Flygbyte på Heathrow på väg till Miami

23 jan. 2015 11:48
Visningar: 475
Skall till Florida i sommar och skall byta flyg på Heathrow. Har bara 2 timmar på mig. Bägge flygen går ju från t5 men har ju fattat att den är en stor terminal.
Har ju 4 barn så de finns ju lite att hålla reda på ;)
23 jan. 2015 11:54
Vi har gjort det bytet ett par gånger med fem barn :)

Två timmar skall räcka mer än väl. Vårt problem med Heathrow är att den är så pass trafikerad att förseningar in känns snarare som regel.
23 jan. 2015 11:59
Kanon ! då känner jag mig lugnare. Hinner man med lite föda med kanske eftersom man inte har med sig något bagage?
23 jan. 2015 12:12
Ni ska igenom security igen. Gaten kommer upp ca timmen innan avgång och kan innebära en gate 20 min bort. Finns ett Pret a Manger som ni kan käka on the go. Ingen tid till annat
tyvärr. Och återigen, hoppas att flyget inte försenas
23 jan. 2015 13:14
Men om man åker Ba på bägge rutter så är det väll igen fara eller?
Av Annl
24 jan. 2015 14:06
har du bokat båda flighterna i samma bokning så garanterar flygbolaget att du hinner .- och skulle det bli förseningar så är de skyldiga att utan kostnad för dig hjälpa till att boka om er.

Det är stort på Heathrow men det har funkat för oss att byta på kortare tid.

Men -som det sagts - kolla gaten noga för de brukar komma upp rätt sent.
Citerat från Fam_segerberg:
Men om man åker Ba på bägge rutter så är det väll igen fara eller?
25 jan. 2015 00:17
även om de inte är bokade på ba direkt med eller. har ju gjort den genom flygcity.
Av Birgere
25 jan. 2015 00:22
Du kommer förstöra hela resan för familjen om du ska vara så här nojig.
Det spelar ingen roll var du bokat så länge du har en genomgående biljett vilket du definitivt har.
25 jan. 2015 00:30
jaja , inte nojig men vill ju ha allt klart för mig. tips och råd var det väll man skall få här eller.
Av Annl
25 jan. 2015 08:04
Det funkar så länge du har alla flighterna i en bokning - spelar ingen roll om du bokat direkt hos BA eller hos någon annan - det viktiga är att allt finns i en och samma bokning.

Trevlig resa!
Citerat från Fam_segerberg:
även om de inte är bokade på ba direkt med eller. har ju gjort den genom flygcity.
Av Chris52
25 jan. 2015 09:08
Vi har haft 1 timme och 10 minuter på oss att byta plan. Vi hade inga problem att hinna. Traska på och var inte rädd att fråga personalen ifall ni blir osäkra.
Av Zinkan
7 feb. 2015 18:44
Svarar på din tråd även här :)
Åker med BA GBG- LHR, LHR-MIA med ungefär samma bytestid.
Jag är oxå "nojig" och vill ha klart för mig vad som sker på Heathrow. Gillar inte överraskningar när jag är ett orutinerat reseblåbär på en okänd flygplats. Får jag boardingpass för hela resan redan i GBG? Eller vart får jag annars detta för etapp 2?
Av Birgere
7 feb. 2015 18:54
Citerat från Zinkan:
Svarar på din tråd även här :)
Åker med BA GBG- LHR, LHR-MIA med ungefär samma bytestid.
Jag är oxå "nojig" och vill ha klart för mig vad som sker på Heathrow. Gillar inte överraskningar när jag är ett orutinerat reseblåbär på en okänd flygplats. Får jag boardingpass för hela resan redan i GBG? Eller vart får jag annars detta för etapp 2?
Dina boardingpass laddar du antingen ner i telefonen eller printar ut hemma dagen innan avresa.
Av Yvve68
7 feb. 2015 21:50
Hej! Vi var på Heathrow två vändor på vår senaste resa. Gate-numret kom inte upp förrän en kortare stund innan boarding. Tog 20 min med tåg att ta sig längst bort, vilket vi var tvungna att göra. Lite stressande men man hinner om man håller koll på monitorn som visar vilken tid som gate-numret kommer upp. Säkerhetskontrollen gick smidigt, trots mycket folk.
8 feb. 2015 16:12
Vi har inte alltid fått boarding pass hela vägen från cph utan fått hämta ut detta vid disken innan pass-/säkerhetskontrollen på terminal 5. det är dock inte så att detta försinkar er mer än 5 min...