Finnair trafikerar Asien med nytt flygplan 2015

Av Sierra
18 aug. 2014 15:50
Visningar: 538
Som första europeiska flygbolag tar Finnair i bruk Airbus A350 XWB, ett helt nytt slags flyg med extra bred flygplanskropp.

Ombord kan du använda wifi och ett trådlöst underhållningssystem för din egen utrustning. Den dynamiska LED-belysningen skapar en avkopplande stämning då ljuset anpassas efter dygnet, årstiden och flygets destination. Dessutom är flygplanet utrustat med ett banbrytande luftfiltersystem: luften i kabinen byts helt efter 2–3 minuter. Tack vare den dragfria luftkonditioneringen, de inställbara temperaturzonerna och ett lägre lufttryck än tidigare kommer både du och besättningen att må bättre.

De tar i bruk Airbus A350 XWB under 2015 och inleder med rutterna Shanghai, Bangkok och Peking.
Av Ivan
26 aug. 2014 23:13
I den kärran sitter man 3+4+3.
Inga 2 säten. Obekvämt på långresor med nattflygning. Är man är två och någon vill ha windowseating. Alltid måste man störa eller bli störd.
Annars verkar allt OK.
27 aug. 2014 07:30
Citerat från Ivan:
I den kärran sitter man 3+4+3.
Inga 2 säten. Obekvämt på långresor med nattflygning. Är man är två och någon vill ha windowseating. Alltid måste man störa eller bli störd.
Annars verkar allt OK.
Håller med! Ser det som en stor nackdel när det inte finns 2-säten på långflygningar.
Av Bibby
29 aug. 2014 00:10
Biz då? 1-2-1 är ju standard på ett premiumbolag idag.
Av Ivan
29 aug. 2014 00:44
@ Bibby
Inte bara ett bolag.
Många med nya eller ombyggda (SAS) kärror kör med den konfigurationen.
Du kan t.o.m. få en egen säng om du är i behov av det.
Själv väntar jag på Teleportering!
Av Bibby
29 aug. 2014 10:56
Citerat från Ivan:
@ Bibby
Inte bara ett bolag.
Många med nya eller ombyggda (SAS) kärror kör med den konfigurationen.
Du kan t.o.m. få en egen säng om du är i behov av det.
Själv väntar jag på Teleportering!
Hmmm, när jag skrev "ett premiumbolag" så menade jag flygbolag i premiumklassen, och dit räknar jag inte Finnair, däremot Qatar, Etihad, Singapore, Cathay etc.

Men visst, fler och fler börjar köra med 1-2-1 för att hänga med i konkurrensen om de passagerarna.
Av Birgere
29 aug. 2014 17:13
Citerat från Bibby:
Citerat från Ivan:
@ Bibby
Inte bara ett bolag.
Många med nya eller ombyggda (SAS) kärror kör med den konfigurationen.
Du kan t.o.m. få en egen säng om du är i behov av det.
Själv väntar jag på Teleportering!
Hmmm, när jag skrev "ett premiumbolag" så menade jag flygbolag i premiumklassen, och dit räknar jag inte Finnair, däremot Qatar, Etihad, Singapore, Cathay etc.

Men visst, fler och fler börjar köra med 1-2-1 för att hänga med i konkurrensen om de passagerarna.
Men finns det verkligen Premiumbolag?
Olika bolag kan ju ha lite olika kvalitet inom resp klass beroende på flygplanstyp och renoveringsstatus.
Det enda riktiga premium som jag kan se är om bolaget erbjuder 1:a klass på en specifik flygning. Tyvärr så är 1:a klass vare sig något jag själv betalar för och inte heller min arbetsgivare :-(