Flygplats-mystic hotel?

Av Mannika
10 nov. 2012 13:00
Visningar: 569
Hej,
hoppas någon kan hjälpa.
Tänte åka till Istanbul slutet på april och bo på Mystic hotel.
Promenadavstånd till Blå mosken, stora basaren enl hotels.com
Någon som bott där? Avstånd till flygplats(IST)?
Ska man välja att flyga till denna flygplats?
Åker med Turkish airlines och med barn, landar 22.15, ok att åka taxi då?
Annika
Av Annl
10 nov. 2012 13:10
Turkish är för det mesta ett väldigt bra flygbolag (när de inte strular med tider och bokar om en) och Ataturk är en smidig flygplats tycker jag. Relativt liten och lätt att hitta och bra med butiker.

Jag skulle absolut åka taxi men en god tanke kan vara att be hotellet om hjälp med att förboka en taxi så slipper du att gå runt och leta så sent på kvällen. Bra att veta att taxichaufförerna lurar en konstant - så var det i alla fall för oss. Det är förvisso billigt att åka taxi men man vill ju inte bli lurad.

Trevlig resa! Istanbul är en spännande stad.
Av Mannika
12 nov. 2012 18:33
Hej Ann,
tack för svar, har du fler tips så skriv gärna.
: )
Av Gevalia
14 nov. 2012 21:19
Hej!

En annan möjlighet är http://www.istanbulairportshuttle.com där ni kan boka olika alternativ hemifrån, men betalar direkt till chauffören.Från Ataturk är det 2 mil till Sultanahmed distriktet.

Jag flög med Pegasus Airlines (modernt och bekvämt plan med gott om plats även för "fullvuxna") till Sabiha Gokcen Airport vilken ligger ca 5mil ifrån stan men med samma shuttleservice.

Hotellet ligger bra till om ni ska gå runt bland de stora sevärdheterna. Stora basaren är mycket rörigt och har tuffare försäljare.Har du barn med spring i benen kan de lätt komma vilse.På Egyptiska (kryddbazaren) får du gå ifred.

Trevlig resa!
Av Ohka_3
2 juli 2023 01:15
Jag rekommenderar starkt https://ist11.com/ om du letar efter en lyxig transfer-tjänst. Deras pris är rimligt och de erbjuder även hämtningsservice från porten. De har till och med möjligheten att beställa öl när du bokar för att njuta av din resa :)