Flyg Samos?

Av Csmh
16 feb. 2013 10:59
Visningar: 769
Tack för alla tips om boende, nu har vi bokat boende i Phytagorion så får hoppas att det blir bra, nu är bara problemet att hitta flyg? Det verkar vara dyrare än boendet? Hur gjorde ni för att hitta bra flyg? Kan man flyga till Turkiet och sen ta båt kanske?
Av Sierra
16 feb. 2013 11:13
Flygstol med Apollo eller Fritidsresor. Direktflyg ca 3200 kr/pers.
Av Csmh
16 feb. 2013 11:21
Kollade med dom men just nu har dom inget? Vet du om dom släpper flyg senare? Fritidsresor hade första resa till Samos den 25/6 vi åker den 1/6 =(
Av Aurorah
15 apr. 2013 23:29
Hejdu, söker också boende i Pythagorian, undrar om du hittade ett med pool där? Tipsa isåfall, jag ska dit i slutet på maj början på juni =) , pool är dock inte absolut måste för mig, snarare läge, men tänkte bara kolla vad du hittat..
Av Csmh
16 apr. 2013 15:36
Citerat från aurorah:
Hejdu, söker också boende i Pythagorian, undrar om du hittade ett med pool där? Tipsa isåfall, jag ska dit i slutet på maj början på juni =) , pool är dock inte absolut måste för mig, snarare läge, men tänkte bara kolla vad du hittat..
Hej! Jag hittade och bokade Kasteli Hotel, googlade runt rätt mkt och kollade betyg osv... Nu är problemet att hitta flyg... kostar liksom 5000 per skalle =/
Av Babbo
16 apr. 2013 16:32
Men varför inte resa charter (flyg och hotell) med Airtours?
Dom verkar ha det hotellet........tror jag ;-)
Av Desires
16 apr. 2013 19:20
Håller med Babbo - oftast billigt att åka t Grekland med charter (o just Airtours har oftast billiga sådana resor, själv bokat t Kefalonia för 2.500, men i mitten av augusti då det är lågsäsong).
Här ser du det hotellet med Airtours för 4.899. http://www.airtours.se/cgi-bin/wspd_cgi.sh/b_pkt_resultat.p?avrort=ARN&ort=SMI&datum=2013-06-01&hemdatum=2013-06-08&vuxna=2&barn=0&infant=0&kampanjkod=&kampanjlosen=&sprak=SE&bokvaluta=SEK&agent=&losenord=&agentkontakt=&ref=&pre-hotell= Hoppas det ordnar sig!

Phytagorion är ett bra val på Samos tycker jag, och själva ön är väldigt mysig och trevlig (varit där 2 ggr)!
Men ta gärna en tur bort till Kokkari och Samos stad också, vi åkte vespa där men nog bättre (o säkrare) att hyra bil.
Av Aurorah
17 apr. 2013 20:53
Hej cshm och tack för ditt snabba svar!! Jag har dessvärre inget bra svar på flyg men vet att SAS flyger dit från Köpenhamn iaf , tor för ca 5000. Kolla momondo.se för flygstolar. Jag har så tur att jag kan åka dit med mitt flygbolag jag jobbar för, men då måste man boka med Fritidsresor och då tror jag att man måste boka boende via dom också, men jag kan ha fel. Dom börjar iaf flyga ner i slutet på maj! Hoppas det var till nån hjälp! Lycka till!
Av Csmh
22 apr. 2013 14:14
Citerat från aurorah:
Hej cshm och tack för ditt snabba svar!! Jag har dessvärre inget bra svar på flyg men vet att SAS flyger dit från Köpenhamn iaf , tor för ca 5000. Kolla momondo.se för flygstolar. Jag har så tur att jag kan åka dit med mitt flygbolag jag jobbar för, men då måste man boka med Fritidsresor och då tror jag att man måste boka boende via dom också, men jag kan ha fel. Dom börjar iaf flyga ner i slutet på maj! Hoppas det var till nån hjälp! Lycka till!
Hej igen. Hur har det gått med boende i Samos? Vi kanske hamnar på samma hotell, samma tid? =) Har du varit på Samos förut?