Annons:
Annons:
- Bli medlem och få fullmatat nyhetsbrev, tävla, träffa vänner, ladda upp bilder, diskutera, blogga och mycket mer
2007-05-23 10:28

Fiji bröllop och dykning

Hej! Jag och min kille ska åka till fiji ca 20 dagar under dec/jan. Vi planerar att gifta oss under resan. Är det någon som har tips om boende, saker att göra på fiji eller kanske själv har gift sig utomlands och vill dela med sig av sina erfarenheter? Vi är även intresserade av dykning så vill gärna höra om hur dykningen är och var den är bäst.
/Hellis
2008-08-21 22:03
Hejsan Hellis
Jag hoppas att ni kommer att ha en mycket skön resa till Fiji. Själv var jag där -05 då bodde jag på ett ställe som heter Sonaisali island resort. Stället är av bästa klass och om man har lite tur så kan det också vara helt förmånligt. Vill du kolla in stället så är deras hemsida följande www.sonaisali.com. Dom har allt dykning, bröllop, island hoppning.......mm.

Mvh. Hangöbo
2008-10-07 12:28
Hej Hellis!

Jag och min fru stack utomlands och gifte oss Nov 2002. Vi såg ett reportage om detta i tidningen Amelia och tände till direkt på detta.

För oss var det givet att vi skulle till Söderhavet, där jag rest runt innan och jag säger bara en sak om detta; GÖR DET !!

Vi tog jorden-runt-biljett vilket blev klart billigare. Enda nackdelen med det var den långa resan med 3 byten.

Av alla öar/länder tog vi Fiji pga 1) Öarna med dom fina resorten som finns där 2) Fijianernas gästvänlighet 3) Valutan dvs ej US dollar=billigare.

Av Fijis öar stod vi emellan Tokoriki Island Resort (5 stjärnigt) och Castaway Island Resort (4+) där det förstnämnda var fullbokat.

Vi gifte oss på en av stränderna, prästen, kören ... alla barfota i solnedgång med en Fijiansk kör som sjöng hymner (som var så vackert att jag bara grät). Frugan blev ledsagad ned till stranden av två krigare. Efteråt blev det båttur med champagne runt ön för att senare gå iland vid restaurangen och äta en underbar bröllopsmiddag.

Detta arrangemang beställde vi tillsammans med researrangören.

Det var så underbart och perfekt att vi åker dit snart igen.

Fördelen med dessa småöar är lugnet. Lugnet från de större turistfällorna.

Våra dåvarande grannar gjorde samma sak men dom valde Matamanoa Island vilket var enklare, enligt dom själva.

Angående dykning så dyker inte vi, men det finns på denna underbara ö, Castaway Island Resort, den absolut bästa av dom bästa dykcentern som finns i Västra delen av Söderhavet. Dom åker ut på turer till olika öar och rev med mycket moderna båtar och centret tillhanda håller det mesta i uthyrning.

Skall ni dyka då bör ni titta närmare på denna ö. Denna ö är lyxig och kostade då endast 1400kr/natt/2pers

Ännu en fördel med detta resortet är om du bokar mer än fem dygn så bjuder dom på fullpension exkl dryck.

December/ Jan är ju lite lågsäsong men skräms inte pga av det för det regnar sällan där och molnen sveper lätt bort över öarna. Inne på huvudön finns vulkanerna som molnen "fastnar" vid.

Jag har rest runt i Söderhavet och sett en del - det finns många fina öar, verkligen - men Fiji är nåt speciellt.

Lycka till!!

http://www.castawayisland.com/

http://www.tokoriki.com/intro.htm

Pierre
2008-10-07 20:15
Hej! Jag var på Fiji med familjen år 2003.
Vi stannade endast 4 dygn där, det var ett skönt stopp på en längre resa. Vi bodde på ön Viti Levu, och bodde på Hideaway Resort vid Coral Coast. Jag har alltid tänkt att jag gärna vill återvända dit nån dag, för det var ett fantastiskt ställe, både miljön och människorna och inte minst vädret. Under våra 4 kvällar där såg vi minst 4 bröllop på stranden.

Utanför HideawayResort ligger också (enl. uppgift då) världens första korallodling. Man kunde gå i vattnet på "vägar" och med guide se på odlingarna.

Här länk till Resorten: www.hideawayfiji.com
och här till korallodlingen : www.lmmanetwork.org/Site_Page.cfm?PageID=25

Bula!!
Visningar: 958  |  Dela med andra:    
2 svar
Fiji - vilka öar bör besökas?
24 veckor sedan av Josefin_gunnarsson
Hej alla! Jag och pojkvannen bokade precis en spontanresa till Fiji over jul och nyar. Vi alskar, sol, bad, fina strander och bra dykning. Tips pa oar med bra dykning? Hur tar man sig lattast mellan oarna? Tacksam for alla tips.2
2 svar
Stilla havet - när?
3 år sedan av Aoa
Funderar på att börja spara ihop till drömresan, Cook-öarna och/eller Fiji. Vet att det är bättre/torrare klimat under sommarmånaderna, men är det någon som vet hur det är under vinterhalvåret? Är risken för oväder väldigt stor? Vårt stora intresse ä ... 2
9 svar
Hjälp ! kan inte bestämma mig för ...
5 år sedan av Cim03
Hej o hopp :o) Börjar bli lite förvirrad o stressad, ska åka på en 4 månaders resa nu i septemper o är osäker på vilka stop jag ska göra i söderhavet ?? kommer börja i Brasilien o sedan är det tänkt gå till söderhavet (hade tänkt Fiji o Samoa ) där ... 9
2 svar
Fiji
5 år sedan av Malle
Hej I höst bär det av till Australien och funderade även på att därifrån åka till Fiji. Har någon tips angående fiji? Tips på vilken ö man borde bo på, prisvärda hotell, allt är välkommet =). Jag hade tänkt att åka i Oktober. Hur är vädret där då? ... 2
3 svar
Fijioch Japan
6 år sedan av Tessypessy
Jag lyssnar gärna på tips om guldkorn på dessa resmål då jag ska dit om några veckor. Kolla gärna på min bilder o rösta om ni gillar dem, så blir jag glad. hlsn therese3

Semester
Semester

av Lirr - Beachcomber Island

Relaterade sökningar

bröllop fiji

,

åka till fiji

,

dykning fiji

,

gifta sig på fiji

,

dyka på fiji

Erbjudanden Fiji

Bröllopsresor

Bröllopsresor till Söderhavet

Fijiresor

Bröllopsresor till Söderhavet
Av alla resor i livet är bröllopsresan mycket speciell och vi upplever att fler och fler kontaktar oss då de önskar en romantisk bröllopsresa till någon av de vackra öarna i Söderhavet. Läs mer om våra erbjudanden på vår hemsida.

Fijiresor

Rundresor

Rundresa Jorden Runt med Swanson's

Swanson's Travel

Rundresa Jorden Runt med Swanson's
Efter Los Angeles och Hollywood besöker vi Fiji där vi gör en 3-dagars kryssning med Blue Lagoon Cruise. Vi gör en omfattande rundresa på Nya Zeeland. Sydney och Bali ingår också. Resan avslutas med ett besök i Singapore. Svensk färdledare. 23 dagar.

Swanson's Travel

Romantik

ICA Banken - Vi gör din resa lite bättre

ICA Banken

ICA Banken - Vi gör din resa lite bättre
När du köper en resa med ICA Bankens kort ingår reseförsäkring och avbeställningsskydd. Vi tar inte ut något valutaväxlingspåslag eller några avgifter när du tar ut pengar utomlands. Bli kund hos oss du också!

ICA Banken

Inför resan

Glöm inte Reseförsäkringen - vi har den

ERV

Glöm inte Reseförsäkringen - vi har den
Vår försäkring täcker det din hemförsäkring missat, utan självrisk. Det innebär att du får ett skydd mot det mesta som kan hända under en resa, utan att du blir dubbelförsäkrad. Se pris och teckna på vår hemsida.

ERV

Bröllopsresor

Bröllop på Fiji.

Fijiresor

Bröllop på Fiji.
Fiji är ett sant tropiskt paradis med exotiska stränder där palmerna lutar sig stilla över den vita sanden, där den molnfria himlen speglar sig i det azurblå vattnet, och där korallrev i fantastiska färger inhyser ett rikt liv under vattnet.

Fijiresor

Sol & Bad

Gouda reseförsäkring - trevligare resa

Gouda Reseförsäkring

Gouda reseförsäkring - trevligare resa
Gouda Reseförsäkring - helt utan självrisk! Det absolut viktigaste när du ska välja reseförsäkring är att se om den täcker alla viktiga delar av din resa. Läs mer om våra tjänster på vår hemsida!

Gouda Reseförsäkring

Skidresor

Glöm inte reseförsäkringen, vi har den

ERV

Glöm inte reseförsäkringen, vi har den
Vår försäkring täcker det din hemförsäkring missat, utan självrisk. Det innebär att du får ett skydd mot det mesta som kan hända under en resa, utan att du blir dubbelförsäkrad. Se pris och teckna på vår hemsida.

ERV

Resa med barn

SitSac rygga m. bilbarnstol, 4-12 år, 649 kr

Minno AB

SitSac rygga m. bilbarnstol, 4-12 år, 649 kr
SitSac är ryggsäcken med integrerad bilbälteskudde för barn 4-12 år. Går som handbagage på flyg och extra säte på restaurang. Slipp hyra bälteskudde i hyrbilen eller betala extra flygbagage. Koden 'RG' i kassan ger 50 kr rabatt (ord. pris 699 kr).

Minno AB

Bröllopsresor

Bröllopsresa Fiji

Fijiresor

Bröllopsresa Fiji
I detta förslag på bröllopsresa har vi inkluderat 2 av de bästa och mest romantiska resorterna på Fiji

Fijiresor

Romantik

Fiji exklusivt

Fijiresor

Fiji exklusivt
För några är själva flygresan och hotellvistelsen en viktig del av reseupplevelsen. I detta reseförslag har vi använt några av de bästa resorterna som finns i Fiji.

Fijiresor

Romantik

Autentiska Fiji

Fijiresor

Autentiska Fiji
Detta reseförslag tar dig med till ögruppen Mamanuca och Yasawa på Fiji's västkust. Vi har valt lite mindre resorter som gör att du får uppleva det autentiska Fiji och den fijianska gästfriheten på nära håll.

Fijiresor

Rundresor

Jorden runt och Fiji.

Fijiresor

Jorden runt och Fiji.
Fiji ligger på andra sidan jordklotet och det tar nästan lika lång tid att flyga dit vare sig man väljer att resa österut eller västerut. Om man vill kan man välja att fortsätta jorden runt. Oftast kostar inte detta så mycket mer.

Fijiresor