Flyg från Siem Reap-Bangkok-Phuket Immigration?

8 mars 2014 15:11
Visningar: 374
Hej!
Ska flyga från Siem Reap via Bangkok till Phuket med Air Asia.
Landar på Don Mueang 12.55 och flyget till Phuket avgår 14.45.

Blir bagaget incheckat hela vägen och ska jag gå igen Immigration på Don Mueang eller blir det på Phuket?

Tacksam för svar!
8 mars 2014 15:15
Om det är samma flygbolag och samma flygplats (Don Mueang) så bör det inte vara några problem att få bagaget incheckat hela vägen - det är bara att säga till om det och visa biljetten när du checkar in i Siem Reap. Vet inte hur det är med immigrationen - har aldrig bytt flyg på Don Mueang.
Av Sierra
8 mars 2014 16:59
Du måste passera immigration och hämta ut bagaget och checka in igen vid AirAsia's desk.
Bagage flyttas ej mellan lågprisbolagens (AirAsia's) flighter.
8 mars 2014 21:06
Tack för snabba svar.
Nu till nästa fråga: Tror ni jag hinner med nästa plan då?
Av Sierra
8 mars 2014 21:23
Ja, om ditt inkommande flyg är i tid. AirAsia stänger checkin 45 min före avgång, alltså 14.00.
8 mars 2014 21:59
Jag får hoppas på att det inte är försenat då.
Men Vad händer om det är det? Måste jag köpa en ny biljett till nästa flyg? Jag har ett bokningsnummer till båda flygen men det kanske inte spelar någon roll?
Av Sierra
8 mars 2014 23:15
Missar du flyget till Phuket måste du köpa ny biljett. I och med att du flyger med ett lågprisbolag och har två bokningar har inte bolaget något ansvar för att du ev missar en flight.
8 mars 2014 23:26
Tack för svar Sierra.

Jag har ju som sagt bara ett bokningsnummer och tycker det är mycket konstigt att de föreslog denna flight som ett alternativ om jag måste hämta bagage och checka in igen.
Jag får hoppas det går smidigt!
Av Sierra
9 mars 2014 13:45
Ja, det kan jag hålla med om men det ger sig när du checkar in på Siem Reap. Kolla vad som sker med bagaget då. Står det HKT (Phuket) via DMK (Don Mueang) så är det ok.