Flyg bangkok-krabi

Av Linzet
27 juni 2015 23:44
Visningar: 275
Hej!
Vi landar på suvarnabhumi kl 07.30, vi vill flyga vidare direkt till Krabi. De enda avgångarna vi hittar är kl. 09.15 men hinner man det?
nästa går 13.30 eller 14.30. känns lite långt att vänta på flygplatsen med ett gäng ungar.
Av Linzet
29 juni 2015 07:43
Hej
Vi flyger med finnair.
Ja, Bangkok airways. Vi hittade inget annat flyg som går på morgonen.
Jag undrar också, tycker du att vi ska boka boende hemifrån? Eller är det lätt att hitta på plats. Vi vill till koh lipe, koh muk, koh ngai, kradan.
Vi har suttit några timmar, men det är svårt att hitta boende som passar. Vi vill bara ha enkla bungalows som inte kostar allt för mycket.
Är det bättre att ringa eller maila dem direkt?
Mvh Lina
Av Sierra
29 juni 2015 10:01
Har ni redan bokat med Finnair?
Om inte, kan ni boka med Finnair hela vägen till Krabi. Vissa flighter går via Bangkok och Bangkok Airways mellan Bangkok och Krabi och vissa går direkt Krabi från Helsingfors.

Bokar ni Bangkok Airways separat hinner ni 09:15 flighten i alla fall. Finnair har ett avtal med Bangkok Airways och när ni checkar in i Sverige skall ni visa även bokningen med Bangkok Airways så går bagaget hela vägen till Krabi. Immigration proceduren sker på Krabi Airport.

Se mitt svar i en liknande fråga: http://www.reseguiden.se/forum/diskussioner/transittid-pa-bangkok-flygplats-39192
Av Linzet
11 aug. 2015 17:07
Hej igen!
Finnair avråder oss att boka 9.15 flighten dom tycker det är för tight om tid. Så nu blir vi osäkra. Det är mycket pengar att förlora. Men samtidigt förlorar vi tid på att vänta på nästa flyg. Vad tycker du Sierra?
Mvh Lina
Av Sierra
11 aug. 2015 20:55
Finnair tillhör de bolag som oftast landar på eller före tidtabell och 1 tim 45 min är gott om tid då ni bara skall ta er till Domestic Departures (utan att passera Immigration) och checka in vid Bangkok Airways counter.

Personligen skulle jag absolut ta flighten 09:15.
Av Linzet
17 aug. 2015 17:50
Tack.
Våra vänner vill absolut inte chansa så nu blir det att vi tar thai air 14.30 istället. Vi åker in till Bangkok och äter gott under väntetiden.
Så vi kommer fram till Krabi på em och sover en natt och på morgonen åker vi med tigerline mot koh lipe. Men då undrar jag vilket är smartast att bo en natt i ao Nang och bli upphämtat vid nåt hotell eller att bo nära flygplatsen och åka från flygplatsen?
I ao Nang
blir man upphämtad 09 och från flygplatsen åker bussen 10.30. Men jag antar att det är samma buss?
Vet du om man kan bli upphämtad på något hotell nära flygplatsen?
Många frågor...
Av Sierra
17 aug. 2015 18:07
Ok, då kan ni tillbringa er tid innan avgång när ni återkommer från city i Bangkok Airways lounge där ni har fika och internet gratis mot uppvisande av boarding card.

Jag skulle bo i Ao Nang där ni har en del trevliga restauranger. I Ao Nang går bussen från "meeting point" som ligger ungefär där du köper biljetter till öarna Poda och Chicken Island.

Det är samma buss som passerar Krabi som går mot Hat Yao Pier från Ao Nang.

Ja, Tigerline erbjuder hämtning vid hotell i Krabi Town, inte hotell vid flygplatsen. Bor du nära flygplatsen får du ta dig dit.

http://www.tigerlinetravel.com
Av Linzet
17 aug. 2015 19:26
Ok.
Men blir resan med tigerline 1,5 längre då om man åker från ao nang? Med tanke på att man blir hämtad 9 istället för 10.30..
Av Sierra
17 aug. 2015 22:23
Ja, det stämmer.
Bussen går till Hat Yao Pier där färjan till Lipe avgår 13:00.
Av Linzet
26 aug. 2015 21:50
Tack för svar.
Jag tror att vi bor i krabi town istället så sparar vi lite tid. Vi vill ha så lite transport som möjligt.
Vet du något hyfsat boende i krabi town där frukost ingår?
Vi tänker att vi går ut på EM/kvällen och äter nåt gott och kanske tar en massage och sedan går o lägger oss😉
Vad kostar det med taxi från krabi town till flygplatsen?
Vet du hur långt innan 10.30 avgången med tigerline
man bör vara på flygplatsen?
Mvh Lina