Flygbiljetter

Av Emmafi
5 mars 2013 19:28
Visningar: 800
Behöver råd! Ska man boka en genomgående biljett till Guadeloupe ( ca 10200kr) eller boka Gbg-Paris och sen Paris-Guadeloupe ( ca 7500kr)
Alla biljetter är med Air France.

Mvh Carina
6 mars 2013 15:09
Det funkar båda två, men om du tar alternativ 2 bör du ha lång tid mellan flygen. Du kommer kunna checka in bagaget hela vägen om du säger till i check in att du ska vidare med AF, men vid ev. förseningar blir du inte automatiskt ombokad om du skulle missa ditt flyg till Guadeloupe.
Av Emmafi
6 mars 2013 18:51
Tack för svar. Hur god tid behövs tror du? Man ska ju även byta flygplats. Vad skulle du ha gjort? Det är ju nästan 3000 kr skillnad:

Mvh
6 mars 2013 19:39
Har hört att Charles de gaulle ofta drabbas av förseningar...
Av Hawaii
6 mars 2013 20:15
Personligen hade jag valt att tillbringa natten i Paris om jag skulle byta flygplats. Om du försöker göra allt på samma dag blir det för det första en lång dag, och för det andra har du orosmomentet och stressen med att komma från ena flygplatsen till den andra. Om inte allt fungerar som det skall så kan det bli en tråkig och jobbig upplevelse. Jag tycker att man skall göra vad man kan för att en resa skall vara så trevlig som möjligt. Det innebär att minska de eventuella risker för problem som alltid kan uppstå.
Av Pelle77
6 mars 2013 20:45
Citerat från hawaii:
Personligen hade jag valt att tillbringa natten i Paris om jag skulle byta flygplats. Om du försöker göra allt på samma dag blir det för det första en lång dag, och för det andra har du orosmomentet och stressen med att komma från ena flygplatsen till den andra. Om inte allt fungerar som det skall så kan det bli en tråkig och jobbig upplevelse. Jag tycker att man skall göra vad man kan för att en resa skall vara så trevlig som möjligt. Det innebär att minska de eventuella risker för problem som alltid kan uppstå.
Jag håller med! Gjorde en liknande resa nyss men till Grenada och kunde ha chansat att åkt Norwegian till Gatwick där Karibienflyget gick ifrån men iom att det var vinter och risk för förseningar pga vädret valde vi att sova på flygplatshotell och fortsätta resan dagen efter. Jag har för mig att Norwegian flyger till Orly men se till att ha flera timmar om du åker med dem då man måste hämta ut och checka in bagaget för vidare färd. Väljer ni att sova en natt så räkna in hotellkostnad samt middag så blir inte besparingen lika stor.