Flyg mellan Don Muang och Koh Phangan?

Av Sr69
23 dec. 2014 15:38
Visningar: 347
Är det någon som vet hur man tar sig mellan flygplatsen Don Muang till Koh Phangan med flyg och båt? Hur lång tid tar det? Hur bokar man? Ska jag boka flyg för sig och båt för sig?
M v h
Susanne
Av Sierra
23 dec. 2014 16:16
Du kan boka flyg + landtransport + färja med AirAsia på en biljett. All info ang tider i länken.

Beroende på vilken flight du väljer kommer du antingen till Surat Thani Airport eller Nakhon Si Thammarat Airport. Från flygplatsen är det minibuss till Donsak Pier och färja till Phangan.

Det är alltså en Joint Ticket som gäller för hela resan. Totalpris ca 1300 THB.

http://www.airasia.com/my/en/home.page
Av Sr69
23 dec. 2014 16:39
Hej Sierra, tusen tack för snabbt svar! Kan du rekommendera något bra och billigt hotell inne i Bangkok city som har barnpool? Jag läser alltid dina svar eftersom du har koll på läget, du är lite som ett orakel. God jul och gott nytt år!
/Susanne
28 dec. 2014 00:25
Citerat från Sr69:
Är det någon som vet hur man tar sig mellan flygplatsen Don Muang till Koh Phangan med flyg och båt? Hur lång tid tar det? Hur bokar man? Ska jag boka flyg för sig och båt för sig?
M v h
Susanne
Hur långt är det mellan don muang'S flygplats & Subvarami ? En timma ? Två ? :)
28 dec. 2014 06:21
Hej! Det finns även ett annat flygbolag det heter Nok air. När vi var iväg till Koh Phangan för 3 år sen. Då stämde båt och flygtider bättre ihop än Air Asia. Vi flög tyvärr med Air Asia men vi träffade ett annat par som flög med Nok Air och de var nöjda. Tyvärr så flög Air Asia från stora flygplatsen så din sista fråga kan jag ej svara på.
1 jan. 2015 15:21
Citerat från Sierra:
Sannapannapyttipanna,

Det tar ca en tim mellan flygplatserna och det finns gratis shuttlebus. Läs mitt svar ang detta här:
http://www.reseguiden.se/forum/diskussioner/hur-tar-man-sig-mellan-flygplatserna-i-bangkok-29510

AirAsia flyger inte från "stora flygplatsen" längre utan som Nok Air från Don Mueang Airport.
Hej sierra ! Har du någon erfarenhet av thai air asia ?
Hittade ett flyg från Don Mueang till Surtathani 14.25, tror du man hinner med det om man landar på den stora flygplatsen 09.30?

Hur är det med färja från don sak pier till Samui går det varje timma ? Är det beroende på årstid ? Åker i slutet av feb
Med vänlig hälsning, Sanna
Av Sierra
1 jan. 2015 15:43
Jag har flugit med AirAsia som är ett bra bolag och du hinner lätt till Don Mueang.

Färjan mellan Donsak och Samui går dagligen mellan 05:00 - 19:00. Överfarten tar 1,5 tim och kostar 140 THB.
1 jan. 2015 15:49
Citerat från Sierra:
Jag har flugit med AirAsia som är ett bra bolag och du hinner lätt till Don Mueang.

Färjan mellan Donsak och Samui går dagligen mellan 05:00 - 19:00. Överfarten tar 1,5 tim och kostar 140 THB.
Tack för snabbt svar, du är guld värd i denna Thailand djungel ! Vet du vart man kan kolla när sista båten går över från Don sak till samui ?
Tar det lång tid från Surathanis flygplats till piren ?
Med vänlig hälsning, Sanna
Av Sierra
1 jan. 2015 16:13
Sista färjan avgår Donsak 19:00.
Det tar knappt 1,5 tim från Surat Thani Airport till Donsak.