Flyg med Air Berlin till Miami

Av Allic
4 apr. 2011 20:02
Visningar: 3477
Har tänkt om lite med vår långresa och funderar på att börja med Miami. Hittade SJUUUUKT billiga biljetter till Miami i november med AIR BERLIN!
2100:-/pers enkel resa och en flygtid på 14 h 15 min jämförelse med SAS 8400:-/ pers och flygtid 18 h drygt...

Vill dock höra lite färsk info från någon som flygit med dem på långflygning....
Av Allic
22 aug. 2011 21:31
Här var det ingen som visste något... eller ville dela med sig.... :-)
Bokade hur som helst de billiga biljetterna både till Miami den 22/11 och hem från Bangkok den 10/4 med AIR BERLIN.
Tokbilligt verkligen!
Maken jag får punga ut med hela 13.000 kronor (för båda två!)
Känns som om vi tjänade många sköna slantar där som vi istället kan spendera på långresan.
Hoppla!
Av Lewwe
31 aug. 2012 16:39
Hur var det att flyga med dom till Miami?
Av Allic
31 aug. 2012 23:58
Helt okej. Vi flög ju med dem både till Miami och hem från Bangkok. Bra service och inga förseningar. Hemskt tråkig mellanlandning i Berlin bara. Om ni ska flyga med dem så gå till gaten (genom säkerhetskontrollen) så sent som möjligt. Det finns verkligen ingenting att handla, dricka eller äta när ni väl har passerat.
9 maj 2013 07:21
Gick det smidigt att byta i berlin? Vi ska åka med samma bolag och mellanlandningen är bara i en timma. Smidigt Lätt att hitta osv?
Av Allic
12 maj 2013 14:35
Absolut inga problem.
Trevlig resa!
Av Alinden
16 nov. 2014 01:33
Gammal tråd men vi fortsätter, 2-3 veckor kvar till en Semester i Miami med Air Berlin,
Det mesta är klart, men skulle kolla på detta med maten, gogglade en del om bolaget innan biljetterna bokades, och läste om mat å dricka mm va gratis, men man kan även köpa till mat på flyget, och hemresan mellan Berlin å Stockholm även frukost.

Ni som har flygit längre tur, räcker maten man får? E ju endåst en massa timmar på planet, å känna att man e hungrig e ju inget man vill.
Av Allic
17 nov. 2014 08:58
Med reservation (var ju 3 år sedan) svarar jag att servicen ombord var ok och inget mer, alltså inget extra i form av snacks, dryckesvagn, mackor, etc... Du får dina måltider. That's it! Trevlig resa! // Cilla