Flyg med mig till Cairns i Augusti/September!

Av Kevinl
19 juni 2015 20:18
Visningar: 34
Jag har tänkt boka flyg till Cairns typ NU för att flyga i Augusti, och skulle gärna sitta bredvid någon som också ska till Australien på working holiday, när jag flyger.

Jag fyller 19 i Augusti och har nyligen tagit studenten :D (Naturvetenskapsprogrammet). Jag har tänkt flyga till Cairns (pga värmen) och där jobba ett tag för att sedan lära mig surfa, hoppa bungee jump, hoppa fallskärm och annat kul. Tanken är att jag någon gång under vistelsen i Australien också ska köpa en campervan tillsammans med någon, och bara glida runt kusten. Har inte direkt planerat något, förutom att jag ska börja i Cairns.

Jag söker någon/några som vill flyga till Cairns i Augusti eller September. Flygtiden är med byten runt 30 timmar, och jag är rädd att jag kommer dö av trist om jag inte har någon med mig, speciellt under de långa (10h) bytena.

Snälla flyg med mig! :D
Av Royal
21 juni 2015 13:10
Hej!

Jag har precis som du tänkt åka ner till Australien i augusti/september någon gång, och med en sådan lång flygresa hade det varit uppskattat med sällskap! Jag tänkte dock åka till Sydney eftersom jag har en kompis där, kan det ändå vara av intresse?
Av Kevinl
22 juni 2015 13:14
Citerat från Royal:
Hej!

Jag har precis som du tänkt åka ner till Australien i augusti/september någon gång, och med en sådan lång flygresa hade det varit uppskattat med sällskap! Jag tänkte dock åka till Sydney eftersom jag har en kompis där, kan det ändå vara av intresse?
Absolut, bara vi kan mellanlanda på samma ställen. Hur bestämd är du på att åka, har du tänkt boka biljett snart?
Av Kevinl
26 juni 2015 16:44
Jag har tänkt flyga 18e augusti men väntar lite med att beställa i hopp om att någon skriver här. Biljetterna kostar strax under 5000kr, resan börjar 11:00 från Arlanda och tar 33h varav 7h är mellanlandning i Qatar och 4.5h i Hong Kong.

Hade varit riktigt trevligt om någon ville boka en plats bredvid mig :)
15 juli 2015 14:55
Tjena!
Jag är i Cairns då också på ett WH, vart i Melbourne nu några veckor men vill upp till värmen och göra precis dom grejerna du snackar om! :D Åker flyg upp imorgonbitti och ska leta jobb direkt. Ska bo på Corona backpackers (ett hostel), väldigt billigt och tydligen bra drag där! Hoppas vi ses där, peace out!
Av Kevinl
15 juli 2015 16:33
Ja, om du är kvar där om en månad. Kanske droppar en kommentar här när jag är i Cairns, så håll koll på mailen typ (: