygbolag och undvika resebyråer. Men ibland kan det naturligtvis gå att hitta riktigt bra priser hos någon nätresebyrå. Oftast brukar det dock bara skilja några hundralappar och då väljer jag alltid flygbolaget direkt, för då har man ingen mellanhand som kan krångla om något problem uppstår.
Av Bibby
25 sep. 2014 16:24
Citerat från Bergling:
Jag skulle vilja påstå att alla stora flygbolag (BA, SAS, Lufthansa, United, KLM, AIr France etc) har "multi-city" sökning på sina bokningssidor.

Det är väl en ganska väletablerad uppfattning bland vana resenärer att det blir minst problem att boka direkt hos respektive flygbolag och undvika resebyråer. Men ibland kan det naturligtvis gå att hitta riktigt bra priser hos någon nätresebyrå. Oftast brukar det dock bara skilja några hundralappar och då väljer jag alltid flygbolaget direkt, för då har man ingen mellanhand som kan krångla om något problem uppstår.
Exakt, så är det. Boka alltid via flygbolaget direkt.
16 mars 2016 23:13
Hej!

Hur gick din resa? Ska göra samma med mina pojkar nu i maj.. var bokade du?

Carina
Av Ap65
17 apr. 2016 21:10
Carina, bokade flyg med expedia, hotell via hotels.com och hyrbil via avis. Allt fungerade toppen. Hoppas ni får en bra resa!