Flygbyte London (Heathrow)

22 mars 2015 16:32
Visningar: 948
Lite nojig nu när vi åker om tyd 2.5mån till Florida (Miami).
Det som jag är lite nervös för är bytet i London då vi har 2 timmar på oss.
Har fattat det så att gate numret kommer upp 1 timme innan.
Frågorna är:
Behövs ett nytt bordingpass när man flyger med samma bolag.
Vad får man dessa isåfall.
Av Birgere
22 mars 2015 16:46
Du printar ut samtliga boardingpass hemma dagen innan avresa. Antar ni flyger BA på båda sträckorna. Flyger ni tex SAS o Virgin så har jag för mig man måste gå till Virgins servicedisk på Heathrow för att få boardingpasset. Men detta berättar dom för dig vi incheckningen.
Av Totopez
22 mars 2015 16:46
Om allt är bokat på en biljett ät allt lugnt. De bokar inte förbindelser som inte funkar. Och skulle något gå fel (försening på ert första flyg t ex) så bokar BA om er till nästa flight.

Ni checkar in bagaget hela vägen och får antagligen boardingkort för hela resan. Någon enstaka gång har jag fått gå till en transferdisk på LHR och få ett utskrivet, men det är inga problem. Flyger ni BA så är det samma terminal också.

OBS, flyger ni till någon annan flygplats har jag sämre koll. Norwegian via Gatwick finns, men då vet jag inte alls...
22 mars 2015 17:35
Flyger ba got-lhr-mia.
Vad skönt att man slipper de med bordingpassen.
T5 ska tydligen vara stort på lhr.
Åker man verkligen tåg där inne? De har jag hört.
Har ni andra tips ang flygplatserna?
Är 15 års sedan jag var i florida senarst.
23 mars 2015 11:34
Två timmar är i normalfallet gott om tid. Dock kan ju tiden ätas upp om man behöver cirkla runt ett tag innan landning eller behöver taxa långt till gaten. Men i normalfallet så skall det inte vara några problem. T5 är väl i mina ögon inte så värst stor, men allting är ju relativt. Det tar väl max ett par minuter att gå från ena änden till den andra. Om ni däremot får en gate i B eller C-byggnaden så tar det uppemot 20 minuter att komma dit med tåg eller rullband.

Dock bör ni utan dröjsmål ta er till och igenom säkerhetskontrollen (se till att ha mobiler, datorer och surfplattor laddade) för det kan bli en del kö där, speciellt när det är mer turister på sommaren.

Men i och med att ni har en genomgående biljett så är ni iaf skyddade mot förseningar. Men som sagt, stressa inte upp er i onödan, men dra inte heller benen efter er.