Favoriter

12 maj 2012 17:28
Visningar: 346
Flyger till Dubrovnik i juni och tänker åka vidare till Herceg Novi,min favorit plats vid Adriatiska havet. Tycker ni är lite orättvisa mot staden Herceg Novi och stränder i Montenegro. Eftersom jag kommer från den trakten, rättare sagt gamla Jugoslavien känner jag väldigt väl både Montenegro och Kroatien. Själv föredrar jag Montenegro just för landets vakra fortfarande oförstörda naturen. Det är inte alla som vill ha sandstränder . Jag föredrar naturliga stenar. Det finns många sådana små platser särskilt i Herceg Novi, det gäller bara att leta och prova sig fram. Dessutom tycker jag att närheten till Dubrovnik gör Herceg Novi ännu mer attraktivt just för dem som vill shoppa och samtidigt äta på fina restauranger eller se historiska byggnader. Maten är typiskt mediteransk och faktiskt billigare än i Kroatien och människor är mer gästvänliga.Min tips är också att åka dit i slutet på maj eller början på juni,då är det inte så många turister och det är behagligt varmt inte för varmt och man har lust att se mer och inte bara ligga på stranden.Som sagt smaken är som baken och för de som vill ha mer upplevelser och inte bara solsemester ger Montenegro fantastiska möjligheter. Heja Montenegro !