Finns det ett mindre turistiskt alternativ till Phu Quoc?

15 feb. 2015 08:17
Visningar: 929
Hej!

Jag har läst att Phu Quoc har blvit (för?) turistisk. Jag håller på att kolla Vietnam för att kanske åka dit i december 2015 över jul och nyår. Vi skulle vara i Vietnam knappt två veckor. Finns det ett smidigt alternativ till Phu Quoc? Vi vill ha fin strand, god, billig mat och lugn och ro.

Tack för tips!
Av Fia78
25 feb. 2015 13:26
Hej!
Kom precis hem efter 25 dagar i Vietnam...
Var också lite kluven till att åka till Phu Quoc för att vi hört att där var mycket turister men blev positivt överraskade på just den fronten...
Long beach som är den mest kända stranden är enligt oss också den tråkigaste stranden, när vi var där var den invaderad av en massa små maneter....urk! Och här fanns det ju mycket turister...

Den bästa stranden är Ong Lang beach som ligger ovanför long beach, sagolik strand och flera av dagarna var vi nästan helt själva. Inga maneter, helt klart vatten, inget skräp och fin sandstrand.

Bai Sao heter stranden långt ner på ön, superfin, vit sand och väldigt fin strand, något grumligare i vattnet dock.

Självklart finns ju här turister men inte alls så mycket som i tex Thailand.

Hälsningar fia

Flyg mellan Saigon och Phu quoc funkade hur bra som helst!
31 mars 2015 10:52
Citerat från Travelleri:
Hej!

Jag har läst att Phu Quoc har blvit (för?) turistisk. Jag håller på att kolla Vietnam för att kanske åka dit i december 2015 över jul och nyår. Vi skulle vara i Vietnam knappt två veckor. Finns det ett smidigt alternativ till Phu Quoc? Vi vill ha fin strand, god, billig mat och lugn och ro.

Tack för tips!
---Hej,
Con Dao ö.
Detta kan ni tänka på. Jag tror nog att det blir perfect för er (lugn och ro, fina strander).
50 minuter med flyg från Saigon.