Florida: Hyrbilspriser

Av Criss00
22 sep. 2015 15:23
Visningar: 364
Vi ska befinna oss på semester i Florida 26 okt till 9 nov = 14 dgr och landar i Orlando och reser hem från Miami. (Vi ska befinna oss i Orlando/St Pete's Beach Sankt Petersburg och Miami Beach). Ska ha hyrbil under hela vistelsen men jag blir alldeles snurrig av allt som rör att hyra en bil. Vi är 3 personer (1 barn=7 år). Tror att vi kommer att ha 3 st vanliga resväskor så att vi kan shoppa lite + handbagage (= 2 bag'ar). Borde det inte gå in i en Rav4? Står i specar att lämpligt för 2 resväskor + små resväskor. Är bagaget så litet? Någon som vet?

Tittade på att bli medlem på Motormännen för att kunna utnyttja rabatt och tittade därför på pris på Hertz på deras egen hemsida. T ex en motsvarande Rav4. Får fram priset 3195 SEK exkl bilbarnstol som tillkommer. Då har jag angett rabattkod från Motormännen och det verkar som man får 20% rabatt. Det verkar vara billigt och därför blir jag fundersam. Kan detta pris verkligen inkludera det man behöver? (Se nedan som jag klippt ut från prissidan). Hittar inte att jag kan lägga till en extra förare och jag hittar inget om Sunpass.

Inkluderat
AIRPORT CONCESSION FEE RECOVERY ON FLIGHT ARRIVALS
Självriskeliminering
Skatt
LIS
Väg och trafikavgift
RENTAL SURCHARGE/CUSTOMER FACILITY CHARGE
VEHICLE LICENSING COST RECOVERY
Energy Surcharge
Unlimited fria mil inkluderat
Subtotalt 3194.71 SEK

Tack på förhand!
22 sep. 2015 15:51
Citerat från Criss00:
Vi ska befinna oss på semester i Florida 26 okt till 9 nov = 14 dgr och landar i Orlando och reser hem från Miami. (Vi ska befinna oss i Orlando/St Pete's Beach Sankt Petersburg och Miami Beach). Ska ha hyrbil under hela vistelsen men jag blir alldeles snurrig av allt som rör att hyra en bil. Vi är 3 personer (1 barn=7 år). Tror att vi kommer att ha 3 st vanliga resväskor så att vi kan shoppa lite + handbagage (= 2 bag'ar). Borde det inte gå in i en Rav4? Står i specar att lämpligt för 2 resväskor + små resväskor. Är bagaget så litet? Någon som vet?

Tittade på att bli medlem på Motormännen för att kunna utnyttja rabatt och tittade därför på pris på Hertz på deras egen hemsida. T ex en motsvarande Rav4. Får fram priset 3195 SEK exkl bilbarnstol som tillkommer. Då har jag angett rabattkod från Motormännen och det verkar som man får 20% rabatt. Det verkar vara billigt och därför blir jag fundersam. Kan detta pris verkligen inkludera det man behöver? (Se nedan som jag klippt ut från prissidan). Hittar inte att jag kan lägga till en extra förare och jag hittar inget om Sunpass.

Inkluderat
AIRPORT CONCESSION FEE RECOVERY ON FLIGHT ARRIVALS
Självriskeliminering
Skatt
LIS
Väg och trafikavgift
RENTAL SURCHARGE/CUSTOMER FACILITY CHARGE
VEHICLE LICENSING COST RECOVERY
Energy Surcharge
Unlimited fria mil inkluderat
Subtotalt 3194.71 SEK

Tack på förhand!
Jag fick priset 3064:- vid förbetalning men det kan bero på olika klockslag, sökte på 12:00-12:00.

Det ser ut som en standardbokning där det man vanligtvis behöver ingår.

Bilen är kanske i minsta laget, räkna med att ni får ha något i baksätet för att få plats. Prissteget upp till nästa storlek är ju inte så litet.

Sunpass kostar $24.75 plus tullar, det finns i bilen, använder ni det, betalar ni, annars inte, behövs inte bokas.

Extraförare ingår om ni är familj.

Från hemsidan (klicka på frågetecknet bredvid "Avgift för extraförare" längst ner vid prisuppgiften.

Authorized Operators

Acceptable Authorized Operators age 25 and older are automatically covered on the Rental Agreement.

Authorized Operators are:

- The employer, employee or fellow employee of renter on company business, (when booking includes company Corporate Discount Number).
- The renter's spouse for rentals that originate in California or or Iowa.
- Authorized Operators do not have to be present at time of rental.
- There are no fees for Authorized Operators.
Av Birgere
22 sep. 2015 16:01
Det brukar gå att fälla halva baksätet och då får ni plats med 3 resväskor plus annat. Annars får ni gå upp en storlek (typ Ford Edge) men det kan ibland vara dyrt.
Det blir ännu dyrare om ni får panikuppgradera på flygplatsen.
Av Criss00
22 sep. 2015 18:58
Citerat från Floridasidan:
Jag fick priset 3064:- vid förbetalning men det kan bero på olika klockslag, sökte på 12:00-12:00.

Det ser ut som en standardbokning där det man vanligtvis behöver ingår.

Bilen är kanske i minsta laget, räkna med att ni får ha något i baksätet för att få plats. Prissteget upp till nästa storlek är ju inte så litet.

Sunpass kostar $24.75 plus tullar, det finns i bilen, använder ni det, betalar ni, annars inte, behövs inte bokas.

Extraförare ingår om ni är familj.

Från hemsidan (klicka på frågetecknet bredvid "Avgift för extraförare" längst ner vid prisuppgiften.

Authorized Operators

Acceptable Authorized Operators age 25 and older are automatically covered on the Rental Agreement.

Authorized Operators are:

- The employer, employee or fellow employee of renter on company business, (when booking includes company Corporate Discount Number).
- The renter's spouse for rentals that originate in California or or Iowa.
- Authorized Operators do not have to be present at time of rental.
- There are no fees for Authorized Operators.
Tack för info bl a om Sunpasset! :)
Priset 3064 får jag också om jag inte har angivit att vi ska ha bilbarnstol. Klickar jag för detta så ändras grundpriset till 3195 kr förutom den extra hyran för bilbarnstolen. Märkligt men inte så stor skillnad iaf. Verkar vara samma höstrabatt som man får via Motormännen för övrigt.

Hmm...däremot är jag nog inte världens bästa på att förstå villkoren ang Authorized Operators. Verkar rikta sig mot företagskunder? Ser inte att det gäller man/hustru, men jag förstår inte heller riktigt texten. Hittar däremot denna text ang avgift.:

"Additional Authorized Operators Fees
At corporate and participating licensee locations the additional fee is $ 13.50 per day with a maximum of $ 189.00 per rental and per Additional Authorized Operator."

Det finns en annan länk på hemsidan (Hertz) "Behöver du en extra förare?" Där följande står:

"Meddela det till Hertzpersonalen vid tiden för upphämtning av hyrbilen. Extra-förare är möjligt mot en extra avgift. Gäller inte kontrakts- och försäkringshyror. Alla ytterligare förare måste uppvisa ett eget giltigt körkort. För mer information vänligen se 'age restrictions and exceptions' och 'driver's license' i 'Hyresregler och villkor' nedan."

Är det 189$ (13,5 x 14 dgr = maxbeloppet) som gäller så är det ju en hel del bara för att vi bägge ska kunna köra. (Gissar att min man inte vill följa med alla gånger som jag vill shoppa t ex).

Brukar ni ha GPS eller klarar ni er utan? (Vi har ingen GPS hemma utan använder bara mobilen). Det verkar vara ganska dyrt att hyra.
Av Criss00
22 sep. 2015 19:03
Citerat från Birgere:
Det brukar gå att fälla halva baksätet och då får ni plats med 3 resväskor plus annat. Annars får ni gå upp en storlek (typ Ford Edge) men det kan ibland vara dyrt.
Det blir ännu dyrare om ni får panikuppgradera på flygplatsen.
Får kanske tänka till lite om det inte är värt att ta en större bil. Verkar lite trist att behöva fälla säten. Det får nog mannen vara med att bestämma om. :)
Av Criss00
22 sep. 2015 19:05
För övrigt vill jag bara säga.....

Tack Floridasidan och Birgere och ni andra som engagerar i allas frågor och ställer upp med er tid och kunskap!!! Jag är väldigt tacksam ska ni veta. Det är till stor hjälp!

Ha en bra kväll! :-)
22 sep. 2015 19:54
Citerat från Criss00:
Citerat från Floridasidan:
Jag fick priset 3064:- vid förbetalning men det kan bero på olika klockslag, sökte på 12:00-12:00.

Det ser ut som en standardbokning där det man vanligtvis behöver ingår.

Bilen är kanske i minsta laget, räkna med att ni får ha något i baksätet för att få plats. Prissteget upp till nästa storlek är ju inte så litet.

Sunpass kostar $24.75 plus tullar, det finns i bilen, använder ni det, betalar ni, annars inte, behövs inte bokas.

Extraförare ingår om ni är familj.

Från hemsidan (klicka på frågetecknet bredvid "Avgift för extraförare" längst ner vid prisuppgiften.

Authorized Operators

Acceptable Authorized Operators age 25 and older are automatically covered on the Rental Agreement.

Authorized Operators are:

- The employer, employee or fellow employee of renter on company business, (when booking includes company Corporate Discount Number).
- The renter's spouse for rentals that originate in California or or Iowa.
- Authorized Operators do not have to be present at time of rental.
- There are no fees for Authorized Operators.
Tack för info bl a om Sunpasset! :)
Priset 3064 får jag också om jag inte har angivit att vi ska ha bilbarnstol. Klickar jag för detta så ändras grundpriset till 3195 kr förutom den extra hyran för bilbarnstolen. Märkligt men inte så stor skillnad iaf. Verkar vara samma höstrabatt som man får via Motormännen för övrigt.

Hmm...däremot är jag nog inte världens bästa på att förstå villkoren ang Authorized Operators. Verkar rikta sig mot företagskunder? Ser inte att det gäller man/hustru, men jag förstår inte heller riktigt texten. Hittar däremot denna text ang avgift.:

"Additional Authorized Operators Fees
At corporate and participating licensee locations the additional fee is $ 13.50 per day with a maximum of $ 189.00 per rental and per Additional Authorized Operator."

Det finns en annan länk på hemsidan (Hertz) "Behöver du en extra förare?" Där följande står:

"Meddela det till Hertzpersonalen vid tiden för upphämtning av hyrbilen. Extra-förare är möjligt mot en extra avgift. Gäller inte kontrakts- och försäkringshyror. Alla ytterligare förare måste uppvisa ett eget giltigt körkort. För mer information vänligen se 'age restrictions and exceptions' och 'driver's license' i 'Hyresregler och villkor' nedan."

Är det 189$ (13,5 x 14 dgr = maxbeloppet) som gäller så är det ju en hel del bara för att vi bägge ska kunna köra. (Gissar att min man inte vill följa med alla gånger som jag vill shoppa t ex).

Brukar ni ha GPS eller klarar ni er utan? (Vi har ingen GPS hemma utan använder bara mobilen). Det verkar vara ganska dyrt att hyra.
Ursäkta, skäms, blandade ihop Hertz med Avis trots att jag själv citerar Hertz villkor du har rätt, Hertz har bara fria extraförare i Kalifornien och Iowa.

Jämför med Avis priser, man kan få rabatt genom te.x. SAS Eurobonus, En billig hyra med dyra tillägg är ju inte bättre än en dyrare hyra utan tillägg, man får se på totalpriset.
En rabattkod (AWD) som ofta ger bra rabatt på AVIS är annars A888813 , många säjer att de använt denna utan problem, ingen verkar veta var den kommer ifrån, inga garantier att det går alltid dock.

GPS har vi med oss, det underlättar men det gick utan förr och går fortfarande om man vill.
Av Birgere
22 sep. 2015 20:23
Citerat från Floridasidan:
Citerat från Criss00:
Citerat från Floridasidan:
Jag fick priset 3064:- vid förbetalning men det kan bero på olika klockslag, sökte på 12:00-12:00.

Det ser ut som en standardbokning där det man vanligtvis behöver ingår.

Bilen är kanske i minsta laget, räkna med att ni får ha något i baksätet för att få plats. Prissteget upp till nästa storlek är ju inte så litet.

Sunpass kostar $24.75 plus tullar, det finns i bilen, använder ni det, betalar ni, annars inte, behövs inte bokas.

Extraförare ingår om ni är familj.

Från hemsidan (klicka på frågetecknet bredvid "Avgift för extraförare" längst ner vid prisuppgiften.

Authorized Operators

Acceptable Authorized Operators age 25 and older are automatically covered on the Rental Agreement.

Authorized Operators are:

- The employer, employee or fellow employee of renter on company business, (when booking includes company Corporate Discount Number).
- The renter's spouse for rentals that originate in California or or Iowa.
- Authorized Operators do not have to be present at time of rental.
- There are no fees for Authorized Operators.
Tack för info bl a om Sunpasset! :)
Priset 3064 får jag också om jag inte har angivit att vi ska ha bilbarnstol. Klickar jag för detta så ändras grundpriset till 3195 kr förutom den extra hyran för bilbarnstolen. Märkligt men inte så stor skillnad iaf. Verkar vara samma höstrabatt som man får via Motormännen för övrigt.

Hmm...däremot är jag nog inte världens bästa på att förstå villkoren ang Authorized Operators. Verkar rikta sig mot företagskunder? Ser inte att det gäller man/hustru, men jag förstår inte heller riktigt texten. Hittar däremot denna text ang avgift.:

"Additional Authorized Operators Fees
At corporate and participating licensee locations the additional fee is $ 13.50 per day with a maximum of $ 189.00 per rental and per Additional Authorized Operator."

Det finns en annan länk på hemsidan (Hertz) "Behöver du en extra förare?" Där följande står:

"Meddela det till Hertzpersonalen vid tiden för upphämtning av hyrbilen. Extra-förare är möjligt mot en extra avgift. Gäller inte kontrakts- och försäkringshyror. Alla ytterligare förare måste uppvisa ett eget giltigt körkort. För mer information vänligen se 'age restrictions and exceptions' och 'driver's license' i 'Hyresregler och villkor' nedan."

Är det 189$ (13,5 x 14 dgr = maxbeloppet) som gäller så är det ju en hel del bara för att vi bägge ska kunna köra. (Gissar att min man inte vill följa med alla gånger som jag vill shoppa t ex).

Brukar ni ha GPS eller klarar ni er utan? (Vi har ingen GPS hemma utan använder bara mobilen). Det verkar vara ganska dyrt att hyra.
Ursäkta, skäms, blandade ihop Hertz med Avis trots att jag själv citerar Hertz villkor du har rätt, Hertz har bara fria extraförare i Kalifornien och Iowa.

Jämför med Avis priser, man kan få rabatt genom te.x. SAS Eurobonus, En billig hyra med dyra tillägg är ju inte bättre än en dyrare hyra utan tillägg, man får se på totalpriset.
En rabattkod (AWD) som ofta ger bra rabatt på AVIS är annars A888813 , många säjer att de använt denna utan problem, ingen verkar veta var den kommer ifrån, inga garantier att det går alltid dock.

GPS har vi med oss, det underlättar men det gick utan förr och går fortfarande om man vill.
Så fel hade du väl inte, Hertz har samma policy att fruga/make inte behöver betala extra överallt, men man måste gå med i deras gratis GuldKlubb först. Ger ju även fördelen att man slipper stå en timme o köa vid hyrbilsdisken utan bara går ut till garaget o hämtar bilen.
GPS har man i telefonen exakt som här hemma, du behöver däremot skaffa en app med nedladdningsbara kartor. Bästa gratisvarianten är nog Here, annars så finns det köpeappar för några hundralappar.
Av Criss00
22 sep. 2015 20:44
Tack Floridasidan och Birgere! Superbra tips!
Ska kolla upp Avis imorgon. Vill helst veta ungefär vad det kostar innan istället för obehaglig överraskning på plats.
Appen Here måste jag ladda ner.
Av Criss00
22 sep. 2015 20:45
Skadar ju inte heller att skaffa Hertz gratis medlemskap. Sedan är det ju bara att jämföra. :-)
22 sep. 2015 20:51
Citerat från Criss00:
Skadar ju inte heller att skaffa Hertz gratis medlemskap. Sedan är det ju bara att jämföra. :-)
Stämmer som Birgere skriver, har inte reflekterat över det bara då vi aldrig har mer än en förare.
Lite konstigt att det står att extraförare kostar även när man är inloggad som medlem.
Medlemskap ger fördelar och kostar inget så skaffa sådant hos alla uthyrare som kan bli aktuella.
Av Criss00
22 sep. 2015 21:01
Citerat från Floridasidan:
Stämmer som Birgere skriver, har inte reflekterat över det bara då vi aldrig har mer än en förare.
Lite konstigt att det står att extraförare kostar även när man är inloggad som medlem.
Medlemskap ger fördelar och kostar inget så skaffa sådant hos alla uthyrare som kan bli aktuella.
Skulle gärna hoppa över och bara ha en förare. Men jag tänkte att det kanske även var tryggast att vi bägge kan köra om någon av oss blir sjuk.
22 sep. 2015 21:09
Citerat från Criss00:
Skadar ju inte heller att skaffa Hertz gratis medlemskap. Sedan är det ju bara att jämföra. :-)
Stämmer som Birgere skriver, har inte reflekterat över det bara då vi aldrig har mer än en förare.
Lite konstigt att det står att extraförare kostar även när man är inloggad som medlem.
Medlemskap ger fördelar som att man får välja bil friare, gratisd uppgraderingar, samla poängoch kostar inget så skaffa sådant hos alla uthyrare som kan bli aktuella.

De flesta ger rabatter via olika andra medlemsskap, SAS, Choice, Motormännen.... Hos vissa som Sixt ska man anmäla att man har medlemskap hos t.ex. Eurobonus- De matchar nivån, är man guld på t.ex. ett flygbolag får man guldnivå hos Sixt (högre rabatter). Det finns rabattkoder, och erbjudanden, i massor, har man tur går de att använda på just ens egna hyra. Man ska ju så klart passa på att få poäng på sitt andra medlemsskap också om det går, SAS ger t.ex. bonuspoäng på bilhyror hos AVIS Budget Hertz & Sixt....

En hel vetenskap men ett bra ställe att utforska detta är http://www.flyertalk.com/forum/car-rental-programs-ride-services-392/
Av Daytona
23 sep. 2015 08:20
Min sambo är guldmedlem hos Hertz, men efter att ha chattat med deras kundtjänst så sa dom att Gratis extraförare ej gäller om man "bara" är sambo. Vi har även frågat Avis samma sak och samma svar där, man måste vara gifta. Nu är det svaren VI har fått, andra kan ha fått andra svar, men vi struntade då i att hyra med dessa bolag, då vi fick billigare totalhyra med extraförare hos annat bolag. Men kan vara värt att kolla upp då dom tydligen ger olika svar , så man har svart på vitt vad som gäller vid ens bokning/hyra.
Av Criss00
23 sep. 2015 08:28
Citerat från Daytona:
Min sambo är guldmedlem hos Hertz, men efter att ha chattat med deras kundtjänst så sa dom att Gratis extraförare ej gäller om man "bara" är sambo. Vi har även frågat Avis samma sak och samma svar där, man måste vara gifta. Nu är det svaren VI har fått, andra kan ha fått andra svar, men vi struntade då i att hyra med dessa bolag, då vi fick billigare totalhyra med extraförare hos annat bolag. Men kan vara värt att kolla upp då dom tydligen ger olika svar , så man har svart på vitt vad som gäller vid ens bokning/hyra.
Konstig regel. Nu är vi visserligen gifta men har olika efternamn. Så man kan ju undra hur de kontrollerar om man är gift eller inte?
23 sep. 2015 09:14
Citerat från Criss00:
Citerat från Daytona:
Min sambo är guldmedlem hos Hertz, men efter att ha chattat med deras kundtjänst så sa dom att Gratis extraförare ej gäller om man "bara" är sambo. Vi har även frågat Avis samma sak och samma svar där, man måste vara gifta. Nu är det svaren VI har fått, andra kan ha fått andra svar, men vi struntade då i att hyra med dessa bolag, då vi fick billigare totalhyra med extraförare hos annat bolag. Men kan vara värt att kolla upp då dom tydligen ger olika svar , så man har svart på vitt vad som gäller vid ens bokning/hyra.
Konstig regel. Nu är vi visserligen gifta men har olika efternamn. Så man kan ju undra hur de kontrollerar om man är gift eller inte?
På AVIS hemsida:
"Renter's spouse or life partner" vilket man inte kan tolka som att man måste vara gift, detta kan de så klart inte heller kontrollera.
Ringer man svenska AVIS så är de inkompetenta och kan inte reglerna för det de själv hyr ut, detta har framkommit åtskilliga gånger även här i forumet.
Hertz vet jag inte om de har koll. Verkar dåligt då det på deras hemsida står: "FLER FÖRMÅNER
Förmåner som extra förare (gäller fru/man eller SAMBO), rabatt på bilbarnstol med mera.".

Ganska skrämmande att de kan ge helt fel uppgifter, kanske för att lura till sig lite extra pengar....
Av Criss00
23 sep. 2015 09:44
Ja märkligt beteende. Hittade detta under FAQ på Hertz hemsida:

"Vilka för förmåner har jag som Hertz Gold Plus Rewards-medlem?
Om du bokar via ditt medlemskap och använder uppgifterna lämnade i din profil så finns det vissa platser med speciella medlemsdiskar, så att du kan gå förbi eventuella köer. Du har dessutom alltid 25 procent rabatt på barnstol och en fri extraförare i form av make, maka eller sambo. Detta specificeras inte vid bokningstillfället."
23 sep. 2015 13:16
För att slippa bli snurrig och krångla i onödan.

Ring AUTO EUROPE gratis tel. 0200 - 110 460.

De ger er det bästa priset från alla stora uthyrningsbolag. Det är bara att vraka och välja. Priserna från alla stora dyker upp på samma webbsida.

Allt ingår förutom GPS & Barnstol. Inget krångel, ingen avbokningskostnad förutom sista 48 timmarna innan avresa, raka puckar rätt igenom. Klart bästa alternativet.

Southern Mania
Citerat från Criss00:
Vi ska befinna oss på semester i Florida 26 okt till 9 nov = 14 dgr och landar i Orlando och reser hem från Miami. (Vi ska befinna oss i Orlando/St Pete's Beach Sankt Petersburg och Miami Beach). Ska ha hyrbil under hela vistelsen men jag blir alldeles snurrig av allt som rör att hyra en bil. Vi är 3 personer (1 barn=7 år). Tror att vi kommer att ha 3 st vanliga resväskor så att vi kan shoppa lite + handbagage (= 2 bag'ar). Borde det inte gå in i en Rav4? Står i specar att lämpligt för 2 resväskor + små resväskor. Är bagaget så litet? Någon som vet?

Tittade på att bli medlem på Motormännen för att kunna utnyttja rabatt och tittade därför på pris på Hertz på deras egen hemsida. T ex en motsvarande Rav4. Får fram priset 3195 SEK exkl bilbarnstol som tillkommer. Då har jag angett rabattkod från Motormännen och det verkar som man får 20% rabatt. Det verkar vara billigt och därför blir jag fundersam. Kan detta pris verkligen inkludera det man behöver? (Se nedan som jag klippt ut från prissidan). Hittar inte att jag kan lägga till en extra förare och jag hittar inget om Sunpass.

Inkluderat
AIRPORT CONCESSION FEE RECOVERY ON FLIGHT ARRIVALS
Självriskeliminering
Skatt
LIS
Väg och trafikavgift
RENTAL SURCHARGE/CUSTOMER FACILITY CHARGE
VEHICLE LICENSING COST RECOVERY
Energy Surcharge
Unlimited fria mil inkluderat
Subtotalt 3194.71 SEK

Tack på förhand!
23 sep. 2015 14:52
Att en agent, resebyrå eller uthyrare alltid skulle vara bäst och billigast är så klart inte sant. Allt ingår heller inte hos Autoeurope, extraförare med mera tillkommer, frågan är om man ens kan dra nytta av sitt medlemskap i Hertz om man hyrt via agent, brukar inte alls funka!
Helt oseriöst att påstå något sådant.

Att hyra genom en agent innebär dessutom nästan alltid nackdelar jämfört mot att hyra direkt av uthyraren och ofta, som i detta fallet också nästan 50%! dyrare 4538:- mot 3064:- hos Hertz.
Personligen betalar jag t.o.m. hellre lite mer direkt än hyr via en agent.
Av Criss00
25 sep. 2015 18:41
Nu har jag tillslut registrerat medlemskap Gold Plus hos Hertz och bokat bil via Hertz och det blev en typ Rav4. Nästa steg i SUV kostade 1800 mer och det blev för mkt för få lite mer bagageplats resonerade vi.
Kundtjänsten bekräftade att det var gratis med extra förare i familjen (man/sambo) men att medlemsfördelen att gå förbi köer och hämta bilen direkt inte gällde första gången. Då måste man gå till vanliga disken och aktivera sitt medlemskort ihop med körkort.
Men nu fick jag en fundering om man inte skulle kunna göra det här hemma i Sverige innan man åker (t ex på Arlanda)? Får nog ta och ringa en gång till till deras kundtjänst på måndag. :-)

Totalkostnaden blev 3684 kr inkl bilbarnstol. Det tycker jag blev ett bra pris för 2 v. :) Det var höstkampanj just nu på 20% om man bokade innan 30/9.