Flygbiljett råd

Av Minnap
14 dec. 2014 18:16
Visningar: 291
Hej! Kikar på flyg till Thailand, funderar att åka i sommar. Kan ni rekommendera lågpris sajterna, t ex flygstolen, flygresor. Hur säkra är dom, någon med erfarenhet. Eller ska man satsa på att köpa flyg direkt från resp flygbolag? Anar att just lågpris sajterna inte har lika tillgänglig service och att man säkert får betala extra för allt.
Av Bibby
14 dec. 2014 18:52
Boka alltid direkt på flygbolagets sida är mitt råd.
Kolla gärna pris och tider på momondo, flygresor, mm men boka sen direkt via flygbolaget. Det är så mycket säkrare.

Undvik lågprisbolag är mitt andra råd.
I slutändan blir det ofta inte så billigt då du får en massa tillägg som sen blir ungefär i samma pris som ett riktigt flygbolag.

Kolla efter kampanjer, finns massor tycker jag. Det är här du kan göra riktiga klipp. Just nu har (slutar idag tror jag) Qatar flyg till BKK för c:a 4.000 inkl. allt.
Av Walle
16 dec. 2014 12:25
Jag skulle rekommendera att du tar kontakt med Lycke Gard på Luckytravel (luckytravel.se).

Hon är superduktig, hjälpsam och trevlig. Vi har haft hjälp av henne och hittat bra priser med Thai de senaste 8 åren.

Lycka till'
Eva
28 dec. 2014 06:46
Hej! Jag har alltid bokat via flygstolen och Momondo och de är inga problem. Däremot så väljer jag inte vilket bolag som helst som kommer upp. Har bokat med supersavertravel flera gånger och det har aldrig varit problem. Men googla först på den resebyrå du vill välja och läs recensioner först för vissa verkar inte seriösa
Av Minnap
28 dec. 2014 09:11
Hej! Den här gången bokade jag direkt via Emirates och fick ett bättre pris än via de olika flygsajter som lägger på en massa olika avgifter.
Tack alla som svarat.