Diskussioner: Tips & råd om Filippinerna

Här kan du ställa frågor inför resan, diskutera och utbyta erfarenheter med andra resenärer.
E-sim och kontanter
Filippinerna Gbg77, 23 mars 2025
Senaste svar av Amandapanda för 1 år sedan
1
Hej! Ska till Filippinerna en månad. Vilket esim rekommenderar ni som vet? Kommer resa runt i landet så bra täckning och vill ha minst 30 gb men gärna mer. Undrar också vad som är bästa sätt för att få tag i kontanter, ta ut på flygplatsen när vi landat i Manilla eller växla på Forex i Sverige? ...
Smidigaste sättet att boka resa till Filippinerna?
Filippinerna September76, 26 aug. 2024
Senaste svar av Valpolicella för 1 år sedan
10
Ni som varit där, hur bokade ni? Det finns ju inte lika stort charterutbud på resor till Filippinerna jämfört med vissa andra länder i Asien (t.ex. Thailand). Erfarenheter av resebolag till Filippinerna? Eller är det boka själv (flyg + hotell) som gäller?
Pensionera sig på Filippinerna, SRRV
Filippinerna El_gringo, 25 aug. 2020
Senaste svar av El_gringo för 5 år sedan
4
Efter att ha rest runt på Filippinerna förra året, blev jag och flickvännen förälskad i landet och planerar att i framtiden pensionera oss där. Någon som har koll på deras Pensionär-visum, SRRV, som innebär en deposition på 10k dollar? Om jag förstått det rätt så är man berättigad att få använda ...
Palawan
Filippinerna Zazoon, 28 okt. 2019
Senaste svar av Zazoon för 6 år sedan
22
Hej allihop. Nu har vi äntligen bokat en resa till Filippinerna i början av februari i 14 dagar , vi har tyvärr kort om tid och vill inte runt så mycket så vi vill till Palawan och ha det som utgångställe ( kommer vara i Manila med hos vänners bekanta ) Har försökt läsa på lite men finner ...
Sim kort Filippinerna?
Filippinerna Benjaminc99, 20 dec. 2019
Senaste svar av Shirmixis för 6 år sedan
1
Hej, jag reser till Filippinerna nu i januari och ska vara där i minst en månad. Någon som varit där och har lite tips om rese sim kort? Går det att köpa? Vilket är bra? Pris? Alltid skönt att ha tillgång till kartor och google översätt! Tack i förhand, mvh Benjamin!
Billig strand i närheten av Manilla
Filippinerna Markust, 9 nov. 2019
Senaste svar av Jensohlsson för 6 år sedan
1
Hej! Som rubriken lyder så letar jag efter en fin strand där det inte är alltför dyrt/turistigt i närheten av Manilla eller som är lär att ta sig från Manilla med bus eller liknande. Jag är i Manilla nu. Tacksam för svar. Med vänlig hälsning, Markus
Flygplatsen i Manila
Filippinerna Eirat, 29 sep. 2019
Senaste svar av Shirmixis för 6 år sedan
4
Hej! Jag ska till Puerto Princesa för att möta mina vänner där. Jag åker själv från Arlanda och mellanlandar i Manila där jag har 10 timmar innan nästa flyg går. Jag undrar hur flygplatsen där ser ut, finns det något att göra? Stolar att sova i? Wifi? är det tryggt att vara där själv på natten? ...
Visumfråga, 45-50 dagar i Filippinerna
Filippinerna Addeventures, 15 jan. 2019
Senaste svar av Cyclomnia för 6 år sedan
5
Hej Globetrotters! Ska boka biljett från Australien till Filippinerna i snartid men innan jag gör det så är det några saker som jag undrar över. 30 dagars visum går att fixa on-arrival? svagt minne av att jag gjorde det sist. Jag var i Filippinerna i Maj- 2018. Kan det vara ett hinder för ...
Filippinerna över jul & nyår eller februari?
Filippinerna Maisie, 15 mars 2019
Senaste svar av Maisie för 7 år sedan
4
Hej! Jag och min pojkvän är sugna på att åka till Filippinerna men frågan är när? Jag har hört från bekanta som tidigare firat jul och nyår i Filippinerna har råkat ut för dåligt väder, regn dem flesta dagarna. Vad ar ni för erfaranheter av det? Alternativt att åka dit under februari månad? ...
Manila-malapascua-bohol
Filippinerna Lindag, 18 apr. 2014
Senaste svar av S_andersson för 7 år sedan
17
Hej, har försökt leta reda på hur man tar sig bäst från malapascua till bohol? Någon som har koll? Planen är att vara två -tre nätter i manila (jag vet att många tycker detta är onödigt men jag vill verkligen) och sedan åka ut till malapascua i 4-5 dagar för avkoppling och dyk och sen avsluta ...
Boracay vs Panglao/El Nido
Filippinerna Christian86, 13 mars 2018
Senaste svar av Mikaelaaa för 8 år sedan
3
Hej! Jag och tjejen åker till Fp nästa vinter och har 14 nätter. Alternativ 1: 7 nätter i El Nido och 7 nätter i Panglao på Bohol. Tänker att det är en bra mix för att koppla av på fina stränder samtidigt som man kan göra utflykter. Blev lite sugna på att se Boracay också som ska vara fint, ...
Bästa stället för valhajar i Filippinerna?
Filippinerna Suzannet, 18 nov. 2017
Senaste svar av Danielholmstedt för 8 år sedan
3
Hej, Jag och min kille kommer att åka till Filippinerna över jul och nyår i år (två veckor) för sol, bad och dykning. Vi skulle gärna vilja snorkla med valhajar om det går. Vill dock att det skall vara på schyssta villkor för djuren. Finns det något ställe där det inte kryllar av turister men där ...
Farligt att åka till filippinerna?
Filippinerna Juliauddman, 5 nov. 2017
Senaste svar av Diana1000 för 8 år sedan
13
Hej! Har hört så mycket delade meningar angående terrordåd och IS. Att dem ska har tagit över större delar utav Filippinerna osv. Är detta sant? Är det tryggt att åka dit eller ej? Ska backpacka med min tjejkompis och planen är att vara där 3 veckor i januari :)
Filippinerna (3 veckor)
Filippinerna Max_renvind, 29 aug. 2017
Senaste svar av Diana1000 för 8 år sedan
6
Hej! Vi planerar en resa till Filippinerna i februari 2018 och behöver lite tips. Landar i Manila den 14/2 tidigt på morgonen och tänkte direkt åka ut till någon ön. Tanke är att vi ska hinna med boracay, Palawan och Malapascua. Vad är era erfarenhet av resa runt på Filippinerna? Är det ...
Filippinerna 31 dagar. Visum?
Filippinerna Ericaedb21, 5 dec. 2016
Senaste svar av Postgubben för 9 år sedan
9
Hej! Jag och en kompis har bokat flyg till Filippinerna så vi landar i Filippinerna den 30 dec och lämnar landet den 29 jan. Trodde vi skulle klara oss utan visum men nu insåg vi att det blir 31 dagar vi stannar i landet. Tydligen är det under 30 dagar man slipper visum? Jag har också läst att man ...
Barnvänlig ö + lätt att ta sig från Manila, vilken?
Filippinerna Jossan82, 1 feb. 2016
Senaste svar av Melonberry för 9 år sedan
2
Hej, vi har liteplaner på Filippinerna men vet inte vilken ö man ska välja? Viktigt att barnvänlig strand , hyfsad standard på boende. Viktigt att det är lugnt inget partyområde. Men med lite restauranger i närheten. Vi e 10v o 3barn. vill gärna ha tips:) Mvh Josefine
Ta sig från Boracay-Moalboal?
Filippinerna Julianygard, 5 jan. 2017
Senaste svar av M_olsson för 9 år sedan
1
Hej! Nu är det så att jag och min vän ska åka från boracay idag och vi hade tänkt att ta färja och buss till moalboal. Vet någon hur tar man sig dit på bästa sätt? Förutom flyg då.. Tacksam för svar! :-) Mvh Julia
Är det knepigt att betala med kort?
Filippinerna Lillsiri, 7 dec. 2016
Senaste svar av Hallro för 9 år sedan
2
Hej! Efterlyser erfarenheter om hur det är att betala med kort på Palawan och Bohol, Boracay? Behöver man ha mycket kontanter med sig? Vart är bäst att växla isf?
Dykfirma och boende Malapasqua
Filippinerna Wninni, 20 nov. 2016
Senaste svar av D_hogberg för 9 år sedan
9
Vi bokade precis en liten spontan dykresa till Malapasqua Nu undrar jag om tips på dykfirmor och boende Är det Bounty beach som är det bästa läget att bo på Hotell och dykfirmor vi har tittat på är: Malapascua Legend Water Sports & Resort Little Mermaid Dive Resort Malapascua Exotic Island ...
Malaria?
Filippinerna Lillsiri, 1 dec. 2016
Senaste svar av Lillsiri för 9 år sedan
4
Hej! Jag och min sambo skall åka runt i Filippinerna mellan 2-27/1. Vår rutt ser ut så här: Manila-Bohol-Palawan-Boracay-Manila Vill höra lite om hur ni som har varit där upplevde myggorna och hur resonerade ni gällande skydd för Malaria mm. Sov ni med nät överallt eller? Tackar på förhand för ...
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. Nästa