Florida

Av Morsans
17 maj 2015 12:53
Visningar: 169
Hej,
Vi är en familj med 2 tonåringar, 17,18 som ska åka till Florida över jul och nyår. Undrar vIlka parker man ska besöka i Orlanodo?Max 2 stycken. Förra året var vi i LA - universial och familjen tycker inte om karuseller. Funderar på Epcot och någon mer.
Tacksam för svar.
Av Birgere
17 maj 2015 13:02
SeaWorld, Discovery cove eller valfri Disneypark
17 maj 2015 18:27
Nyår firas bäst i Miami Beach (hela SoBe stängs av och fylls med människor). Fyrverkeri vid 6/8th st.

Key West är oxå ett fantastiskt ställe att fira in det nya året men kan bli väl trångt och fokus på fest och promiskuöst beteende!

Ft Lauderdale har ett "orange drop" men det är inget vidare.

Gällande temaparker tycker jag Kennedy Space Center och Discovery Vove är överlägsna allt om man inte vill åka karuseller.
Av Morsans
17 maj 2015 19:35
Tack så jättemycket då har vi lite och fundera på!
17 maj 2015 20:55
Morsans,

Var är bäst att fira Jul och Nyår I Florida?

Wow, det ä en tiotusenkronorsfråga. Allt beror så mycket på vad man vill få ut av sitt firande. Men, en sak är klar, att få en traditionell firande här är svårt. Men, många parker, restauranger, hotell och städer försöker locka till sig “pengarna” med en massa olika jippon.

Om fyrverkeritet är det viktigaste på Nyår så finns det massor av platser att välja på. I Orlando finns det fyrverkeri varje kväll men det laddas lite kraftigare under vissa helgdagar. Att fira Nyår inne på någon av parkerna är inte någon större skillnad från en vanlig dag/kväll även om reklamen säger annorlunda. Kanske lite mer påkostat än vanligt. Men, igen det firas 365 dagar/år i parkerna.

Är det party som räknas så är givetvis South Beach och Key West oslagbart. Ybor City i Tampa är ett annat partyställe om man är på den sidan av Florida.

Är man en familj så som vill undvika de allra stökigaste firanden så kan jag reckommendera DownTown Disney (Disney Springs) i Orlando. Här pågår många aktiviteter med start tidig kväll, hela området skjuder av music, sång, och andra uppträdanden, inget fyrverkeri. Fritt inträde.

I Miami så är nog det bästa valet för familjer Bayfront Parken med musikunderhållning hela kvällen, mat och stort fyrverkeri. Mycket känt och omskrivet. Fritt inträde.

Söker ni mysig jul och helgstämmning med mycket julutsmyckning bör ni titta närmare på St. Augustine och Mt. Dora. Här kan man verkligen uppleva stämmningen på ett amerkianskt vis. St. Augustine är en av USA”s mest utsmyckade städer vad beträffar denna högtid. Millioner lampor hängs upp i träd och på byggnader. Här firas det på gator och torg hela kvällen. Massor av restauranger och barer med levande underhållning. Ta ej misste på att dessa orter är rena partyställen men erbjuder mer av en mysig firande. Enormt fyrverkeri.

Ett par nämner Discover Cove men det är nog inte det bästa valet i December. Den parken går ut på vattenaktiviteter, mycket bada och är vädret kallt så kan det vara bortkastade pengar (dyrt inträde). Bortsett från det är det en fantastisk park. Kennedy Space Center ansess inte direkt som en amusment park utan mer som en stor teknisk utställning fokuserat på rymden. Tyvärr finns det inget speciellt firande på Clearwater Beach.

Förutom dessa “public events” så finns det många restauranger och hotell som anordnar mer eller “privata” partyn. Här måste man vara ute i tid och köpa biljetter.

Happy New Year,
Gunnar, St. Augustine.
18 maj 2015 10:39
Hallå,

jag gillar inte heller karuseller men uppskattar alla parker ändå. Det finns så mycket annat att uppleva och framförallt gillar jag de olika 3- och 4-D attraktioner som finns. Jag var åksjuk en timme efter att jag suttit i Simpsons dock. Det gäller att blunda sig pigg. :)

Epcot är ju lite mysig med sina länder, men samtidigt var jag besviken - hade förväntat mig mer av dem. Det kan beror på att man kanske får mest ut av dem om man äter och dricker där.

Animal Kingdom är ju en djurpark, men jag tyckte väl inte den var lika bra som andra parker. jag kanske gick på fel ställen.

Sea World tycker jag är sämst om man inte åker karuseller eller ser delfinshowen (jag gjorde ingetdera och rankar den därefter).

Tro det eller ej men barnkarusellerna har sin charm. Och de går långsamt. Vattenåken åkte jag och kanske kan vara något även för er. Man blir dock blöt. Rejält, så antingen fegar man med regnskydd eller så står man ut.

Det blir ju billigast om ni tar 2 parker från samma firma s a s. Jag tycker ni kan välja vilka som helst - alla har sin charm, med eller utan karuseller. Eller vill ni inte ens åka 3- och 4-attraktionerna?