Flygpriser jul- och nyår

12 feb. 2015 07:17
Visningar: 1378
Hej!

Håller på att spana flygpriser till Phuket. Bästa jag har hittat är 17 500 för två personer 24/12-3/1. Direktflyg till Phuket med Thai airways och på vägen hem med ett snabbt byte i Bangkok.

Jag har inte åkt till vid jul och nyår så vet ej var flygpriserna brukar ligga nånstans... Uppskattar lite tips! Ska jag slå till eller vänta? Vi är inte flexibla med datumen.
12 feb. 2015 11:59
Hej. Jag har idag bokat biljetter till bkk från Arn. Fick betala 16800:- för mig och min son med Finnair.
Åker 20/12 till 12/1. Kan vara svårt att vänta med att boka då man inte ärflexibel med datumen.
12 feb. 2015 16:33
17500 kr t/r ca 10 dagar med flyg för 2 pers är bra för att vara vid jul. Ofta ligger en biljett på över 10tusen för en person. Men går ibland att hitta billigare med. Såg en biljett nu då man flög på julafton för 2500 kr t/r i 14 dagar ifrån Göteborg-Phuket. Men 17500 kr kanske ni har råd med så då är det ju bara att vara glad och se fram emot en resa till paradiset :) Man skall ej tänka för mycket på utgifterna utan se positivt och tänka på vad man får för pengarna :D
28 feb. 2015 17:13
Hej!

Hur lyckades du hitta resan för 2500kr och var kollade nu Göteborg Phuket och är inte i närheten av 2500kr på julaftonen. vårt kalas hamnade på över 25tusen för två vuxna och en 4åring.
1 mars 2015 18:56
Hej!

Visst är det en hel vetenskap med flygpriserna... ;)

Jag slog till idag när priserna gick ner! Jag använder flygresor.se som sökmotor. Blev 16177kr för två personer med Thai airways 24.12-6.1 och bokade genom Ticket. Känner mig nöjd för att jag kollade typ alla möjliga länder och öär i hela världen med samma datum. Thailand var bäst! Det finns även Sri Lanka och Kuala Lumpur som har bra priser över jul- och nyår.

Fördelen med att boka tidigt är att man får bästa utbudet på hotell... Måste säga att det är rätt så dyrt i Phuket och Khao Lak över jul- och nyår. Det är nästan västerländska priser på finare hotel!
1 mars 2015 22:05
Jag har rest till Thailand x 8 men aldrig över jul och nyår, vilken skillnad på priser. Har varit tvungen att boka upp helgerna via Agoda då det redan nu börjar ta slut. Reser med en 10-åring, min son, så man vill ju ha det lite ordnat när man landar. Även bokat flyg från Bkk till HKT innan julafton, skillnad på pris bara på en vecka.
2 mars 2015 06:48
Ja, det är otroligt! 8000kr per person för flygbiljetter är mycket pengar i min värld men som sagt, de bästa biljetterna jag hittade! Vi ska bo på små öar utanför Phuket där det fortfarande finns boende till bra priser så vi får en prisvärd semester i alla fall. Charter kostar ju nästan 30 000 för två veckor och två personer i ett enkelt hotell så man får vara nöjd. Måste säga att åka över jul och nyår kommer vi försöka undvika i fortsättningen om bara möjligt. Kommer ihåg för ett par år sedan flög vi med Ving till Phuket i mitten på januari, 5000kr tur och retur per person. Direktflyg och smidigt! Om vi hade vågat vänta lite till hade vi fått för 4500kr.
2 mars 2015 10:27
Är man en familj eller av andra skäl måste boka i förväg så kommer det ju givetvis att kosta 7-15 tusen per biljett. Men ifall man har möjlighet att boka endast flygstol tex 2 veckor och tar en sista minuten och bokar i början av december så kan man om man har tur hitta biljetter på denna sidan för 2500-3000 kr. Men då är det ofta att man flyger på julafton.