Florida

7 sep. 2015 20:34
Visningar: 83
Hej
Vi är en familj på 2 vuxna o två barn. Barnen är 4 och 7 år vi ska på en Florida resa i november. Vi reser direktflyg med norweigan till fort lauderdale där kommer vi att bo en natt på rodeway inn vi hämtar en hyrbil när vi landat och dagen efter kör vi östsidan upp till orlando där vi ska bo på avanti resort i 5 nätter för att gå på disney land,sea world och universal studios. Även hinna med lite shopping och poolbad. Där har en vecka gått.

Den andra veckan 8 nätter tänkte vi dra oss ner mot västsidan då jag läst om de vackra stränderna. Vi är lite inne på naples. Känns som ett bra läge där vi kan koppla av men samtidigt vill vi att det ska hända lite. Men vet inte om det händer så mycket i naples?

utflykter till everglades ,fiskeutflykt besöka övriga stränder runt om. Även shopping i närheten.
Har ni några bra tips på boende i naples. Var i naples ska vi placera oss för att få ut det mesta av våra önskemål utan att förflytta oss allt för långt?

Kom gärna med tips och synpunkter på vår resa. 😀
Av Birgere
8 sep. 2015 09:39
Hade nog val tex Fort Myers eller Cape Coral istf Naples som är lite av en sovstad, jättefin men det händer inte så mycket.
4 parker (jag förutsätter ni ska till 2 Universalparker) plus shopping orkar/hinner ni inte med i Orlando om ni bara sover där i fem nätter.
8 sep. 2015 12:52
Håller med Birgere, Shopping kanske ni hinner med dagen ni kommer till Orlando och ett pooldopp dagen ni åker därifrån, det blir hektiskt och tänk på att man är i regel väldigt trött de första kvällarna efter ankomst.

Naples är lite pensionärs och golfparadis, mycket fina resorts om man vill ta det lugnt vid poolen men knappast ett ställe jag hade valt att bo på personligen, vill gärna ha lite runtomkring under tiden man inte ligger på stranden, utan att behöva ta bilen varje gång.

Ft Myers är väl det som stämmer bäst i området, inte de allra bästa stränderna på västkusten, Cape Coral tycker jag absolut inte ni ska välja, där finns inga stränder alls så när som på en liten remsa, knappt 100m lång.
8 sep. 2015 22:13
Tack för era svar. Vi tänkte ta tre parker i orlando. Kanske får hoppa av en ifall vi inte orkar de tre.

Okej ni gillar inte naples. Fort myers verkar trevligt. Vad kan man göra där finns det trevliga aktiviteter i närheten behöver hjälp med ett trevligt boende. I ett bra läge. Pool vill vi ha. Runt 1000kr natten. Vi ska ju bo många nätter så vill ju att boendet ska vara så bra som möjligt.

Vi reser hem via fort lauderdale.
Av Birgere
8 sep. 2015 23:19
Nyttja tiden på västkusten till att ta det lugnt med familjen. Ta en dag till Everglades, åk upp till Venice o leta hajtänder och snäckor på Sanibel Island.
Väljer ni att bo i Cape Coral så kan ni enkelt hyra ett hus där båt ingår och bara det är ju några dagars nöje.
Vill ni har fler aktiviteter så stanna längre i Orlando.
9 sep. 2015 15:08
Citerat från Marika678:
Tack för era svar. Vi tänkte ta tre parker i orlando. Kanske får hoppa av en ifall vi inte orkar de tre.

Okej ni gillar inte naples. Fort myers verkar trevligt. Vad kan man göra där finns det trevliga aktiviteter i närheten behöver hjälp med ett trevligt boende. I ett bra läge. Pool vill vi ha. Runt 1000kr natten. Vi ska ju bo många nätter så vill ju att boendet ska vara så bra som möjligt.

Vi reser hem via fort lauderdale.
Håller med Birgere, om ni är ute efter bra boende (villa) med pool för den prissumman hade jag siktat på Cape Coral. Många villor har egen brygga för att kunna lägga till med motorbåt. Visst, det tar 30 min med bil till FMB men man kör ju ändå bil hela tiden. 45 min söderut finns Estero (shopping) som är liknande Premium Outlets.