Familjesemester februari 2016

28 dec. 2015 15:19
Visningar: 134
Hej!
Vi är en familj på två vuxna och två killar på 14 och 12 år som har bokat flyg till Miami mellan 22 feb - 7 mars.
Har tänkt mig en rutt ungefär så här; börja med några nätter i närheten av Fort Lauderdale, där vi vill se Panthers möta Coyotes den 25:e feb, lite shopping och kanske lite bad. Tänkte sedan dra vidare till västkusten några dagar för att sedan möta upp min bror med familj i Miami beach ca. 2-7 mars. Låter det som ett vettigt upplägg? Tar tacksamt emot tips på bra ställen och boenden på väst- och östkusten.
28 dec. 2015 16:35
Vi är inte så sugna på Orlando och parkerna. Finns väl massor att se där í och för sig men sist vi var i USA var vi på Disneyland och Disney adventure park i fyra dagar. Kan absolut tänka mig Key west men kanske inte så många dagar i så fall. Jag har läst om så många som föredrar västsidan så jag blev nyfiken på den.
28 dec. 2015 16:54
Västsidan är PERFEKT för sol och bad.
Tycker nog att Key West är något är ett litet måste.
Är ju något speciellt med de ändå.....
Längtar tillbaka sååå.
Av Birgere
28 dec. 2015 17:16
Personligen föredrar jag Östkusten Dec-Mars och Västkusten Apr-Nov om man vill vara säker på att det ska vara riktigt varmt i vattnet. Solen är ju densamma i hela Florida.

KW är definitivt värt ett förstagångsbesök på 2 nätter.

När du skrev familjesemester så tickade naturligtvis Orlando in som den självklara destinationen. Jag förstår att kanske inte Disney lockar med tanke på barnens ålder men det finns ju så otroligt mycket annat att göra med Orlando som bas.
28 dec. 2015 17:26
Ja det är inte lätt, och jag som har så svårt för att bestämma mig...
Det vi har att rätta oss efter är matchen 25:e och Miami mellan 3-7. Kanske kunde ta key west innan Miami. Spelar det någon roll vilken sida på ön man bor?
28 dec. 2015 17:49
Dyrt ända lägst ut sen billigare längre in mot fastlandet.
Själv har jag valt key largo vid några tillfällen.
28 dec. 2015 20:59
Man kanske rent av skulle börja med Key West och sedan åka uppåt. Något tips på trevlig strand på östkusten, förutom Miami beach?
29 dec. 2015 00:53
Citerat från Lollan77:
Man kanske rent av skulle börja med Key West och sedan åka uppåt. Något tips på trevlig strand på östkusten, förutom Miami beach?
Hollywood Beach, Riviera Beach, St Augustine, Amelia Island

Temperaturen avtar ju längre norrut ni tar er. Räkna med 22-24 längst ned och 16-18 högst upp.
29 dec. 2015 08:27
Tack för tipsen! Ska kolla upp dom:)
29 dec. 2015 17:58
Funderar på en sak till. Om vi avslutar semestern i Miami beach, behöver vi ha hyrbil dom dagarna? Verkar vara svårt och dyrt med parkering där. Är det smidigare att lämna tillbaka den på flygplatsen och ta taxi fram och tillbaka?
Av Birgere
29 dec. 2015 18:32
Citerat från Lollan77:
Funderar på en sak till. Om vi avslutar semestern i Miami beach, behöver vi ha hyrbil dom dagarna? Verkar vara svårt och dyrt med parkering där. Är det smidigare att lämna tillbaka den på flygplatsen och ta taxi fram och tillbaka?
Låter väldigt långtråkigt att inte ha bil i 5 dagar. Beror ju helt på vad ni ska göra o var ni ska bo.

Bilen kan ni lämna var som helst, ni måste inte lämna den på flygplatsen utan kan välja ett kontor i Miami Beach.
29 dec. 2015 18:44
Ja det har du rätt i. I USA är man ju ganska beroende av bil så det kan nog vara bra. Tyckte bar att det verkade så krångligt med parkering. Vi tänkte bo på Miami south beach.
30 dec. 2015 11:03
Förstår att inte Disney lockar med tanke på åldrarna på barnen och för att redan gjort det, men om ni ska gå på någon park så är det Universals parker som gäller tycker jag, perfekt för killarna och går inte att jämföra med Disney. Själv kan jag inte åka till Florida utan att spendera minst en dag eller två där.