Diskussioner: Tips & råd om Colombia

Här kan du ställa frågor inför resan, diskutera och utbyta erfarenheter med andra resenärer.
Colombia i februari
Colombia Henric, 25 okt. 2019
Senaste svar av Lyckligochlevande för 6 år sedan
2
Jag och en kompis planerar att spendera tre-fyra veckor i Colombia i februari. Önskar tips på ALLT. Hur lägger vi bäst upp resan, hur tar vi oss snabbast mellan dom olika platserna? Vad får vi inte missa? Vi gillar friluftsliv och äventyr men också chilla på stranden.
Tips på fina öar nära Cartagena - Colombia?
Colombia Bjorn64, 18 nov. 2017
Senaste svar av Jakmar för 8 år sedan
3
Vi funderar på att åka till Cartagena i början av juni och tänkte i samband med detta försöka åka några dagar till någon fin ö med fina stränder. Om det är ngn av er som varit runt på några fina öar tipsa gärna (även vilka undvika ..) Tack för alla tips! Björn
Hur tar jag mig mellan Panama och Colombia?
Colombia Feliciaosterbom, 16 mars 2017
Senaste svar av Jonas73 för 9 år sedan
2
Hej, jag funderar på att resa mellan Panama och Colombia. Har någon erfarenhet av detta? Reste ni med båt eller flyg? Vad betalade ni? Hur var resan o.s.v. Det verkar inte helt lätt att ta sig mellan dessa två länderna och inte helt prisvänligt heller. Tacksam för svar.
Medborgarskap och passnummer
Colombia Mellu, 10 dec. 2014
Senaste svar av Bibby för 11 år sedan
1
Hej, Jag har ett dilemma. Jag är 20 år, föddes i Sverige och är colombiansk medborgare. Skickade iväg min medborgarskap-ansökan för två veckor sedan och det står att det tar ca 10 månader innan man får beslutet av Migrationsverket Fick nyligen reda på att jag måste till Colombia nu i mars, ...
Guldkornet i okända västra Karibien
Colombia Melibea, 30 apr. 2006
Senaste svar av Raketost för 19 år sedan
7
Jag har rest runt mycket i Latinamerika och hittat mitt gulkorn som jag återvänder till vid Colombias karibiska kust. Det är gudomligt vacker, med vita mjöliga stränder, kristallklart vatten och ett underbart växt- och djurliv. Korallöarnas skönhet och städernas koloniala charm slår det mesta jag ...