Flyga aldrig med Pegasus Airlines

Av Wilyamv
17 juli 2013 13:26
Visningar: 12423
Köp aldrig biljett till Pegasus Airlines. De lurar folk. Ingen bra service. Smutsig flygplan. Iriterande personal...
23 juli 2013 10:03
Jag åker väldigt ofta med Pegasus. Senast hem från Turkiet den 12/7-13. Kommer att åka igen med dem den 8/9 och 18/9. Har aldrig haft några problem och de har alltid varit jättetrevliga. Största problemet när man flyger nuförtiden är väl folk som inte stänger av sina mobiltelefoner och lyssnar på informationen som ges.
5 mars 2015 11:50
Varning Varning!

Åk aldrig med Pegasus Airlines!

Vi är väldigt ledsen och besviken att åkte med Pegasus Airlines. Våra Bagage blev totalt skadade och oanvändbara. Efter resan under ett år skrev vi till dem men de struntade bar i allt.

Vi rekommenderar inte Pegasus Airlines välj annan flygbolag om du inte vill bli besviken och lurad som vi och alla andra.

Ta det har VARNINGEN på allvar och chansa inte alls att välja Pegasus Airlines.
Av Birgere
5 mars 2015 18:42
Bagaget claimar man direkt vid ankomst inte när man kommit hem.
6 mars 2015 07:45
Nu var der förvisso längesedan jag flög med Pegasus men vad jag minns så var det inget fel på dem. Något torftig flygmat kanske, men det brukar det ju vara när man flyger.
6 mars 2015 10:52
Warning on Pegasus Airlines.
Never ride with Pegasus Airlines, they ignore the customers after they have purchased and paid for the ticket. We went with them and we were sad and disappointed, because never again. If you do not want to be disappointed that we and everyone else that they have cheated do not go with them. Take a chance not at all, otherwise you will regret, because they are not reliable and they are so frivolous that does not respond when you contact them or they come with excuses.
6 mars 2015 10:54
Varning om Pegasus Airlines.

Åk aldrig med Pegasus Airlines, de struntar i kunderna efter att man har köpt och betalat till biljetten.

Vi åkte med dem och vi blev ledsen och besviken, därför aldrig mer.

Om du inte vill bli besviken som vi och alla andra som de har lurat åk inte med dem. Chansa inte alls, annars du kommer ÅNGRA, för att de inte är pålitliga och de är så oseriösa att svarar inte heller när man kontaktar de eller kommer de med dumma bortförklaringar.
6 mars 2015 12:06
Citerat från Rmehdi2003:
Varning om Pegasus Airlines.

Åk aldrig med Pegasus Airlines, de struntar i kunderna efter att man har köpt och betalat till biljetten.

Vi åkte med dem och vi blev ledsen och besviken, därför aldrig mer.

Om du inte vill bli besviken som vi och alla andra som de har lurat åk inte med dem. Chansa inte alls, annars du kommer ÅNGRA, för att de inte är pålitliga och de är så oseriösa att svarar inte heller när man kontaktar de eller kommer de med dumma bortförklaringar.
Du har inte lust att utveckla lite?
Vad hände?
1 okt. 2015 14:37
Kommer ALDRIG mer betala ett öre för att flyga med ett av världens mest oseriösa företag!
Hade bokat resa Amsterdam till Antalya 21/7 för avresa 18/9 och när vi skulle checka in visade det sig att planet var inställt sedan 3 veckor tillbaks men ingen information om detta hade utgått.
När vi sent om sider kom ner och hade vår semester och sedermera skulle hem så "kunde" ( ville man inte )skriva ut boardingcard från Antalya till Göteborg utan bara till Amsterdam... bara för att man redan här visste vad som skulle hända... Starten var 1 timma och 15 minuter sen.
När undertecknad frågade hur man löser problemet med anslutande flygningar fick jag till svar att det är inte vårt problem, jag sa då att jo det kommer det bli varpå jag fick frågan om jag ville följa med överhuvudtaget.. för i så fall skulle jag hålla tyst... !!!!!
AAAAAAALDRIG mer en resa med Pegasus, både oseriöst och otrevligt!
1 okt. 2015 17:07
Citerat från Stefan_o:
Kommer ALDRIG mer betala ett öre för att flyga med ett av världens mest oseriösa företag!
Hade bokat resa Amsterdam till Antalya 21/7 för avresa 18/9 och när vi skulle checka in visade det sig att planet var inställt sedan 3 veckor tillbaks men ingen information om detta hade utgått.
När vi sent om sider kom ner och hade vår semester och sedermera skulle hem så "kunde" ( ville man inte )skriva ut boardingcard från Antalya till Göteborg utan bara till Amsterdam... bara för att man redan här visste vad som skulle hända... Starten var 1 timma och 15 minuter sen.
När undertecknad frågade hur man löser problemet med anslutande flygningar fick jag till svar att det är inte vårt problem, jag sa då att jo det kommer det bli varpå jag fick frågan om jag ville följa med överhuvudtaget.. för i så fall skulle jag hålla tyst... !!!!!
AAAAAAALDRIG mer en resa med Pegasus, både oseriöst och otrevligt!
Ville bara säga att det är ganska vanligt att det andra boardingkortet inte skrivs ut på Pegasus (pga checkin-systemet). Dessutom finns det ingen anledning att INTE göra det om man kan.
Var det i Antalya avgången var försenad eller i Amsterdam? Om det är det senare är det ju inte så lätt för personalen i Antalya att veta att flyget AMS-GOT är försenat. Sånt brukar man inte få veta om det inte hänt något exceptionellt (t.ex. att en hel flygplats stänger).
2 okt. 2015 11:37
Hej Marie

Resan var inställd från Amsteradm till Antalya på nedresan vilket man ej meddelat någon och ingen kunde utläsa för det fanns bara i ett internt system hos Pegasus.
Hemresan var försenad från Antalya till Amsterdam.
I informationsfältet vilken gate vi skulle gå till innehöll bara texten "Gate open 11:50" men inte vilken gate som var "open", när gatenummret sedan kom upp ( 10min efter angiven boarding ) och alla gick dit så fanns där ingen personal överhuvudtaget. 30min efter angiven boardingtime kom personalen och sedan tog det ytterligare 25min till innan vi fick gå ombord.
Dessutom kan jag väl tycka att personalen kan vara lite proffsigare än att bara svara "det är inte vårt problem"