ESTA-ansökan

1 mars 2015 20:01
Visningar: 502
Hej!

Jag och min sambo ska flyga till New York i april och vi har nu setat och fyllt i våra reseansökningar.

Upptäckte när jag var klar att det i mitt pass står en annan stad under "födelseort" än vad jag fyllde i hos ESTA. Jag har alltså alltid fyllt i staden jag föddes i under födelseort (Västerås) som jag alltid gjort, men tydligen så skulle jag ha fyllt i staden mina föräldrar bodde i när jag föddes (Sala).

Har hört att det är superviktigt att det står samma på ESTA-ansökan som det gör i passet, och nu står det dessvärre olika..

HUR viktigt tror ni att det är? Ska jag göra en ny ansökan eller är det dumt?
Tacksam för svar!
Av Peter_o
1 mars 2015 20:25
Min gissning är att du skulle komma in efter en del diskuterande. Men det är definitivt värt $14 att slippa detta. (Alltså att diskutera)

/PeterO
2 mars 2015 14:51
Det är jag som ska åka tillsammans med Scarlino_83 (som skrev ursprungsfrågan). Jag skrev i hans namn för jag var inte medlem här än. Det är alltså jag som har gjort fel när jag fyllt i ESTA-ansökan.

Då gör jag en ny ansökan om det är det som rekommenderas. Har inge vidre lust med diskussioner. Dom kommer inte att anmärka på det faktum att jag har två ansökningar? Dom kanske inte kan se det? Tänkte att det i sånt fall blir en diskussion i alla fall och frågan är vilket diskussion som är lättast att ta..
Av Peter_o
2 mars 2015 15:08
De kommer inte att märka att du gjort två ansökningar. Tvärtom så rekommenderas det att man gör en ny om man upptäcker att man gjort ett fel.

/PeterO