Flygbiljetter USA

4 feb. 2014 21:03
Visningar: 479
Hej!

Vi har en dröm om att åka tillbaka till San Fransisco inom den närmaste tiden efter vår fantastiska resa hösten 2012.
Jag funderar på priserna på biljetterna. Var brukar ni boka era ni som har mer vana på USA och att boka biljetter dit?
Jag har kollat på momondo och pricerunner tex och om vi ska åka i sommar v 30-33 tex hamnar vi på strax under 30000 för 4 personer, 2 vuxna och 2 barn 15+12 år. Åker vi däremot i höst vid höstlovet har jag hittat för strax över 20000 kr! Ett fantastiskt pris men man behöver be barnen ledigt från skolan då , det är alldeles för lite med en vecka. Sist var vi där i nästan tre veckor och barnen fick fritt från skolan. Nu är de lite större och vi vill helst inte be dom lediga. Skolan är inte så villig att bevilja heller vilket jag kan förstå många gånger.
Då återstår sommarresa men till högre pris....

Tänkte fråga om tips att hitta flyg till bra pris.
Vi ska besöka Disenyland igen, ett måste , så härligt ställe men är det verkligen så odrägligt med folk som dom säger eller funkar det i slutet på juli början av augusti?

Om någon reser ofta till USA när brukar ni åka dit då? Är det lite olika eller när är bästa tiden egentligen för Californien?

Många tankar som snurrar i huvudet och vi vill så gärna tillbaka dit igen!

/Kristina
Av Birgere
4 feb. 2014 23:46
Hösten har bästa priserna men även maj-juni.
I år så verkar den stora prishöjningen komma med utresa from midsommardagen (typ 5000->7500 för vettiga flyg)
4 mars 2014 19:32
Jag bokade Norwegan i höstas för september till SF för 4400:- med avgifter. Kollade nu och den har bara gått upp till 5000:- nu, men då fungerar det ju inte med ungarnas ledighet....... Visst är det härligt med Californien, men jag vill tipsa om ett alternativ som vår familj gjort senaste 2 åren: Familjesemester i Florida över nyår, då klarar man sig med en veckas extra ledigt från skolan. Vi har åkt strax före nyår och stannat drygt 2 veckor, och biljetterna har kostat runt 4700:-. En stor Impala kostar ca 3500:- att hyra, men lägger man flesta dagarna till Orlando/Kissimee så bor man ju för 2-300:-/natt så jag tycker det är en prisvärd semester med lagom varmt väder.
18 apr. 2014 12:51
Ja det gäller att få ut så mkt som möjligt både prismässigt och utav barnens ledigheter från skolan :).
Vänner till oss lät sonen åka till Florida nu i påsk vid påsklovet men han fick inte ledigt från skolan. Han åkte ändå... och ja rätt eller fel..

Kollar på momondo nu för flyg i juni som vi lutar åt att åka nästa år, 2015.
Just nu ligger det på runt 21000 för fyra vuxna i juni 2014. ( Tonårsbarn). Det är ok tycker jag. Då är det ett byte med hyfsad flygtid på 13 timmar. SAS flyger ju direkt och då ligger priset på ca 35000 kr , skillnaden är för stor jämfört med vad man tjänar på flygtid. Funderar på när man ska börja kolla SAS tiderna. Än går det inte att söka på juni 2015 vilket är förståeligt.

Trevlig påsk!
Kristina