Flyg till KL

23 sep. 2014 20:50
Visningar: 242
Hej! Min familj på 5 personer ska resa till Malaysia nästa sommar. Jag har fått för mig att flygbiljetterna är som billigast precis när de släppts, dvs nu. Jag har hittat biljetter till KL med Turkish Airways med flygtur ca 17 timmar åt vardera håll som kostar ca 6600 kr per person. Är det ett bra pris eller kan det bli bättre med kampanjer? Brukar det finnas kampanjer till sommaren?

Tack på förhand!
Av Sierra
24 sep. 2014 11:05
Alla bolag kör kampanjer då och då under året. När är omöjligt att säga så det är bara att boka när man tycker att priset är ok. Att lyckas träffa rätt när det är som lägst är ett lotteri......
Av Emolis
24 sep. 2014 17:41
Vi var också ute i god tid för flygbiljetter till KL, nästan ett år innan, men de gick aldrig ner i pris. Till sist bestämde vi oss för att flyga till Malaysia via Singapore istället och det blev betydligt billigare. Vi är också 5 personer i familjen och priset blev knappt 5500kr/person med Lufthansa (lagom lång väntetid på flygplatsen i Frankfurt). Vi flyger sen vidare till KL och passar på att ta ett par dagar i Singapore på hemvägen. Kanske kan vara ett tips om du vill hålla nere biljettpriserna.
27 sep. 2014 07:43
Tack för svaren. Jag avvaktar lite till men om de inte går ned passar jag nog på att köpa biljetterna .