Finns biljetterna???

Av Strip
28 aug. 2016 23:31
Visningar: 186
Hej! Jag försöker hitta billigaste biljetterna till rom den 21a oktober. Verkar vara rätt dåligt med direktflyg för rimligt pris just det datumet, men via momondo hittade jag biljetter med ryanair för bara 200 kr, fanns att boka via travellink och ett antal sidor. Men - när jag går in på ryanairs hemsida och kollar biljetter så kan man inte boka till rom fiumicino över huvud taget? Finns biljetter eller har det blivit nåt fel? Är det nån som har erfarenhet av det här?
Av Bergabo
29 aug. 2016 06:17
Du kan nog boka detta hos Ryan Air, men inte som direktflyg ! Det borde gå att boka i två steg, börja med Rom - Stansted, sedan Stansted-Sverige ! Detta betyder att Ryan tar inte ansvar för bytet, utan här får man själv se till att ha tidsmarginal !
29 aug. 2016 09:14
På Ryanairs hemsida verkar det ju som att de slutar flyga dit för säsongen. Mycket märkligt att man kan köpa biljetten hos resebyråer. Jag hade antingen inte köpt biljetten (vill ändå inte åka med det bolaget) eller mailat resebyrån för att fråga om det verkligen finns ett flyg innan jag bokat. De kommer nämligen inte göra nåt för dig efter att du betalt.
Av Strip
29 aug. 2016 09:35
Precis och det är ju också märkligt eftersom att rom inte är ett typiskt sommarresmål.. jag kanske gör som du säger och försöker få tag på någon resebyrå för att dubbelkolla! Vill egentligen inte heller flyga med ryanair, men ska resa just det datumet och vill hålla priset nere liksom.

Du har varit på ischia va? :) tycker jag känner igen att du skrivit i andra diskussioner..läst igenom allt som finns. Det är dit jag ska nämligen, har du några tips? :)
29 aug. 2016 10:46
Ja, jag har varit på Ischia. Det är fantastiskt fint! Nu var det några år sedan, men antar att inte så mycket har förändrats. Ta den där bussen som går runt hela ön och hoppa av där ni känner för det. Jag tyckte jag hoppade av i varenda stad och allt var fint. Sant'Angelo var i synnerhet speciellt med den gamla vulkanen längst ut. Castello Aragonese var också häftigt och Forio, Lacco Ameno och Casamicciola Terme är mysiga ställen.