Flygkompis till Cairns i oktober 2015

21 juli 2015 17:21
Visningar: 35
Hej jag är en tjej på snart 20 år som vill åka till Carins i oktober och leva drömmen. Jag tog studenten 2014 och efter att ha jobbat ett år och rest runt i USA i sex veckor är jag redo för nästa äventyr. Mitt mål med denna resa är att vara borta ungefär ett halv år. Jag vill börja i Carins vid stora barriär revet där jag vill ta dykarcertifikat och försöka få jobb kopplat till det i några månader. Sedan får jag se vart jag tar vägen. Jag skulle gärna vilja flyga ner med någon från Sverige. Är du också sugen på att åka till häftiga Carins och planerar att åka i höst ,hör gärna av dig!
Av Deejvy
22 juli 2015 04:41
Hej,
Nu är jag förvisso en kille på 28 år, men sitter i samma tankar och planer. Tanken är att flyga till Cairns runt den 1:a november och sedan fortsätta nedåt i den takt jag (och mina eventuell reskompisar) känner blir bäst. Vet inte om det är för att din plan är så lik min - men det du skriver låter verkligen perfekt! :)

Vi kanske hörs på meddelande.. man skulle ju kunna tänka sig att antingen resa ner tillsammans eller ses där över en öl/drink och se om man kommer överens och har liknande vilja av vad man vill fylla sina (solstekta) dagar med ..

/David
Av Matgl1
22 juli 2015 09:38
Hallå hallå hallå!
Jag hoppar också in i den här tråden då även jag går i liknande planer på att boka flyg till Cairns för att påbörja äventyret i Australien! Tänker mig att åka iväg i typ November så det börjar bli hög tid att leta flygbiljetter och planera!
Jag är i alla fall en 23 årig tjej som nu är mer redo än någonsin för äventyr efter tre års studier!
Mina planer är att vara på resande fot i några månader och ta mig söderut längs kusten ner mot Sydney med stopp längs vägen. Är väldigt öppen, spontan och flexibel!
Känner precis som du att det hade varit en trygghet att åtminstone flyga ner till detta land tillsammans med någon för att sedan ta var dag som den kommer.

Hör gärna av dig/er till mig om ni går i liknande tankar så kan vi prata mer!
Ha det gott!
22 juli 2015 17:00
Hej vad trevligt att höra från er. Är det just november som gäller för er eller kan ni tänka er i mitten på oktober? Om jag förstått det rätt börjar sommarsäsongen i november och har en tes om att det är lättare att få jobba om man kommer någon vecka innan.

Jag känner som ni att det är en trygghet att kunna flyga ner med någon och sen får man se. Hoppas vi hörs mer.
Av Deejvy
22 juli 2015 17:22
Hej igen,

Din tes kan nog stämma. November valde jag egentligen för att kunna jobba ihop och spara så mycket pengar som möjligt. Inte omöjligt med oktober dvs - så länge sparandet går bra :)

Jag skickade dig ett meddelande!

/David
22 juli 2015 18:55
David, jag verkar inte kunna svara dig på mejla genom reseguiden. Säkert jag som gör fel... kan du mejla mig igen och i det skriva din mejl så kan jag kopiera den /Alexandra
22 juli 2015 21:22
Hej Cairns crewet! Jag och 2 tjejer drar den 30 oktober till Cairns och tänkte köra östkusten ner till Sydney! Vore kul om vi möttes upp och blev ett gäng allihop!
Kommer bli en galen resa och vi ska göra massa skoj!

Bara att skriva :)
Av Kevinl
23 juli 2015 15:58
Jag flyger till Cairns från Arlanda 25e Augusti och platserna bredvid mig är obokade om du eller någon annan kan tänka sig att åka då (:
29 juli 2015 00:30
Hej på er! Har även jag tänkt att åka till Australien i slutet av oktober, är i början av mina planer men att börja i Cairns låter inte helt fel :) Skulle gärna hitta någon att flyga ner med och även resa runt med :)
13 aug. 2015 07:25
Hej! Ja är en resesugen tjej på 26 år som har tänkt att dra till Australien nu i oktober eller november. Planen är att vara borta i 1 år, dra först till Carins o sen dra neröver mot Sydney. :) söker efter flykompis :)
Av Diondra
14 aug. 2015 21:41
Hej!

Jag har tänkt åka ner till Cairns i början av november, antagligen runt den 7:e, och sen resa längs kusten ner till Sydney i drygt fem veckor. Datumen är lite osäkra än eftersom jag försöker tidigarelägga min semester någon eller några veckor.

Men skulle gärna haka på om ni har liknande planer som mig. Kanske hyra en campervan eller så :) Vore superskoj!

Mvh Emelie
Av J87
16 aug. 2015 21:55
Hej
Kul och se att så många funderar på att åka till Cairns! Åker till Down under i oktober! Tanken är att ev börja där då! Har Working Holiday Visa! Om man är några stycken så kan man ju hyra bil :) och åka runt lite. Ska skaffa internationellt körkort!
Hör av er om det låter intressant här eller på Facebook :)
http://www.facebook.com/jonas.josefsson.31
6 sep. 2015 13:35
Hej!

Jag tänkte åka till Australien i början av November. Kollade runt lite på de olika platserna och ska troligtvis börja i Cairns och vara där ett tag som ''semester''. Sen åka vidare mot någon av de större städerna och jobba där.

Jag är öppen för resesällskap!
5 apr. 2016 17:50
Hejsan! Jag heter Amanda, är 20år och har tänkt att åka till Australien i höst. Vill helst åka i mitten på oktober och hade precis som du tänkt börja i Cairns. Jag är också lite sugen på att ta dykcertifikat och även jobba lite under resans gång. Jag letar just nu efter någon att i alla fall börja resan med. Jag är öppen för nya idéer och förslag.