Fastpass eller inte

Av M1cke
24 aug. 2014 21:53
Visningar: 304
Hej.
Vi är två familjer som ska åka till florida i slutet av mars början på april 2015.
Vi vill gärna besöka Harry Potter parkerna. Har hittat ett hotell Loews Royal Pacific som verkar erbjuda fastpass och tidigt inträde. Är det värt de extra pengarna alla av oss åker inte, kan man dela på ett fastpass eller är det personligt? Kanske bättre att ta ett billigare hotell och köpa de pass man behöver. Många frågor blir det tacksam för tips o idéer
25 aug. 2014 00:10
Vi bodde på Loews Royal Pacific i september fjol två vuxna och tre barn i ett rum. Tyckte det var ett riktigt fint hotell med fin miljö en stor härlig pool som barnen älskade. Vi bokade två nätter där för att få förmånerna du skriver om, sen flyttade vi till ett billigare hotell vid Sea World.
Tidigt inträde var en bra chans att klara av Harry Potter attraktionerna utan att köa något speciellt, annars ska köerna där vara rätt långa (Express pass gäller ej där)
Vet inte om Express Pass är personligt. I vår familj ville de flesta åka en hel del, så det kändes rätt prisvärt att få fem express pass på köpet, tror de kostade ca $40-50 per styck annars.
Hotellet ligger väldigt nära entréerna också, smidigt att kunna ta en paus mitt på dagen och bada i hotellpoolen. Man kan åka gratis med de båtar som går fram och tillbaka hela tiden på en kanal mellan hotellet och parkerna.
Av Zodezo
25 aug. 2014 09:36
Jag rekommenderar absolut expresspass. När vi var där i februari-mars så var det riktigt långa köer på allting. Säkerligen en timme på det mesta, för oss med expresspass 10-15 minuter så vi hann precis en gång på allt vi ville i båda parkerna på en dag. Precis som det skrivits ovan så gäller de dock inte på allt. Vi gick till Harry Potter and the forbidden journey direkt när det öppnade och fick ändå vänta i en timme. Jag vet inte om expresspassen är personliga, men om jag minns rätt så var det kort och inte armband och då borde de ju inte vara personliga.
25 aug. 2014 11:30
Ett litet tips angående The Forbidden Journey, som kan spara mycket tid.
Förutom att gå dit direkt vid öppning som man kan spara en timme på direkt så kan man i kön välja "Single rider" (detta finns för övrigt vid många attraktioner), Då man ändå sitter så man knappast ser varandra när man åker så är det klart värt att åka ensam och korta kön med väldigt mycket, jag hade t.ex. ca. två timmar kö men tiden ungefär halverades i kön för Single Rider.
25 aug. 2014 20:50
Vi bokar alltid på Royal Pacific när vi ska till Universal, dels för att slippa köa bort halva dagen men också för att alla i vår stora familj inte vill åka lika mycket. Då kan vi dela upp oss under dagen, några vill ligga vid poolen ett par timmar eller bara gå omkring och titta i butikerna på City Walk. De små båtarna tar oss snabbt fram och tillbaka mellan hotellet och parkerna. Om ni vill se Harry Potter så är det absolut värt att vara där den timmen innan parken öppnar för allmänheten. Tänk på att vara vid båten i god tid. Fast Passen är personliga, man printar själv ut dem i hotellets lobby. Det är ett foto på dem.
Jag har för mig att om man köper ett fast pass på parken så gäller de bara en gång per attraktion, om du bor på hotellet så är det obegränsat med åk. För oss är det absolut värt det. Vi åker non stop från öppning till stängning. innan vi åker tillbaka med båten så stannar vi på City Walk nån timme. Vi behöver alltså inte tänka på att någon ska köra bil, den står parkerad på en bevakad parkering . Även om du checkar ut samma dag som du ska till parkerna så kan du ha bilen kvar till midnatt på deras parkering.
25 aug. 2014 20:53
Så klart det heter Express Pass inte fast pass!

Vill också slå ett slag för Busch Gardens i Tampa, en mycket bra park för hela familjen.
Av M1cke
25 aug. 2014 22:56
Tack för alla kommentarer. Många tänkvärda råd och tips. Håller med om att Busch Gardens i Tampa är värt ett besök. Länge sedan jag var där 1991 närmare bestämt, ska bli kul att se om det är lika häftigt som jag minns det. Ser också fram emot att återse Floridas västkust, Clearwater, St: Petersburg, Naples mm. Riktiga pärlor enligt mig.
Av Totopez
30 aug. 2014 23:15
Det är absolut värt pengarna. Att köa i tio-femton minuter på alla attraktioner som annars hade en timmes kö var underbart. Dessutom gäller Express Passen (som är personliga) från det att du checkar in, vilket du gör tidig morgon till stängning den dag du checkar ut. Du får alltså två hela dagars express pass på en övernattning.

Dessa express pass ger också för obegränsade användningar under dagarna, medan de kort man köper bara gäller en gång per attraktion.
2 sep. 2014 16:31
Hej M1cke!

När du skriver att alla inte åker, vill jag bara skjuta in att det finns attraktioner som inte är karuseller eller bergodalbanor. Jag åker nämligen inte själv dessa men uppskattade väldigt mycket attraktionerna ändå. Det finns både 3- och 4-D attraktioner som är mer film än något annat t ex.

Som alla sagt, passen gäller inte på alla åk - kolla hemsidan - men ni slipper ju köa. Att köpa ett park-to-park + unlimited express pass kostar mellan $155 och $190 (mars/april) för en vuxen och $5-10 mindre för barn. Ta det i beaktan när ni räknar på kostnader för detta hotell som ligger vid parkerna eller ett billigare som ni kanske inte gärna promenerar till parken från.

Allt beror ju på hur mycket pengar ni kan spendera och hur ni prioriterar. Om ni vill och kan betala för att få det lite lättare. Och hotellen är jättefina! För delen med parkhotellen är dessutom att de ligger nära både parker och City Walken - så ni har nära hela tiden till allt. Kanske ni vill käka på Walk-området? (Rekommenderar Bubba Gump och Margaritaville - finns säkert de som avråder dessa men smaken är som baken)
2 sep. 2014 20:35
Jag gör som Nisse, säger att det finns så mycket mer än bara bergochdalbanor på Universal, man har inte tråkigt en sekund. Bara att se allt som de byggt upp är en upplevelse.

Tycker att ni ska lägga lite extra på en natt på deras On Site hotell och stanna kvar på City Walk framåt kvällen. Konstigt men Bubba Gump är min favorit också. Eftersom jag är galen i Frozen Margaritas så rekommenderar även jag Margaritaville, härlig stämning får ni dessutom och ett perfekt läge vid vattnet. Skulle ni inte bli mätta så finns Cinnabonn i närheten, tokgoda kanelbullar med glasyr som ni inte får missa. Vill ni sen lägga till lite nattklubb framåt natten så finns det ett flertal att välja på. Och som sagt, ingen behöver köra bil, den står tryggt på hotellparkeringen.

Och såklart ni ska till Clearwater Beach, en klar favorit när det kommer till stränder.

Får ni tid över nere i Miami så besök Fireman Dereks foodtruck eller Café, såå otroligt goda pajer, speciellt Key Lime pie, eller någon av många andra godsaker de har där.

Vill ni se Alligatorer på riktigt nära håll, lite läskigt men roligt så åk Looproad, men kolla först att den är öppen, den stängs av om det regnat mycket. Där ligger de vid vägkanterna, i träsken eller på vägen, och inte bara en utan många, och man får köra försiktigt förbi dem. Kanske gå ur bilen och fotografera dem, om man törs. En häftig upplevelse.