Exklusivt boende

22 juli 2014 15:08
Visningar: 321
Hejsan! Söker efter ett exklusivare boende runt Sydafrika. Kolla på en del fina lägenheter med etage osv. Men det är svårare att hitta en villa eller så med bra läge och en lite bättre standard. Har någon varit där och bott förut och har lite tips kring Sydafrika? Tack!
22 juli 2014 19:44
Tjena,

Har du tänkt köpa bostad eller är det för semestern?
Eftersom detta är ett reseforum så utgår jag ifrån att det är semester men samtidigt låter det som du tänkt bo där en längre tid.
Av Birgere
22 juli 2014 21:14
Om du byter ut 2 ord i ditt inlägg så förstår du hur svårt det är att svara...
****************************************************
Hejsan! Söker efter ett exklusivare boende runt Sverige. Kolla på en del fina lägenheter med etage osv. Men det är svårare att hitta en villa eller så med bra läge och en lite bättre standard. Har någon varit där och bott förut och har lite tips kring Sverige? Tack!
7 aug. 2014 11:31
Ber om ursäkt för att jag skrev det lite otydligt i all hast. Men jag har kollat runt lite och hittat ett boende som jag tror skulle passa oss, det ligger i Camps Bay och är en strandvilla, vi ska inte flytta dit permanent nu utan tänkte bosätta oss i 2 månader först.

Så här ser det ut som vi kollar på just nu: www.campsbaysouthafrica.com

Har ni någon erfarenhet om Camps Bay och Kapstaden?
7 aug. 2014 12:28
Camps Bay är ett stekarområde, vilket betyder bra restauranger och barer och "säkert" - men också tråkigare, "vitare" och dyrare.

det är en fantastiskt fin strand med bergen i bakgrunden - men bara 14-15 grader i vattnet vilket i mina ögon gör den ganska meningslös (jag vet att många här på forumet inte håller med, men för mig är en strand där man inte kan bada inte mycket att ha...)

Det är en bit från Camps Bay in till centrala Kapstaden så det blir till att sitta i bilen om ni har tänkt att jobba inne i stan.
13 aug. 2014 10:18
Citerat från Runtklotet:
Camps Bay är ett stekarområde, vilket betyder bra restauranger och barer och "säkert" - men också tråkigare, "vitare" och dyrare.

det är en fantastiskt fin strand med bergen i bakgrunden - men bara 14-15 grader i vattnet vilket i mina ögon gör den ganska meningslös (jag vet att många här på forumet inte håller med, men för mig är en strand där man inte kan bada inte mycket att ha...)

Det är en bit från Camps Bay in till centrala Kapstaden så det blir till att sitta i bilen om ni har tänkt att jobba inne i stan.
Hur lång tid tar det ungefär till Kapstaden med bil på CB? Är det alltid lika kallt i vattnet på den sidan?
13 aug. 2014 10:46
det tar mellan 15-30 minuter beroende på tid på dagen. Det är alltså ingen sträcka du kan/bör gå.

Ja, det är så gott som alltid lika kallt på Atlantsidan. Närmaste landmassa är ju Antarktis...

Vill man bada så är väl det enklaste stället på "insidan" av Godahoppsudden i Muizenberg. På dem här stranden är det mer blandat med folk från olika kulturer, etnicitet och finansiell förmåga.
Vattnet här kommer upp mot 20 graders sträcket i jan-feb
1 okt. 2014 13:43
Citerat från Herberts:
Ber om ursäkt för att jag skrev det lite otydligt i all hast. Men jag har kollat runt lite och hittat ett boende som jag tror skulle passa oss, det ligger i Camps Bay och är en strandvilla, vi ska inte flytta dit permanent nu utan tänkte bosätta oss i 2 månader först.

Så här ser det ut som vi kollar på just nu: www.campsbaysouthafrica.com

Har ni någon erfarenhet om Camps Bay och Kapstaden?
Jag har alltid velat åka dit och bo i det där huset. Ser så himla fantastiskt ut! Har du varit där nu och har lite bilder kanske?