Facility Fee New York???

Av Tbro
8 juli 2015 10:40
Visningar: 385
Hej,

Jag och min familj 2 vuxna+2 barn ska åka till New York 20/7-30/7.
Vi har bokat via Hotels.com och ska bo på New Yorker hotel.

Det jag undrar är vad som kommer att tillkomma (betala mer på hotellet).
I våran bokning så ingår Wifi och gym, men går jag in på hotellets hemsida så ska det betalas en:
Facility Fee will be charged $25.00 (USD) + 8.875% sales tax ($27.22 USD) per night.This charge includes premium high-speed in-room internet access, long distance and international in-room calling, Business Center access, and state-of-the-art Fitness Center access.

Står även att det vi ska betala en Resortsavgift på 23,95USD per boend per natt.
Så kan någon hjälpsam reda ut vad det kommer att kosta extra?
mvh
Tony
8 juli 2015 10:44
Citerat från Tbro:
Hej,

Jag och min familj 2 vuxna+2 barn ska åka till New York 20/7-30/7.
Vi har bokat via Hotels.com och ska bo på New Yorker hotel.

Det jag undrar är vad som kommer att tillkomma (betala mer på hotellet).
I våran bokning så ingår Wifi och gym, men går jag in på hotellets hemsida så ska det betalas en:
Facility Fee will be charged $25.00 (USD) + 8.875% sales tax ($27.22 USD) per night.This charge includes premium high-speed in-room internet access, long distance and international in-room calling, Business Center access, and state-of-the-art Fitness Center access.

Står även att det vi ska betala en Resortsavgift på 23,95USD per boend per natt.
Så kan någon hjälpsam reda ut vad det kommer att kosta extra?
mvh
Tony
Bokar du genom Hotels.com så är det de villkoren som gäller, inte vad som står på hotellets hemsida.

Edit:

På Hotels anges alltid hela priset, inga konstiga tillägg eller oklarheter.
Tittade på ert hotell som jag antar är "Wyndham The New Yorker".

Priset 28010.02 inkl. skatter och avgifter.

Varav man kan välja att betala på hotellet eller till Hotels.com. Betalar man till Hotels så betalar man grundpriset till dem och sen extraavgifter på hotellet enligt nedan.

25 693.18 SEK
(inkl. skatter)
Kostnaden debiteras när du bokar hotellet
Ytterligare avgifter som hotellet debiterar 2 316.94 SEK
Total kostnad för bokningen 28 010.12 SEK

Det man väljer att betala på hotellet (allt eller extraavgifterna) blir ungefärligt angivna i SEK då de ju påverkas av valutaförändringar fram till dagen ni betalar.

Edit2:

Trevlig resa!
Av Tbro
8 juli 2015 11:02
Hej,

Vi har betalat hotellet sen tidigare 18 056.97 SEK. Så då blir det bara dryga 2300:- till.

Tack för ett snabbt svar.... och trevlig ska vi nog få :)

mvh Tony