Flyga med Aeroflot

Av Thle
21 maj 2016 15:56
Visningar: 8021
Hejsan.

Undrar om någon har rest med areoflot till Thailand på sista tiden. Planera för en långresa till jul och hittar billiga resor med ryssarna. Vill gärna höra lite från er. Känner att jag inte riktigt vågar....
Har innan bara rest ner till Thailand med Qatar, Thai, Etihad, är de att jämföra?
Av Limone2
23 maj 2016 01:51
Hej , jag använde mig av Aeroflot i vintras då jag besökte Vietnam , Kambodja och Thailand . Funkade hur bra som helst . En snabb mellanlandning i Moskva (som för övrigt har humana priser om man är sugen på lite klubb TGFI ) .

Om jag inte missminner mig så har dessutom den modernaste flygflottan just nu . Jag åkte iaf i ett nytt plan . Bra utrymme , bra service , bra media center .
Av Thle
24 maj 2016 18:47
tack! Då tål det att tänkas på.
Av Mcenroe
24 maj 2016 21:01
Ibland är det bra att använda sökfunktionen här. Så här skrev jag om det aktuella ämnet för bara några veckor sedan:

------------------------------

Aeroflot och Sheremetyevo - mina erfarenheter

Jag ser att frågor om Aeroflot kommer upp här titt som tätt. Därför tänkte jag att detta kanske kan vara av allmänt intresse:

Sist jag flög med Aeroflot var 2008. Redan då tyckte jag att flygupplevelsen var samma som på vilket bolag som helst. Däremot var flygplatsen Sheremetyevo (SVO) en mindre angenäm upplevelse.

I veckan hade jag nöjet att på nytt flyga med Aeroflot. Först till Moskva och sedan hem från Vladivostok via Moskva. Nya flygplan, trevlig serviceminded personal och punktligt. Bokade på deras egen sida och det funkade också bekymmersfritt. I mina ögon (som alltid flyger ekonomiklass), är Aeroflot väl så bra som vilket annat flygbolag som helst. I vissa fall bättre.

Och så det kanske viktigaste: Sheremetyevo är numera ombyggd och renoverad och ett riktigt trevligt ställe att byta flyg på.
Av Sq7700
25 maj 2016 09:45
Jag flög med Aeroflot till Hongkong t/r över påsk. Det fungerade bra, som vilket annat bolag som helst. Vin serverades till maten, men resten av flighten var alkoholfri. En fördel med Aeroflot är att Moskva ligger på vägen till Asien, flygtiderna minimeras således jämfört med om man skulle flyga via någon flygplats i västra Europa. Det är visserligen en bit att gå mellan terminal D (flyg till Stockholm) och terminal F (flyg till Asien), men jag tyckte det var skönt att sträcka på benen lite. Det finns gott om restauranger och barer ifall den anslutande flighten skulle bli sen.
Av Katsjo
23 sep. 2018 09:05
Hej, Jag och min familja ska resa till Thailand via Moska i december. Mellanlandar i 2.5h innan vi flyger vidare till Bangkog. När ni reste via Moskva..behövde ni transitvisum? Har försökt få svar på detta men det är lite luddigt..
Av Jonas73
23 sep. 2018 10:23
Hej,
Jag reste med Aeroflot via Moskva för några år sedan. Då behövde jag inget tranitvisum.

Hälsningar
Jonas
Av Katsjo
23 sep. 2018 10:40
Ja, det verkar som det inte behövs. Eftersom vi reser vidare inom 24h och kommer stanna inom transferområdet. Vilken flygplats mellanlandade du på? Vi ska byta på Sheremetyevo flygplats. Och kommer från Köpenhamn flygplats..
Av Jonas73
23 sep. 2018 10:59
Hej,
Jag flög från Arlanda och bytte också på Sheremetyevo. Stannar ni inom transferområdet mindre än 24 timmar ska inget visum behövas.
Hälsningar
Jonas
Av Anitaz
7 okt. 2018 11:13
Citerat från Sq7700:
Jag flög med Aeroflot till Hongkong t/r över påsk. Det fungerade bra, som vilket annat bolag som helst. Vin serverades till maten, men resten av flighten var alkoholfri. En fördel med Aeroflot är att Moskva ligger på vägen till Asien, flygtiderna minimeras således jämfört med om man skulle flyga via någon flygplats i västra Europa. Det är visserligen en bit att gå mellan terminal D (flyg till Stockholm) och terminal F (flyg till Asien), men jag tyckte det var skönt att sträcka på benen lite. Det finns gott om restauranger och barer ifall den anslutande flighten skulle bli sen.
Har bokat resa med dom och tycker att det var bra med en inte alltför lång väntetid på mellanlandning, nu blir jag lite orolig att bensträckaren kan bli väl snabb.....kommer vi hinna? Vi har 2 tim emellan.
Funderade över maten, bokar man den särskilt eller ingår det då det är långflygning? Tycker det har varit svårt att hitta info via hemsidan deras.
Hur fungerar det med media/film, köper man in sig på ngn kod och kan titta på egen skärm eller så? Vi har aldrig gjort någon sådan här lång resa tidigare, har du kanske fler tips ☺

Mvh
Anita