Flygbolag

14 maj 2016 15:56
Visningar: 92
Har just kommit hem från Florida, har tänkt att åka tillbaka i september, hittade billiga biljetter med Virgin. Vi har aldrig rest med dem, så någon som har erfarenhet, bra eller dåliga?
Av Birgere
14 maj 2016 16:18
Riktigt bra att flyga med! Via resebyråerna kan man fä genomgående biljetter med SAS/Virgin.
Vi har flugit både till New York via LHR och Orlando via MAN. Man bör undvika transfer Heathrow-Gatwick.
Gå med i deras klubb så kan du reservera säten typ 3 dagar i förväg istf 1 dag.
Av Daytona
14 maj 2016 19:10
Bara bra! Flög med dem till Orlando via Man, inget att klaga på förutom maten som serverades den dagen då "bangers and mash" dvs korv och mos ;) ;)
14 maj 2016 19:21
Tack snälla! Vi kom hem igår, flög med Norwegian som gjort så många gånger förr och det var helt ok. Men attans så dyra de blivit. I december har vi bokat med SAS men vi vill sticka över i september också så jag kollade direkt när vi kom hem i går och hittade riktigt billiga biljetter med Virgin. Det där med att ha ett barn som bor i Florida och nu ett nyfött barnbarn...hmmmm, många resor blir det!

Ja Daytona,flygplansmat är ingen höjdare tycker jag! Och Birgere, vi ska absolut gå med i deras klubb, Tack för tipset! Nu ska jag kolla om biljetterna finns kvar!
Av Birgere
14 maj 2016 20:05
Citerat från Daytona:
Bara bra! Flög med dem till Orlando via Man, inget att klaga på förutom maten som serverades den dagen då "bangers and mash" dvs korv och mos ;) ;)
Var tacksam, du kunde ju fått kidney pie :-D
Av Birgere
14 maj 2016 20:15
Värt att notera att vissa av deras plan har ekonomisäten med extra benutrymme som man får betala lite för men billigare än Premium economy. En gång så köpte vi dessa säten på när vi redan bordat, vi fick var sin 3-sits länga och kunde ligga o sova hela resan. Tror vi betalade typ £30 eller så. Visa jumbojets har även Economy på ovanvåningen.
19 maj 2016 12:15
Vilka söktjänster föreslår ni att man använder för att hitta bra (billiga) flygpriser? Det nämns att Norwegian blivit dyra? Vi jagar flyg till våren 2017 (inte så mycket tillgängligt ännu) och Norwegian ligger bra till med 4.444 kr ToR direkt ARN-FLL, mars 2017. Tittar då på deras biljettyp Lowfare+ som inkluderar mat och bagage, för att kunna jämföra rättvist. SAS kommer ner i 5056 men då är det byte på EWR och det känns betydligt sämre. (Dåliga erfarenheter av UA.)
Av Birgere
19 maj 2016 16:10
Citerat från Ginnfilt:
Vilka söktjänster föreslår ni att man använder för att hitta bra (billiga) flygpriser? Det nämns att Norwegian blivit dyra? Vi jagar flyg till våren 2017 (inte så mycket tillgängligt ännu) och Norwegian ligger bra till med 4.444 kr ToR direkt ARN-FLL, mars 2017. Tittar då på deras biljettyp Lowfare+ som inkluderar mat och bagage, för att kunna jämföra rättvist. SAS kommer ner i 5056 men då är det byte på EWR och det känns betydligt sämre. (Dåliga erfarenheter av UA.)
Förr eller senare kommer du hitta priser under 4k.
Det finns inte EN sökmotor man kan förlita sig till, dom olika är bra på olika saker.
Men kör du med Google Flights, Flygresor.se, Skyscanner och Momondo så kommer du garanterat hitta vad du söker genom att nyttja dom olika sidornas styrkor.
19 maj 2016 18:05
Det var ett bra pris tycker jag! Vi har faktiskt bokat via Ticket de sista gångerna som vi flugit med Norwegian, då inkluderar de 2 st bagage per person och Lowfare+, det har lönat sig för vår del. Men vi flyger ut på lördagar till Fort L, direkt och hem från Orlando med ett kort stopp på en timme i Oslo, då vi ändå alltid avslutar vår resa i Tampa.
Vi behöver alltid extra väskor med oss så det är bra. Värt att notera är alla verkar vara mycket mer noga med att väga även handbagaget nu. Jag gillar Fort L, korta köer när man landar ( oftast) och väldigt snabb incheckning och security när man ska hem. Jag gillar inte mellanlandningar i USA och försöker slippa dem. Över jul åker vi med SAS till Miami, med mellanlandning i Oslo, nytt för i år tror jag, vi har alltid mellanlandat i Chicago eller New York förut.

Nu kom jag på, det verkar vara riktigt krångligt med Virgin-SAS när det gäller bagage, inte solklara regler för hur mycket man får ta med och inte vilket bolags regler som gäller. Många har haft problem, kanske inte bara gäller just den kombinationen.Kan bli dyrt när man har mycket bagage.
Av Birgere
19 maj 2016 18:50
Citerat från Dalton17:
Nu kom jag på, det verkar vara riktigt krångligt med Virgin-SAS när det gäller bagage, inte solklara regler för hur mycket man får ta med och inte vilket bolags regler som gäller. Många har haft problem, kanske inte bara gäller just den kombinationen.Kan bli dyrt när man har mycket bagage.
Det är väl Virgins regler som gäller för hela resan.
20 maj 2016 08:43
Citerat från Birgere:
Förr eller senare kommer du hitta priser under 4k.
Det finns inte EN sökmotor man kan förlita sig till, dom olika är bra på olika saker.
Men kör du med Google Flights, Flygresor.se, Skyscanner och Momondo så kommer du garanterat hitta vad du söker genom att nyttja dom olika sidornas styrkor.
Om ett pris strax under 4K inkluderar flygbyte så tror jag inte det känns värt. Det kan vara värt 500 kr per person för bekvämligheten att flyga direkt, särskilt om bytet inte sker i EU.

Ett alternativ är Norwegian OSL-MCO för 3888 kr, även om vår resa är tänkt att utgå från FLL. Hmm...