Flyg till Teneriffa

Av Aegget
8 sep. 2015 21:01
Visningar: 177
Hej!

Ska precis boka flyg till Teneriffa men eftersom vi flyger med två små barn är det lite viktigt att det blir en smidig resa. Är det någon som har erfarenhet av de som flyger dit: Norwegian, Ving/Thomas Cook, Air Berlin?

Det jag undrar är om det är värt att betala lite mer för någon av dem? Vi mellanlandar hellre än att tränga in oss i ett trångt plan.

Tack för hjälpen!

/Erica
9 sep. 2015 08:46
Citerat från Aegget:
Hej!

Ska precis boka flyg till Teneriffa men eftersom vi flyger med två små barn är det lite viktigt att det blir en smidig resa. Är det någon som har erfarenhet av de som flyger dit: Norwegian, Ving/Thomas Cook, Air Berlin?

Det jag undrar är om det är värt att betala lite mer för någon av dem? Vi mellanlandar hellre än att tränga in oss i ett trångt plan.

Tack för hjälpen!

/Erica
Själv skulle jag ranka dem, Air Berlin, Norwegian (N efter p.g.a. deras totala ovilja att följa lagar och regler) charter (mer boskapstransport med lottförsäljning och fortfarande den pinsamma företeelsen att applådera vid landning ;-) Charterplanen är väl något mer hopträngda och det är enligt vår erfarenhet (vi undviker charter nuförtiden) oftast stökigare på rena charterflyg av någon anledning.
Av Aegget
9 sep. 2015 09:33
Tack Floridasidan!

Jättebra att veta. Var så länge sen jag flög charter så jag har glömt hur de flygningarna är. Men mindes just att de ofta var försenade i starten..

Det får bli Air Berlin ner och Norwegian upp! :)